hmmmmm lekker

Vandaag de babycook voor het eerst gebruikt. Stukje wortel, 3 sperziebonen, stukje aardappel en wat erwtjes. Allemaal vers geplukt en onbespoten. Moet zeggen dat ik het lekkerder vond dan dat wij zelf gekookt op tafel hadden staan hahahaha. Maar goed, meneer is niet zo heel kieskeurig, behalve dat hij liever groente heeft ipv van fruit. Maar na de eerste hap kon het hem niet snel genoeg gaan en ging alles op. Hij zat gewoon te springen in zijn wipstoeltje. Groot succes dat stomen. Weg met de potjes en ga straks nog wat dingetjes maken voor de vriezer. Aubergine met tomaat en rijst en wat kruiden meestomen. Krijg er zelf al weer honger van ahahahhaah.

Hey fijn dat ie bevalt? Had je toch van dat kado geld gekocht als ik het me goed herinder??hihi
Ik heb gewoon een stoommandje, werkt ook goed, wil ze het liefst zo snel mogelijk met de pot laten mee eten ;-p
Lekker hé uit de eigen tuin, al valt mijn oogst lichtelijk tegen dit jaar, kon van de herfst gewoon de puf niet opbrengen om te bemesten enzo, maar overslaan werkt dus niet,,,whaha
Grts

@MJ het is dat je zover weg woont anders zou ik zeggen kom maar halen. Komen hier een beetje om in de groenten. Wij hadden nog wat bijgezaaid omdat we dachten dat we niet zoveel hadden. Maar krijgen het niet uitgedeeld. Hhahahah. Maar gestoomd is het echt veel lekkerder dan gekookt. Heb het potje zelf maar leeggemaakt. Moet toch geod geproefd worden toch? En ik heb hem inderdaad gehad van mijn schoonouders. Zelf vond ik hem toch wel duur. Maar nu ik eens een avondje bezig ben geweest is hij het geld zeker waard.

@Nicole Ben nu al een grote fan.

ik heb hier ook een stoommandje maar het klinkt idd allemaal erg lekker.
Mijn zwager en schoonzus hebben ook groente en aardappel uit eigen tuin en delen regelmatig haha jammie. Nou kookse he! Enne niet te veel proeven anders heeft je mannetje honger hihi

Ik heb die babycook ook (geleend van een vriendin) en vind 'm ook geweldig! Veel plezier ermee!

Gr Ingrid

ps Is het veel werk, zo'n moestuin? Ik overweeg het nl ook, maar dan wel een kleintje.

hey ingrid,
Ligt aan jezelf, er zit best wat tijd in, maar vooral met zaaien en als je een klein moestuintje hebt valt dat best mee!
Je kunt ook met wat gemakkelijke groentes beginnen, zoals wortel,radijs, sla (pluksla) sperciebonen en tomaat, daarna kun je elk jaar kijken of je nog wat uitbreid ;-) Je kunt bijv aardbeien ook in potten op je terras zetten, scheelt ruimte en werk!
@supertje, jeetje, fijn hoor dat je zoveel hebt, ik heb wel heeel veel tomaat, nu nog wat zon zodat ze ook eens rood worden,,haha nee uitdelen hoef ik dit jaar niet, vorig jaar ging dat wel, mn moeder met groentes naar huis enzo ;-)

Moet zeggen dat er hier wel heel veel tijd in gaat zitten. Maar wij hebben er dan ook 1 van ruim 100m2. Gedeelte van de kassen. En nog een beetje buiten. Heb dan ook een oom en een vriend van mijn vader die hier graag komen hobby'en en het dus ook mee bijhouden. Ga zometeen maar weer eens een paar kisten boontjes plukken.

Terug
Bovenaan