Hippe bijbelse naam

Hoi,
Ik denk niet dat  dit een bijbelse naam is (maar ik ken de bijbel niet zo goed) "Mats". Het betekent door god geschonken, dus er zit wel degelijk een betekenis achter.
Groetjes,
Patricia, mama van Max en Liv

Niet super hip, maar wij vinden de naam van ons zoontje (2 jaar) wel heeeeel  stoer en lekker kort: Chris
(Komt niet zo voor in de bijbel maar is natuurlijk afgeleid van Christus/Christen)

Was nog vergeten te zeggen dat ik dit een leuk onderwerp vind, de meisjes naam zijn we al uit (die komt ook 1 x voor in de biijbel) maar jongens naam kunnen we het dit x nog maar niet over eens worden (hebben nog week of 15) Ik vind bv Nathan of Joas wel mooi, maar dat vind mijn man dan weer niet mooi, die vindt, Jonathan, Sem en Daan, mooie namen, maar daar vind ik nu weer niks aan! Dus ik heb net al zitten neuzen of hier nog leuke namen tussen zitten! Bedankt allemaal

komt Chris niet eerder van Chritof(fel), een heilige? Ik denk niet van Christus, dat is meer een "titel" die Jezus krijgt als hij... 30 wordt? , (ichtus=vis of bv de Christus-energie). de "echte" naam is jezus. ( maar ik ben geen theoloog hoor!)

maar goed: Daan ( daniel) Raaf (rafael) Sam ( samuel), etc.

Ik vind het wel leuk, met name die oud-testamentische namen omdat ze in verschillende religies (christendom, Jodendom, Islam) voorkomen. ik heb zelf ook een dergelijke naam gekozen voor mijn zoontje.

groetjes, mm38wk

Jop /Job
Volgens mij zijn héél veel namen bijbels.
Onze dochter heet Isabel en ik begreep dat deze naam ook in de Bijbel voorkomt.
Wij zijn niet gelovig maar vonden het gewoon een mooie naam.

Groetjes Rene

Hoi hoi,

Onze zoon van 2 heet Simon Jonah, wij vinden het erg mooi, en  is zeker  bijbels!

Succes!

Wauw wat een reacties en wat een leuke suggesties! Erg bedankt allemaal.  
Ik ken al heel wat namen, maar soms zie je ze weer in een heel ander daglicht. Ik ga maar eens een lijstje van opties maken en dan kan ik daar (hopelijk) de komende 34 wk over nadenken haha.
Nieuwe suggesties altijd welkom. Veel weten meer dan 1 denk ik dan maar.

Groetjes,

Kijk eens op www.familyberry.com  daar staan heeeeel veel namen en er is ook een kopje bijbelse namen...

Yvonne

Terug
Bovenaan