Hij zit verstopt...

ik wilde het net vragen over de roosivicee.

Maar je mag baby's toch niet zomaar een massage geven. Ik had gehoord dat je dat op een speciale manier moet doen en dat dat via cursussen door de thuiszorg wordt geregeld.
 
Roosvicee Laxo moet je met 4 maanden nog niet geven hoor! Veel te heftig voor die jonge darmpjes (en het is bijvoeding), dus wachten tot op z'n minst 6 maanden.

Om het poepen makkelijker te maken mag je per fles 15-20cc extra water toevoegen. Blijft het probleem, kijk dan toch nog eens naar het soort voeding. Er zijn meerdere soorten op de markt die claimen dat ze tegen krampjes helpen. Maar kramp en verstopping kan ook een uiting zijn van een koemelkallergie.
 
Hoi Natalie,

Wat zielig he om te zien dat ze zoveel moeite hebben met de ontlasting.

Tijs heeft vanaf dat hij 1 week oud was problemen met zijn ontlasting. Met de borstvoeding bleef zijn ontlasting gewoon een hele week weg. Daarna overgestapt op hypoallergene flesvoeding en toen kreeg hij ongeveer 1 keer per twee dagen ontlasting, die steeds harder werd en waarvan hij enorme last had. Hij krijste van de pijn. Hij had keiharde keutels en soms zelfs een beetje bloed erin!
Sindsdien doe ik in iedere fles 10-15 cc extra water en masseer veel zijn buik, maar dat hielp niet voldoende. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan en heb een recept voor Lactulose gekregen. Een supermiddel! En niet slecht ofzo voor zijn darmpjes.Je kunt het ook gewoon bij de drogist of apotheek kopen zonder recept. Het kost 5 euro geloof ik en dan heb een een fles waar je een tijd mee vooruit kan. Hij krijgt per dag twee keer 3 ml door de voeding. Het poepen blijft eens in de twee dagen (soms wel twee luiers vol achter elkaar), maar is tenminste zacht en soepel en hij heeft geen pijn meer. En dat scheelt een hoop gehuil en gestress!

Inmiddels zijn we weer over op een andere voeding omdat hij ook last heeft van verborgen reflux (maagzuur dat omhoog komt en dat hij weer doorslikt). Tijs gromde, rochelde, piepte en verslikte zich veel en moest daarvan erg huilen. Heeft Mick dat misschien ook niet omdat je zegt dat hij zo gromt? Tijs krijgt hiervoor nu Nutrilon AR en Losec (maagzuurremmer). En dat helpt goed.

Af en toe probeer ik de Lactulose en de Losec te minderen maar dan gaat het gelijk weer fout. Het klachtenpatroon van Tijs past volgens mij ook bij koemelkallergie zoals dirksmamma zegt. Binnenkort ga ik weer naar de huisarts met hem en zal ik dat eens bespreken. Want dan zou alleen een andere voeding de oplossing zijn!

Succes!
Groet
Lies
 
Roosvicee laxo is een natuurproduct van pruimen gemaakt. Sommige baby''s kunnen er heftig op reageren, begin daarom ook met een klein beetje! Loïs reageert er goed op en ik geef het haar alleen als het echt nodig is! ze krijgt er geen kramp van, dus het lijkt me niet echt slecht hoor!
maar ik zou inderdaad dan eerst Kindicol en extra water proberen. in het uiterste geval kun je dan R.L. geven....
 
Terug
Bovenaan