hm effe checken

ik heb misschien wat een maffe vraag. Ik heb zo'n leuk dagboekje gekregen van mijn verzekering. daarin staat per week hoe groot en zwaar je kindje is. welke ontwikkeling hij/zij doormaakt en wat ik ong kan verwachten die week.
In week 27 zou het kindje 34 cm en 800 gram zijn gemiddelt zal dat zijn. die week hadden we de pretecho. ons kindje was 34 cm en 1100 gram.
het buikje loopt in verhouding met de rest 5 dagen voor. 27 weken en 6 dagen (we waren op de echo dag 27 weken en 1 dag zwanger)
afgelopen dinsdag moest ik naar de vk. verteld van de echo en ze heeft mijn buik gemeten. toen ze de gegevens in de computer had gezet, keek ze even en en zei hmm de computer vind je kind wel wat groot. maareh, is dat echt zo. hoe zwaar waren andere beebies op moment van 27 weken ongeveer.
de kleine ligt heel hoog, en in stuit. in kan vaak amper eten en ademen. heb mega last van maagzuur en vraag me soms af of ik t volhou tot mijn verlof 7 februari. zo een heel verhaal, maar heb geen idee wat normaal is, t is mijn eerste zwangerschap.

groetsles
smooty xl

je moet niet kijken hoe het gemiddeld is want dan krijg je alleen maar zorgen..

mijn baarmoeder ligt 4 weken hoger dan mijn termijn puur omdat mijn buik spieren zo sterk zijn dat de natuur de makkelijkste weg neem en dat is naar boven..

onze kleine loop qua groei boven het gemiddelde en er is dan ook al tegen ons gezegd dat het absoluut geen klein kindje word.

ook met de pret echo hebben we gezien dat het een kindje is met al een lekkere vet en spier volume.

geen enkel kindje is het zelfde en in je laatste termijn zou toch je kindje zijn eigen weg gaan qua groei over het algemeen zijn jongens groter dan meisjes maar zelfs dat kan anders wezen..

ik ben blij met je reactie dromertje87. en helemaal met het stukje over buikspieren hihihi, yes ik heb buikspieren die mijn baarmoeder omhoog drukken. Inderdaad was ook op onze 20 weken echo een lekker spekkontje te zien. En de hoop op een vlotte bevalling van 1x niezen en de kleine is er, heb ik al opgegeven. want een kleine zal t niet worden.

smooty xl

zou er id niet teveel aandacht aan besteden als het ernstig was hadden ze het wel gezegd, toch? die van mijheeft juist een te klein buikje maar ja ik krijg ook niet al te dikke of grote kindjes

Haha daarom ligt de mijne zo laag.... Ik had en heb geen stevige buikspieren ;-)

Verder zou ik idd ook niet gaan vergelijken ieder baby'tje doet t weer anders

Hoi,
Mijn kleintje was met 29.6wk 1200gr(was precies wat het moest zijn zei de gyn), dus wat lichter, maar zoals de rest zegt, moet je daar eigenlijk niet vanuit gaan en niet teveel op letten, als je buiten de grens komt hoor je het wel!
Ik hoor zoveel, wij krijgen een grote baby of wij een kleine, maar meestal valt het allemaal reuze mee en zijn de kindjes gewoon van normaal gewicht!
Je weet toch pas wat ze wegen als ze worden geboren!!
Daarnaast groeien ze ook in de buik al met sprongetjes en dat is niet te zien!
Liefs MJ

Die van ons was met 27wk en 1 dag bijna 1200 gram. Niks om me zorgen over te maken zei ze. Het is een lange grote baby op dit moment. Hoop zelf op een gewicht rond de 7 pond met de geboorte maar ze kunnen er zo weinig van zeggen. Wat MJ al zegt het gaat met sprongen. Ook hier ligt de kleine heel hoog en als ie aan het voetballen gaat met mijn maag is dat niet zo heel fijn. Op dit moment ligt ie zelfs dwars in mijn buik, met de voetjes in de ene zij en het hoofdje in de andere. en het rugje langs mijn blaas. Maar voor hetzelfde geld draait ie straks weer om. Ik maak me er niet druk om en zie wel wat er gaat komen. Ik zorg dat ik goed voor mezelf zorg en de rest komt vanzelf wel. Geniet gewoon van wat er allemaal gebeurt en maak je vooral niet zenuwachtig over gemiddelden en dat soort zaken. Het komt toch zoals het komt. Als er iets mis is laten ze je wel komen hoor.

hihi..een hoge buik hoeft niet perse buikspieren te betekenen hoor. Mijn baarmoeder zit ook heel hoog, maar van buikspieren is sinds mn 1ste zwangerschap echt geen sprake meer!
Ik draag heel erg voor deze keer en denk dat het bij mij daaraan ligt...

Terug
Bovenaan