hiv-test

Voor 1-1-2004 zat het standaard niet in het zwangerenbloedonderzoek, maar werd het op verzoek van de patient gedaan.
Vanaf 1-1-2004 zit het standaard wel in het onderzoek, maar kun je aangeven dat je er niet op getest wilt worden.

Je moet er niet teveel over in zitten, maar het gewoon zien als extra check. Het is niet zo dat je door het onderzoek opeens HIV krijgt/hebt (in een rare gedachtenkronkel zou je daar bang voor kunnen zijn); het is alleen maar goed dat als je het wel hebt dat je er dan op tijd bij bent en er actie op ondernomen kan worden.
 
Hoi, sinds begin van dit jaar wordt aan alle zwangere vrouwen de hiv-test aangeboden. Je kunt het weigeren hoor, maar het is natuurlijk altijd beter om te weten of er iets met je aan de hand is. En als een vrouw hiv-positief blijkt te zijn, krijgt ze medicijnen zodat haar baby niet geïnfecteerd raakt met hiv. Dus toch wel erg nuttig. Ik werk zelf bij het Aids Fonds en ben erg blij met deze ontwikkeling. Is dus niet bedoeld om mensen angst aan te jagen, maar zoals iemand hierboven al zegt, gewoon een heel belangrijke extra check!

groetjes, Maria2
 
Denk ook eens aan de mensen die jouw kind ter wereld helpen, die dus in contact kunnen komen met jouw bloed. Ook zij hebben er recht op te weten of jij HIV positief bent of niet.
 
ik heb vanmorgen een bloedtest laten doen toen vroegen ze het of ik een hiv test wilde doen (en dat wilde ik!!) maar het is echter niet verplicht.
liefs sandra
 
Goh dan ben ik een van de weinigen die nee heeft gezegt tegen de test. Waarom omdat ik het gewoon niet wil. Ik weet nu dat ik leuke reacties verwachten kan want hoe kan ik.
 
inderdaad, lekker verantwoordelijk. jammer dat je niet slim genoeg bent om te begrijpen dat het belangrijk is om te weten waar je aan toe bent en je omgeving ook. maar als jij het niet wil, dan niet hoor. niet te veel kinderen krijgen graag, ze mochten jouw - alles draait om mij - houding eens overnemen...
 
Terug
Bovenaan