Hikkepikkepauw, geef de hik aan jou

Hoi hoi,

al voor ik zwanger was, zei mijn moeder altijd dat ze hoopte dat ik er een zou krijgen die in de baarmoeder net zo veel de hik had als ik gehad had! Nou, helaas voor haar was dat bij Laura niet het geval. Ik voelde haar sowieso erg weinig, ze was gewoon een rustige baby.

Sinds Laura geboren is, is ze nog steeds rustig, maar die hik...

Mijn kleine meid heeft ongeveer iedere dag de hik en schokt dan met haar hele lijfje zo erg dat ze af en toe aan de andere kant van de box ligt!

Aangezien het een (meestal) heel rustig meisje is, ondergaat ze dit zonder ook maar een wanklank, maar ik heb dan toch wel een beetje medelijden met haar! Ze moet er toch wel een beetje last van hebben, want soms komt er voeding mee naar buiten en klinken die hikjes toch wel erg scherp.

Nou weet ik dat je er niets tegen kan doen dat kinderen af en toe de hik hebben, maar hebben jullie nog ips, want het rijmpje wat wij altijd zeggen, is misschien wel leuk, maar helpt natuurlijk niet!

Trouwens, soms is het best grappig om te zien wat voor een verbaasd koppie ze trekt als er weer zo'n rothik aan komt!

Groetjes Ilona

Even laten schrikken misschien?

Nee, ik weet het ook niet. Esther heeft er ook last van, dus ik heb het nagevraagd op het cb. Daar zeiden ze dat je er niets aan kunt doen. Helaas...

boas heeft ook bijna dagelijks de hik.in mn buik soms zelfs 3 of 4 keer per dag.soms moet ik er om lachen als hij er bij gaat huilen.dan is het:WHE..(ADEMSTOK)..EEEE
maar t is wel sneu.hij kijkt er ook zo zielig bij.

Heeft Quinn ook wel bijna dagelijks. In de buik ook trouwens. Soms vind hij het zelf wel een beetje vervelend, maar meestal niet gelukkig. Helaas is er niks aan te doen.
Groetjes Veerle

Christian hikt ook bijna dagelijks, maar dat deed hij in de baarmoeder ook al, dus dat is niets nieuws. Het wordt wel een beetje minder nu hij ouder is. Is inderdaad grappig als hij moeten hikken, maar eigenlijk wil huilen, ha, ha! Dat gaat niet tegelijkertijd...
Als hij de hik heeft, geef ik hem meestal de speen, ik heb het gevoel dat de hik veel eerder overgaat door de zuigbewegingen. Misschien is het onzin, maar bij ons helpt het!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

Ons ventje heeft dat ook heel erg. Toen hij nog in mijn buik zat, volgens mij niet. Het leuke is dat Max het altijd krijg als hij heel druk aan het brabbelen is. Hij is dan zo enthousiast dat hij spontaan de hik krijgt!

mijn dochter van 5 weken heeft ook elke dag de hik, vooral wanneer ik haar uit bed haal en na het badderen. dat middenrif is dus nog lang niet gewend....dat komt vanzelf. ze heeft er zelf gelukkig geen last van, althans...zo lijkt het.

Terug
Bovenaan