hiv-test

Volgens mij is dit standaard, het is mij wel gezegd dat ze dit gingen doen, tegelijkertijd met al die andere tests die ze op je bloed uitvoeren als je zwanger blijkt. Natuurlijk had ik er geen bezwaar tegen. Ik heb wel gehoord dat je het mag weigeren. Maar waarom zou je, je wilt toch weten hoe het zit en als het positief is wat de gevolgen voor je kind zijn (lijkt mij dan).

groetjes Jane
 
Ja anoniem, dat is tegenwoordig standaard bij een zwangerschap om te zorgen dat het kindje niet geinfecteerd raakt en ook de mensen die het op de wereld helpen voor goede bescherming kunnen zorgen, voor zichzelf als iemand HIV positief is.
BIj mij ging het zo dat als ik niks hoorde na 2 weken wachten, het goed zou zijn. Niks van gehoord dus.

Ben je er bang voor? Kan ik me voorstellen hoor, ik vond het ook een rotidee om de test te doen aan een kant, gewoon om het idee. Aan de andere kant was ik wel heel blij dat ik nu definitief zou weten dat er niks aan de hand was.

 
Vanaf 01-01-2004 doen ze dat automatisch met alle andere tests. Mijn vk vroeg of mijn ha al tests had gedaan, dat was dus niet. Dus toen prikte zij bloed. Je wordt op HIV getest omdat in nederland blijkt dat "veel" vrouwen niet weten besmet te zijn. Als ze op tijd met medicijnen beginnen heeft je kind een zeer grote kans om zonder HIV geboren te worden. Tevens moeten mensen die met jou moeten "werken" weten of jij het hebt of niet. Het is eng om het te laten testen, maar het is echt beter om het te weten als je positief zou zijn.
 
Ik mocht gewoon kiezen of ik ook HIV wilde. Nu ben ik daar al vaker op getest (heb bloed gegeven) maar de eerste keer is inderdaad raar want hoewel je het je nooit kan voorstellen ga je toch denken wat als. Maar ze kunnen je niet verplichten de test te doen.
 
Terug
Bovenaan