Hij zit verstopt...

Hallo allemaal!
Mick zit verstopt.
Ik ben overgestapt van Nutrilon standaard naar Friso comfort. Mick vindt de Friso lekker en drinkt er prima van, lijkt ook meer tevreden na het drinken, happy.
Maar nu zit ie verstopt!

Hij is de hele dag bezig met persen en huilen en slaapt amper, raakt hartstikke moe.
Normaal poepte hij wel 1 keer op een dag, met een enorme kracht kwam het er dan uit.
Nu dus al een poos niks.
Ik weet dat het normaal is dat er niet iedere dag wordt gepoept, maar ik vind dit gewoon zielig.
Ook wordt hij er 's nachts van wakker.

Ik heb hem net gemasseerd en voelde dat er wat zit. Het hielp wel eventjes, maar hij huilt nu al weer.

Moet ik twee weken uitzitten om het effect van de voeding af te wachten?
Ik vind dat niet zo erg, maar het lijkt me zo rot voor die kleine...

Groetjes,
Natalie
 
Hoi,

Warm badje, masseren van het buikje draaiend met de klok mee.

Wat extra water in de fles dus ipv 180cc en 6 schepjes 200 of 210 cc en 6 schepjes.

Het liefst niet met een thermosmeter rommelen. Dat is niet zo goed voor de darmen en kan je ook schade mee aanrichten.

liefs

o en waarom ben je overgestapt?
 
Hoi Natalie,

Erg is dat hè?
Ik zou haast zeggen dat met de comfort het bijna niet kan, verstopt raken, maar blijkbaar wel...
wat ik deed en wat op zich vrij snel hielp; 10 cc extra water in de fles, dat zorgde hier vrij snel voor verlichting.
Olie in de fles wordt tegenwoordig weer afgeraden aangezien dat bij verslikking in de longen terecht kan komen en dat zou een ontsteking kunnen veroorzaken..
Ik zou wel proberen om die 2 weken vol te maken, om niet nog meer de darmpjes van streek te maken.
Wellicht dat je dan nog wel een keer een comfortvariant van een ander merk kan kiezen, dat hij daar dan beter op reageerd. Hier zijn we enorm fan van Bonbébé (www.bonbebe.nl) sinds we dat gebruiken was het spugen over en heeft hij nooit meer verstopt gezeten. Maarja dat is gewoon atijd even zoeken..
Wat ook vaak verlichting bied is een lekker warm badje voor het masseren (wel altijd met de klok mee hè?) heel veel succes ermee en ik hoop dat het gauw beter wordt met je kleine ventje!

Groetjes Saskia
 
Hoi Natalie,

Erg is dat hè?
Ik zou haast zeggen dat met de comfort het bijna niet kan, verstopt raken, maar blijkbaar wel...
wat ik deed en wat op zich vrij snel hielp; 10 cc extra water in de fles, dat zorgde hier vrij snel voor verlichting.
Olie in de fles wordt tegenwoordig weer afgeraden aangezien dat bij verslikking in de longen terecht kan komen en dat zou een ontsteking kunnen veroorzaken..
Ik zou wel proberen om die 2 weken vol te maken, om niet nog meer de darmpjes van streek te maken.
Wellicht dat je dan nog wel een keer een comfortvariant van een ander merk kan kiezen, dat hij daar dan beter op reageerd. Hier zijn we enorm fan van Bonbébé (www.bonbebe.nl) sinds we dat gebruiken was het spugen over en heeft hij nooit meer verstopt gezeten. Maarja dat is gewoon atijd even zoeken..
Wat ook vaak verlichting bied is een lekker warm badje voor het masseren (wel altijd met de klok mee hè?) heel veel succes ermee en ik hoop dat het gauw beter wordt met je kleine ventje!

Groetjes Saskia
 
Hoi Natalie,

Erg is dat hè?
Ik zou haast zeggen dat met de comfort het bijna niet kan, verstopt raken, maar blijkbaar wel...
wat ik deed en wat op zich vrij snel hielp; 10 cc extra water in de fles, dat zorgde hier vrij snel voor verlichting.
Olie in de fles wordt tegenwoordig weer afgeraden aangezien dat bij verslikking in de longen terecht kan komen en dat zou een ontsteking kunnen veroorzaken..
Ik zou wel proberen om die 2 weken vol te maken, om niet nog meer de darmpjes van streek te maken.
Wellicht dat je dan nog wel een keer een comfortvariant van een ander merk kan kiezen, dat hij daar dan beter op reageerd. Hier zijn we enorm fan van Bonbébé (www.bonbebe.nl) sinds we dat gebruiken was het spugen over en heeft hij nooit meer verstopt gezeten. Maarja dat is gewoon atijd even zoeken..
Wat ook vaak verlichting bied is een lekker warm badje voor het masseren (wel altijd met de klok mee hè?) heel veel succes ermee en ik hoop dat het gauw beter wordt met je kleine ventje!

Groetjes Saskia
 
sjonge sjonge wat een ellende, ik druk 1 keer en wacht bewust omdat ik weet dat het er anders 3x staat en nu staat het er nog 3x!! Wat een drama dit!

Groetjes Saskia
 
Nou, ik moet vaker een berichtje neerzetten!
Na het berichtje en een goede massage met olie heb ik Mick gevoed.
Tijdens het voeden kwam het ineens los hoor!
Ik was helemaal blij voor hem, heb hem aan zitten moedigen, haha!

Hij is zeker een minuut of tien bezig geweest, alles zat onder!
Wat een stank ook!
Maar goed, wij blij, ik heb hem in bad gedaan met dat "slaap-lekker-spul" van Natusan.
Ook ben ik vandaag begonnen met het echte vaste ritueel en heb de muzieklantaarn van mijn opa aangezet, in het donker, Mick ingebakerd weggelegd en hij ligt nu heerlijk te pitten, heel rustig ook, normaal lag hij de hele tijd te grommen in zijn slaap, nu niet.

Ik hoop dat hij nu rustig gaat wennen aan de comfort, we zijn pas net begonnen.
Hij kwam iedere nacht twee keer met kramp, vanaf vier tot acht zijn we altijd bezig met hem bij ons in bed. Als dat niet het geval zou zijn dan slaapt hij volgens mij hartstikke lang, kan niet wachten tot dat krampgedoe voorbij is.

Maar goed, bedankt meiden!
Ik weet nu in ieder geval wat de oorzaak van al dat huilen is, daar was ik eerst nog niet achter en ging dan een voeding geven. Ik ben zelf ook opgelucht nu!

Natalie
 
Ha Nathalie,

Hou het goed in de gaten want veel baby's hebben er last van. Mijn meisje kan soms ook ineens harde poep hebben... ik word dan al bang want ik heb verhalen gehoord!!!
Dus bij harde poep pak ik het gelijk aan (ook als ze ineens een dag niet poept, want dat doet ze normaal nooit!) wat ideeën!!!

* kant en klare roosvicee laxo (3 kleine lepeltjes is genoeg om weer een goede poepluier te krijgen.)
* roosvicee laxo met water in een flesje tussendoor, als ze de flessen melk leegdrinken mag ze dat rustig hebben.
* extra water in de fles, ze is een flinke drinker en drinkt zo 40 cc extra op. Ze mogen onbeperkt water dus bied zoveel mogelijk aan... zeker in de zomer.
* Kindicol van VSM, speciaal om harde poep zacht te maken en het helpt super!

Je mag roosvicee geven als ze 4 maanden zijn....
 
Terug
Bovenaan