hmm eisprong vinden o.b.v. billings methode vs temperaturen?

Ahhh ja elk lijf is natuurlijk ook weer anders hè Tralala :') maar goed, interessante materie om je een beetje in te verdiepen. 
Van 36.6 naar 37 is inderdaad een flinke stijging! Ik weet niet of het klopt maar dacht ergens gelezen te hebben dat je temp minimaal 3 dagen hoog moet zijn om met zekerheid te kunnen zeggen dat je eisprong geweest is. 
Wel balen van je onregelmatige cyclus zeg, fijn dat je daarvoor binnenkort bij de gyn terecht kan! Lijkt me een behoorlijk lange LF. 
Zelf ben ik eigenlijk altijd 14 dagen na eisprong ongesteld, maar wanneer die dan precies was weet ik meestal pas achteraf. Ik heb wel een kleine marge in mijn cyclus, tussen de 26 en 33 dagen met hier en daar eens een uitschieter naar boven (2 per jaar ofzo).
Dus op voorhand weet ik niet echt wanneer mijn nod is. Dat merk ik dus pas wanneer het slijm komt ;) 
 
 
Hallo allemaal!
Ik doe het temperaturen en bijhouden van slijm ook. Je kan het beste allebei doen. En de temperatuur stijgt inderdaad pas de dag nadat je eisprong geweest is. Daarbij moet je inderdaad ook min. 3 dagen een verhoogde temperatuur hebben van min. 0.2 of 0.3 graden (weet het even niet 100% zeker) boven je hoogste temperatuur van voor je ovulatie. Je moet ook proberen elke dag rond dezelfde tijd meteen nadat je wakker wordt te meten. Als je uitslaapt of eerst naar de wc gaat ofzo, kan het zijn dat je temp. al afwijkt.
Ik gebruik zelf de app ovagraph om dit allemaal bij te houden. Dit is verbonden aan het boek Taking Charge of Your Fertility (hoef je absoluut niet per se aan te schaffen voor de app, maar is wel heel leerzaam). Ik ben er erg enthousiast over omdat ik het, behalve m.b.t. mijn zwangerschapswens, ook echt heel interessant vind om een beetje te weten wat er nou daadwerkelijk gebeurt in mijn lichaam.
Ik heb trouwens ook de eerste 3 dagen na mijn temperatuurstijging nog veel waterige afscheiding gehad, maar het was geen draderig eiwit meer. Hierna werd het pas 'droog'. Dus ik denk dat dat wel soort van normaal is. Daarbij ben ik zelf nog aan het uitvogelen wanneer het echt cervixslijm is en wanneer het gewoon vaginaal vocht is omdat je vagina in principe, net als je mond, altijd een beetje vochtig hoort te zijn.
Ik zou zeggen houd vol! Want na een evt. zwangerschap kun je deze methode juist ook gebruiken als (extra hulp bij) anticonceptie. 
 
Terug
Bovenaan