hmmmmm lekker

haha, dat is onderhand geen moestuin meer, maar massaproductie,,whaha
Gedeelte van de kassen schrijf je, wat verbouwen jullie voor verkoop/inkomen dan?
Ben zelf ook aan het kijken voor een hele kleine kas, 2*4 ofzo, heb nog een stuk terras over waar die kan staan, tot die tijd behelp ik me met een minikasje,,hihi

@supertke: dat is nog eens een moestuin! Woon je niet toevallig bij me in de buurt, kom ik bij je kopen, ha ha!!!
@MJ: goede tips! Manlief is nu buiten alles aan het opruimen, tuinieren, noem maar op. Als dat klaar is misschien toch maar gewoon gaan proberen. Of zit ik alweer in het verkeerde seizoen of zo?

haha, manlief het zware werk laten doen, heel slim ;-)
Te laat is het nooit, je kunt nu nog bloemkool-sla-radijs-wortel zaaien ed, maar als ik jou was zou ik alles klaarmaken voor het nieuwe jaar en even bemesten, je kunt dan wat kleine dingen aan de randen zetten alvast voor het idee ;-) dan zou ik wat kleine plantjes kopen (sla-kool) en de wortel en radijs zaaien, heb je toch alvast iets!

Je kunt bijv alvast een plan maken voor volgend jaar met welke groente je wilt en de zaden alvast aanschaffen, ook kun je even kijken hoe je jullie grond een beetje beter geschikt maakt voor wat je wilt

@MJ hebben een kassencomplex maar daar hebben we een caravanstalling in. Er aan vast staat de "kleine" kas. Hadden eigenlijk maar 2 van de 4 kappen ingezaaid maar dat deed het niet zo geweldig. Dus maar opnieuw gezaaid en ja hoor nu doet het oude spul het ook hahahaha.

@Ingrid geen idee of het in de buurt is. Noord-brabant (grens met gelderland) wonen wij. Maar wat MJ al zegt, wortel kan nog, en plantjes die al voorgetrokken zijn. Bloemkool, broccoli, rode kool, sla en andijvieplantjes. En je kunt nog wel wat dingen voor de winter zaaien: Boerenkool, winterprei, winterwortel, spruiten enz. En qua bemestting ook weer niet teveel hoor! Dan zouden je bonen het volgend jaar weleens helemaal niet willen doen.

Wij hebben eigenlijk alles zelf nu op champignons en witlof na.

Meiden, bedankt voor al jullie tips. Manlief wil er nog niet zo aan. Is bang dat de planten het niet overleven en zo. Maar goed, daar ben ik niet zo bang voor eigenlijk.
@ Supertje: ik woon ook in het Brabantse land, in de buurt van Eindhoven.

Terug
Bovenaan