Hij wil gewoon echt niet slapen

Hallo meiden,

Weet even niet meer welke aanpak ik nou moet gaan volgen.... Tim slaapt 's nachts gelukkig probleemloos, en in zijn eigen bed. Maar overdag........pfff, wat een drama. Hij krijst echt de hele hut bij elkaar als ik hem in bed leg. Dat houdt hij ook echt lang vol. Weet dat ik bij de oudste hem echt een half uur moest laten huilen, zodat hij leerde zichzelf in slaap te huilen. Dat werkte toen goed. Maar deze raakt echt over zijn toeren en vertikt het gewoon. Dan is ie weer een paar minuten stil om het vervolgens weer op een brullen te zetten. En zodra je bij hem bent, is het weer prima.

Ik twijfel nu om de 'harde' manier te volgen, dus in bed leg en laten huilen (tuurlijk wel checken of er niet echt iets aan de hand is) of het 'opgeven' en in zijn behoefte tegemoet komen door hem continue bij mij/ons te houden. Beide manieren zijn pittig en ik weet even niet wat ik zal doen....

Moest mijn verhaal ff kwijt...

Liefs
Ingrid

valt hij in slaap als hij bij je ligt?
dit probleem heeft alicia namelijk ook.
ze wil overdag echt niet slapen en maar huilen.
we doen het nu zo: we laten alicia na de voeding beneden en dan tegen een van ons aan. dus gewoon samen op de bank of iets dergelijks.
valt ze in slaap of word ze moe leggen we haar in bed.
dan huilt ze wel even maar is het ook zo afgelopen.

Fedde slaapt s nachs ook goed in zijn bed,maar wil overdag ook niet graag erin. Hij heeft overdag meer last van krampen.
Wij houden hem dan ook eerst bij ons totdat hij slaapt en leggen hem dan in zijn wieg. Met geluk slaapt hij dan verder. Anders laat ik hem ook wel slapen bij mij in de draagdoek als hij echt niet wil.
Op de arm en de draagdoek is hij zo vertrokken.

Ik heb dit ook gehad, en mijn dochter slaapt alleen aan de borst. Zodra ik haar in haar eigen bed lig, raakt ze helemaal over haar toeren. Ik krijg het niet over mijn hart om haar te laten huilen. Wat ik nu doe is inderdaad tegen me aan, totdat ze in slaap valt en leg haar dan in haar eigen bed. Ik weet niet of ik haar hiermee een gewoonte aanleer en straks niet meer in haar eigen bed wil slapen. Maar we zien het wel. Voor nu is het in elk geval de beste oplossing.

ik herken het van mijn 2e zoon, maar eerlijk gezegd vind ik het op deze leeftijd nog niet oke ze langer te laten huilen dan hooguit 15min.
Heb zo geen oplossing voor je en kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar misschien kun je eens hulp vragen via het cb, wat je evt eens kan proberen!!
Succes Liefs MJ

Ik heb wel al overleg gehad met het cb, daarom ben ik ook begonnen met inbakeren. Op zich gaat dat goed, maar het gewenste slaapeffect overdag bereik ik niet. Bij mij in slaap laten vallen, en dus niet wakker in bed leggen, heb ik slechte ervaringen mee bij mijn 1e zoon. Daar deed ik dat ook mee en het gevolg was dat ie zichzelf niet in slaap kon krijgen meer. Toen kon ik alsnog het 'traject van laten huilen' in.

@ MJ, een halfuur laten huilen op deze leeftijd vind ik ook echt te lang hoor. Mijn max ligt ook op een kwartiertje. En dat vindt mijn moederhart al lang...

Je moet echt doen waar je je zelf goed bij voelt.
Mijn 2de viel ook na 10 minuten huilen wel in slaap, maar Florian echt niet. En als ik m laat huilen raak ik gestresst en hij ook...dat wil ik niet.
Als ik met de andere kids bezig ben ligt hij wel eens te huilen, maar anders pak ik m bij me..
Als ze wat meer aan het leven buiten de buik gewend zijn worden ze vaak rustiger en dan probeer ik het weer met laten huilen!

Met mijn 1e was ik iets slechter ter been dan nu me de 2e. de 2e slaapt tot nu toe zonder problemen heerlijk in zijn wiegje zowel overdag als 's nachts, maar hij is dan ook nog maar 17 dagen.
De 1e sliep overdag in zijn kinderwagen omdat ik niet in staat was om met hem de trap op te klimmen. Het voordeel daarvan was dat als hij de slaap niet kon vatten ik rondjes met hem kon lopen van de keuken naar de woonkamer en terug. Meestal had ik aan een rondje of 5 genoeg en was hij vertrokken om vervolgens toch lekker te slapen.
Toen ik weer de trap op kon met hem in mijn armen is hij boven in zijn bedje gaan slapen en heb ik geen problemen met hem gehad behalve dan dat hij idd zichzelf in slaap huilde, maar verder niks.
Heel erg veel suc6!!

Terug
Bovenaan