hmm lekker!

(bruine) bonen zorgen wel voor een vlotte stoelgang, dus als je meisje gevoelige darmen heeft kan dat voor krampjes zorgen, ik zelf geef daar de eerste keer nooit teveel van ;-) ze vinden het idd wel lekker

oke, dan hoeft pascal straks dus geen bruine bonen. we zijn vorige week dinsdag avond met hem naar de dokterswacht gegaan. hij had 4 dagen niet gepoept, en zo vreselijke kramp. nu krijgt hij 1 dag 2,5 ml lactulose, en roosvicee laxo, de volgende dag alleen roosvicee laxo. en dan nog poept hij niet elke dag.
of zouden dan voor hem bruine boontjes juist wel een idee zijn. pfffffffffffff, lastig hoor.

@smooty zou het juist wel doen. Het poepen schijnt dan wel makkelijker te gaan. Hier ook inmiddels de laxo ingevoerd. Kon wel lactulose krijgen maar wil het eerst zo proberen omdat hij dan gelijk wat meer vocht binnen krijgt. Kramp heeft ie niet maar die keurige poepluier per dag is met het slecht eten ook overgegaan en je ziet em heel hard persen.

mj sorry hoor maar
je komt zo over dat het allemaal
verkeerd doen omdat het voor de 6 maanden
doen daarom ging ik er zo fel op in
wand in mijn toppik van de twijfel
ben je ook zo fel dat we voor de 6 maanden
bijvoeding geven.

Nee judith, dan heb je me toch verkeerd begrepen, ik ben helemaal niet fel over voeding voor 6mnd, bijna alle kinderen die flesvoeding krijgen starten eerder, ik zie alleen het voordeel niet van eerder dan 4mnd beginnen (tenzij dat advies van een ka komt) alleen omdat je kind dat ´wil`, het kan krampen/verstoppingen en allergieen in de hand werken, maar het is en blijft jullie keus zoals ik in jou topic al zei en daar vroeg je hoe wij daarover denken!
Hier geef ik gewoon antwoord op de vraag van kelly en een tip om misschien toch de boontjes te kunnen geven en dan vind ik je reactie erg vervelend omdat ik naar mijn idee alleen met kelly meedenk!

@smoothy, ja dan kun je juist wel een beetje geven, alleen als je in 1x een heel potje geeft kan het ineens omslaan en hij er krampjes van krijgen!
Wat trouwens ook helpt voor verstopping is rooibosthee, misschien eens proberen!?

ik wil het ook niet voor de 4 maand doen
pese maar ik geef haar elke ochtend medicijnen
op een leeltje en normaal moet je het
naar binnen schuiven en nu hapt ze het eraf
en ze kan echt zo kijken als wij eten waarom ik niet?
en nu weet ik ook wel dat het beter os om pas met 4 maanden te starten maar soms
wil ik gewoon weten wat andere moeders doen

sorry als ik je verkeerd begrepen heb
laten we gewoon blijven doen
dan blijft het hier gezellig

en iders zijn mening.
groet judith

Een kindje moet inderdaad minstens 10x iets geproefd hebben willen de smaakpupillen de smaak 'herkennen' en je kindje dus kunnen aangeven of het iets lust ja of nee.
Daar heeft MJ dus helemaal gelijk in!

Zodra wij met vaste voeding mogen beginnen, en dat zal ook nog wel effe duren, denk ik dat ik eerst met groente start i.p.v. fruit.
Juist om die gewenning aan zoetigheid te voorkomen.

Terug
Bovenaan