hmm eisprong vinden o.b.v. billings methode vs temperaturen?

<p>Hi, </p><p>dit is de 3e maand dat ik nu aan het temperaturen ben, het is begonnen vanuit de vraag van de huisarts omdat ze bang waren dat ik destijds een longontsteking kreeg. En omdat ik ook al 2 jaar probeer zwanger te worden dacht ik, laat ik ook eens dat temperaturen oppakken dan. </p><p>Het is pas de 2e volle cyclus, want de eerste keer begon ik midden tijdens mijn ovulatie. En juist daar heb ik nu een 'vraagje' over. Om het echt uit te sluiten zal ik denk ik ovulatietesten moeten gebruiken maar ik ben gewoon even benieuwd naar ervaringen van anderen. <br /><br />Het zit namelijk zo, ik heb ook erg veel vruchtbaarslijm (billingmethode) gedurende de ovulatie. Dat begint als dik wittig eiwit, wordt steeds doorzichtiger en natter/dunner en dan is het ook in 1x weg. Dit proces duurt een dag of 5. </p><p>Nu heb ik dus nog steeds veel doorzichtig, draderig slijm (valt ook binnen de 5 dagen nog) maar ook al 3 dagen weer verhoogde temperatuur (36.6). Ik meet mijn temperatuur direct als ik wakker word, thermometer ligt onder mijn kussen ;) Dus je zou dan zeggen dat de eisprong al geweest is, vlak daarna gaat je temp toch stijgen? <br /><br />Maar vind dat ik dan nog veeeeeeeel slijm heb. Anyways. Ben benieuwd of mijn eisprong dan eerder 3 dagen geleden is geweest (dus wat ik zou denken a.d.h.v. temperatuur) of dat het later is geweest (a.d.h.v. vruchtbaarslijm). </p>
 
Ik gebruik hier de app fertility friend voor. Daar kun je al deze gegevens inzetten en die bepaalt dan heel nauwkeurig je eisprong. In ff is de temperatuur leidend. Slijm is meer een tweede indicatie net zoals bijvoorbeeld de stand van je baarmoedermond.
 
Oja, een app heb ik ook :) die zegt gister eisprong.
Dus was inderdaad benieuwd wat nu leidend is... Dan zou ik dus eerder mn eisprong hebben gehad. Volgende maand toch maar eens ovulatietesten erbij halen. 
 
Heb je veel slijm of kun je ook nog draden trekken van het slijm? Daar zit het verschil in. De ronde dat ik zwanger werd heb ik ook mijn afscheiding bijgehouden naast het doen van ovulatietesten. Op de dag dat ik draden kon trekken had ik ook een positieve ovulatietest. Volgens de uitgerekende datum is dit kindje 1 dag later verwekt, dus ik neem aan dat de testen en het slijm idd een goed teken zijn geweest. Ik had 1 dag in mijn cyclus dat ik echt goede draden van een paar cm kon trekken. Dat is hét moment. Hopelijk is een volgende cyclus niet meer nodig, maar als dat wel zo is let daar dan echt op. Succes!
 
Mijn slijm is tijdens deze dagen sowieso heel rekbaar, de eerste dag niet maar ik kan een dag of 3 er draden van trekken (wat een praatjes horen toch bij dit onderwerp). 
Het is nu wel op z'n glibberigst. Heb ooit eens gelezen dat dit komt doordat er meer water bij zit en dat dit weer te maken heeft met een bepaald hormoon... maar dat zou dan weer niet matchen met mijn temperatuur die al 3 dagen hoger is. 
Trouwens, mijn temp is voor & tijdens ovulatie 36.3, nu al 3 dagen achtereen 36.6 en dat loopt op totaan de 37 graden. zo'n 3 dagen voor NOD gaat het dan alweer langzaam naar beneden tot ik bij de 36.3 ben. 
Nou, spannend weer haha! 
Hoe gaat het verder met je BenB? heb je tot nu toe een fijne zwangerschap? Hoeveel weken ben je nu? Ik probeer wel bij te lezen maar volgens mij is jullie bubs naar Facebook verhuist haha dus dan kan ik het niet meer volgen :( 
 
Bij ovulatietesten is het belangrijk om te weten dat ook echt alleen de stijging van je temperatuur kan bevestigen dat er daadwerkelijk een eisprong is geweest. Dus als het nodig blijkt volgende maand zou ik zeker door temperaturen.
 
Thanks Liesle, ik ga zeker door met temperaturen. Kleine moeite en vind het 'leuk' om te zien dat mijn lijf blijkbaar dus wel doet wat het hoort te doen :) En zo voorkom ik ook dure testen haha want ik zie 3 dagen voor NOD al dat die er aan zit te komen. 
 
Hoi hoi,
Ik probeer sinds deze maand de 2 methoden te koppelen. Ik ben alleen bang dat ik de ovulatie gemist heb. (Ik wilde die bevestigen met een ovulatietest)
Ik rekende erop dat ik pas over een week zou ovuleren maar sinds gisteren is ineens m'n temperatuur naar 37 graden gegaan terwijl die daarvoor rond 36.6 zat. 
Het slijm in de afgelopen maanden ging van wit, dik en taai naar slijmerig eiwitachtig en doorzichtig. Dan kon ik er ook draden van trekken. Dit proces duurde bij mij een dag of 5. Het draden trekken kon max 2 dagen. 
Vreemd genoeg heb ik nu al vaak meegemaakt dat de menstruatie dan alsnog pas na 3 weken kwam. Soms 2 weken en alles ertussenin. 
Ik merk wel dat ik +/- 14 dagen voor ongesteldheid een dag heb met heel waterige en doorzichtige afscheiding. Ik heb dan soms zelfs het idee dat ik urine ben verloren. Dit valt soms wel en soms niet samen met het slijm.
Lekker vaag verhaal hè!
Maar ik ga binnenkort vanwege een onregelmatige cyclus naar de gyn dus misschien ben ik ook wel een erg slecht voorbeeld hahahaha
(Ik zal je vraag eens aan de gyn voorleggen ;-))
 
Terug
Bovenaan