Hij wil geen potjes!

Hoi allemaal,

Ik reageer niet veel, lees wel veel mee. Mijn zoontje Sep, nu 17 weken, heeft best veel honger en zit al aan 5 flessen van 210 ml per dag. T is een flinke beer, 8.5 kg en 64 cm. Dus hij kan het hebben.

Maar nu ben ik aan t beginnen met potjes, eerste x peer. Nou dat gaat er dus echt niet in, hij kijkt heel boos naar me, kokt, en spuugt t net zo hard weer uit. Zielig en grappig tegelijkertijd...haha. Banaan gaat er ook niet in. Dus ik dacht; we gaan het proberen met de pap, dat krijgt ie sávonds toch al uit de fles. Nou, mooi niet dus. Z'n mond gaat wel open, maar zodra er wat in komt, spuugt ie t weer uit. Hij wil 't echt niet.

Mijn vraag; wie had dit ook en hoe is t opgelost? Ik vind t niet erg hoor, was alleen even benieuwd. Ik lees iedere x wel mee, maar dat gaat meer over wanneer en de eetschema's enz....

Als t een beetje dubbel is, sorry.....

groetjes Mariek & Sep

Hoi,

in het begin deed Laura dat ook. De truc is om minimaal 5 dagen dezelfde smaak aan te bieden, stug volhouden dus. In het begin kennen ze het niet en ze kunnen pas na 10 keer echt weten of ze iets niet lusten. (Hoewel Laura stijf haar lippen op elkaar houd als ik aankom met broccoli, sinds de eerste keer en haar mond wagenwijd openspert voor alles met tomaat erin.)

Gewoon blijven proberen dus en niet geirriteerd raken, of zenuwachtig maar vrolijk doorpraten. Zo krijgen wij er het beste eten in.

Van een lepeltje eten is ook niet makkelijk, als je altijd de fles of de borst hebt gehad.

Groetjes Ilona

Hoi,

ja lastig, joshua is zo'n jongen waar je echt geen kv in krijgt.  Ben al  meer dan 3 maanden bezig elke dag aan te bieden maar hij trek een vies gezicht of gaat huilen en slik niet door.  Maar gelukkig wel potjes.. Ik heb gehoort dat sommige groente lekkerder vinden misschien proberen? Groente is hier geen succes maar gaat er wel in uiteindelijk  fruit daarin tegen een hit!.

veel succes en hopen dat je tip krijgt! Lees ik ff mee hhi

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hahaha, nou, niet altijd hoor!
Esther is bepaald geen kieskeurige eter, eigenlijk eet ze alles. Maar als mama zelf kookt, gaat het bordje half leeg en dan vindt ze het wel goed. En als Olvarit kookt (vooral dus die bruine bonen) gaat het hele potje (voor 6 maanden!) tot de laatste kruimel leeg... Vandaar dat ik dus meestal zelf kook, ik wil niet dat ze daaraan went. De oppas mag een potje geven, maakt die zich ook meteen populair, haha!

Terug
Bovenaan