hij wil niet slapen overdag

Hallo allemaal,


Mijn zoon is bijna 8 maanden oude en wil niet slapen overdag.
Of tenminste hij heeft erg veel moeite om overdag in slaap te komen.
Dit is niet altijd zo geweest, het is zo sinds 2 maanden of iets langer.
Het is soms om wanhopig van te worden.
Het gekke is dat hij s'avonds eigenlijk zonder moeite in slaap valt.
Maar overdag is het een drama, terwijl hij wel moe is, de enige manier om hem nog in slaap te krijgen overdag is om hem te voeden( ik geef nog borstvoeding ).
Maar af en toe gaat dat niet goed omdat hij nog steeds last van krampjes heeft.
Wie heeft er tips voor mij, ik heb al vanalles geprobeerd, maar sta voor vanalles open.
 
hoi,

het zou fijn voor je zelf zijn als hij even gaat slapen tijd voor je zelf.
zou je hem misschien in bed kunnen leggen met een paar speeltjes zodat hij ook even tot zich zelf kan komen en dan merk je wel of hij inslaap valt of niet.
soms zijn het periodes maar als hij gewoon `s avonds slaapt dan denk ik dat het niet anders is in iedergeval sterkte.

groetjes monique
 
Hai,

Bedankt voor je reactie, ik heb wat je zegt al, wel al geprobeert.
Vaak doe ik hem gelijk in bed zodra ik denk dat hij moe is, maar ja het wil niet baten.
Het is zo moeilijk dat niemand hetzelfde probleem lijkt te hebben.
Maar goed het is fijn dat je in ieder geval mij hebt gemaild!!!

groetjes smiley

 
Nou, bij ons is het een zeer bekend probleem hoor, alleen speelt het al vanaf de geboorte... Sjoerd   van nu 5 maanden wil overdag ook bijna niet slapen, heeft veel moeite met in slaap vallen en als hij dan al slaapt is het vaak al snel, na 3 kwartier, alweer gedaan....  's  Avonds valt hij makkelijker in slaap en slaapt dan goed de nacht door...  Ik heb me erbij neergelegd en dat maakt het een stuk makkelijker, maar dat neemt niet weg dat het ontzettend vermoeiend is.... Ik ga er maar vanuit dat hij overdag gewoon niks wil missen, hoe moe hij soms ook is..... Eerder of later in bed leggen, wij hebben ook alles al geprobeerd, maar niets hielp, dus accepteren we het nu maar zo....

Succes, groetjes franka
 
hallo franka,

het is fijn om te horen dat iemand hetzelfde probleem heeft.
nou ja dat klinkt misschien een beetje raar, want voor jou is het natuurlijk niet leuk!
maar ik bedoel dat ik niet alleen sta met dit probleem.
en wat je zegt dat idee heb ik soms ook, dat hij niets wil missen lijkt het wel.
mijn man kan er vrij nonchalant mee omgaan, maar ik ben de hele dag bij hem en dan is het echt vermoeiend!
ik vind het erg fijn dat je hebt gereageerd, dank je wel daarvoor!!!
veel succes met je kleine!
groetjes smiley
 
hallo, ik herken jullie probleem maar al te goed, mijn zoon van 11 maanden slaapt ook al vanaf zijn geboorte niet overdag en als hij dan een keertje slaapt kan ik de klok gelijk zetten want 3 kwartier later is meneer weer wakker, verder slaapt hij dus niet.
's avonds hebben wij er ook moeite mee, dan krijgen wij hem pas om half 11 in bed en dan ben ik helemaal gebroken, dus er blijft niks meer over van de dag. Ik zit dan ook regelmatig te huilen. Hij is niet vervelend of zo, maar ik wil mijn handen ook wel eens vrij hebben. Ik hou mezelf maar voor dat dit wel een keer over gaat dus dan moet ik nog maar even doorbijten.

groetjes mama van mike en jeffrey
 
Hoi,

Ook ik heb hetzelfde probleem met mijn tweede zoon, hij is nu 4 weken!
Kan iemand mij vertellen hoelang je een baby kan laten huilen in de hoop dat hij in slaap valt?
 
Hallo,

ook wij hebben het "moeilijk" (gehad) met de slaapjes. Ons meisje van bijna 8 maand heeft eigenlijk altijd slecht geslapen. Toen ze volgens mij 6 maand was heeft ze 2 weken lang!!! erg goed geslapen, ze deed toen ook alle slaapjes zelf. Dat was echter gauw weer over.

Zodra je ze nu in bed legt is het gillen en krijsen. Ze beukt tegen alle kanten in het bedje aan en ze blijft zo een uur krijsen als je niets zou doen. Ik wieg haar nu weer in slaap. Tussen de 5 en 10 min slaapt ze in en dan slaapt ze van een half uur tot soms anderhalf uur. Dat, samen met het aan de borst in slaap vallen, is het enigste dat goed werkt, en snel dus. Ze kan uiteindelijk wel zelf gaan slapen maar dan krijst ze zeker een uur keihard. Dat vind ik zielig en daarom ben ik haar maar weer gaan wiegen.

Het scheelt natuurlijk wel dat ik haar daarna ook weg kan leggen en dat ze dan ook verder slaapt. In het begin krijg je commentaar van iedereen, zou je dat nou wel doen? Ze moet toch zelf kunnen gaan slapen! Het boeit me niet meer, dit is ideaal voor ons. Het gaat er vanzelf wel een keer vanaf.

Succes,

Groetjes Petra
 
Terug
Bovenaan