hij wil niet slapen overdag

Hallo,

Ik voel met je mee. Ik heb namelijk hetzelfde gehad met mijn zoontje. Hij is inmiddels 13 maanden maar vanaf zijn geboorte sliep hij overdag bijna niet. Ik legde hem wel gewoon op bed met een muziekje op de achtergrond, maar slapen deed hij praktisch niet. Ik heb me er maar bij neergelegd maar als ik dan die verhalen horen van kindjes die van voeding tot voeding slapen was ik toch wel eens jaloers. Ik maakte er ook geen probleem van omdat hij ´s nachts wel goed slaapt. Hij gaat om half 7 naar bed en slaapt dan tot de volgende morgen half 7. Nu hij ouder wordt gaat hij steeds meer slapen, het kost hem blijkbaar veel energie op het moment. Ik ben echt blij als hij nu ´s middags 1,5 a 2 uur slaapt. Wie weet gaat jouw zoontje  straks ook meer slapen.

Groetjes,
Mootnje  
 
Hey mede vermoeide moeders,

Heel herkenbaar! Mijn eerste twee meiden kon ik ook alleen maar in slaap wiegen, voeden, lopen..... En dan binnen een half uur, of zodra ik hun probeerde weg te leggen, weer wakker. Mijn derde begon aan dezelfde fratsen al twee weken na haar geboorte!!!! Ik heb nu mijn zin doorgedreven (CB staat niet te springen)  en meer info opgevraagd over inbakeren. Ik doe dat inbakeren wel op mijn eigen manier, je moet ze namelijk eigenlijk een kwartier en liever nog een half uur zo nodig laten huilen om zelf in slaap te komen... Dat kon ik nou echt niet over mijn hart verkrijgen, een kwartiertje hou ik nog wel vol, maar daarna krijgt ze eerst mijn pink en als dat niet werkt toch nog een toetje aan de borst.

Maar het inbakeren werkt wel!!!!! Ze slaapt rustig 2 à 3 uur achter elkaar overdag (nu 8 weken oud) en 's nachts slaapt ze sinds een week door (6 uur).
Zonder die doeken (ze moeten nog wel eens in de was en ik had maar 1 setje) deed ze weer hazeslaapjes maar zodra ze haar pak weer omhad, viel ze in een hele diepe rustige slaap! Door het inbakeren geef je ze de rust om te slapen, ze slaan zichzelf niet wakker, ze krabben zichzelf niet open en ze draaien zichzelf niet in een onmogelijke positie (armpje tussen spijlen, hoofdje tegen rand van bed etc.)
Ik heb ook gemerkt dat als zij te weinig slaapt (te veel prikkels of te lang zonder doeken) ze meer last krijgt van krampjes.

Kijk anders even bij www.debakermat.nl of www.pacco.nl Ik heb zo'n pakje van pacco en dat werkt erg prettig. En ik heb nog nooit zo'n heerlijk slaapkopje gehad!
Misschien ook wat voor jullie?
 
Terug
Bovenaan