hobbezak, bolle, bolletje

Dank jullie wel meiden voor de lieve woorden.
Ik ben me er heel goed bewust van dat het voor het goede doel is, en zelf ben ik supertrots. Kan alleen niet zo goed slikken nu zeg maar.
Ik had bedacht na de tijd lekker weer op dieet te gaan. Vind het alleen zo jammer dat er dit soort mensen bestaan.

Zegt meer over hun dan over jou toch..

Ik heb zelf ook overgewicht en mijn verloskundige zei de op de eerste afspraak: Is het nu niet een mooie tijd om gezond te gaan eten:O:O
Eet bijna altijd gezond, maar na een operatie op jonge leeftijd zwaarder geworden..
eerst zat ik er heel erg mee maar heb het van me afgezet omdat mijn baas(gyneacoloog) zei dat hoe jij je eigen opsteld al tijdens de zwangerschap je kindje dat waarschijnlijk overneemt..
Dus accepteer me eigen hoe ik ben en hoop dat mijn kleintje dan zelfvertrouwen heeft/krijgt..

Je bent mooi zoals je bent toch..
Fijne zwangerschap nog verder..;)

Liefs Mariska..

Pfoee wat vervelend zeg zulke opmerkingen..
Ik begrijp dat je er behoorlijk aan kan irriteren.

En als mensen iets over mijn buik zeggen, zeg ik dat ik er super trost op ben..en dat ben ik ook!!

Sommisge mensen begrijpen vaak niet dat ze met sommige opmerkingen echt iemand kunnen kwetsen.
Of ze het nu grappig bedoelen of niet..
Maar wat al een paar keer is gezegd dat zegt meer wat over hun.

En wij kunnen alleen maar trots zijn op onze groeiende buik :)!!!

Pfoee wat vervelend zeg zulke opmerkingen..
Ik begrijp dat je er behoorlijk aan kan irriteren.

En als mensen iets over mijn buik zeggen, zeg ik dat ik er super trost op ben..en dat ben ik ook!!

Sommisge mensen begrijpen vaak niet dat ze met sommige opmerkingen echt iemand kunnen kwetsen.
Of ze het nu grappig bedoelen of niet..
Maar wat al een paar keer is gezegd dat zegt meer wat over hun.

En wij kunnen alleen maar trots zijn op onze groeiende buik :)!!!

Niks van aantrekken! Het is toch logisch dat je bijkomt??? Ik heb no nooit iemand gezien die niks bij is gekomen door een zwangerschap!

Stomme mensen ook..... ze weten niet dat andere mensen het zich misschien wel kunnen aantrekken!

Ik zelf heb een enorme kont gekregen! Ook niet echt leuk.... worden ook opmerkingen van gemaakt.... sjah.... leuk is het niet....

Gewoon iets terug zeggen of doen of je het neit hoort!

Liefs

En idd, lekker trots zijn dat je een klein wondertje in je buik hebt! Dat is veel belangrijker dan die paar kilo's toch??

Misschien is het een idee om tegen de desbetreffende personen even een keer rustig te zeggen dat je je zulke opmerkingen erg aantrekt.
De kans is groot dat ze zich dit niet hebben beseft en dat het dan ophoudt.
Zelf ben ik maat 52 en heb ik last van behoorlijke bekkeninstabiliteit waardoor ik op slechte dagen ook nog eens behoorlijk waggel.
Geloof me dat is geen charmant gezicht.
Bij mij voelden mensen zich ook genoodzaakt hier de hele dag grapjes over te maken of mij zelfs te gaan imiteren.
Ik heb aangegeven dat ik dit niet echt heel erg leuk vond en 95% is er direct mee gestopt, tja die 2 die het blijven doen daar heb ik dan ook geen boodschap meer aan.

Ik kan nu beter relativeren, en heb inderdaad met degene erover gehad die me het meest gekwetst had. Dat liep een beetje uit op een heftig heen en weer verhaal. Maar ik had zeker van iemand die zich vriendin noemt anders verwacht. Maar ik voel me nu ook mooi zwanger, en doe echt men best er minder van aan te trekken.
Ik leer nu ook korte metten maken met bepaalde zaken die me niet aan staan, en heb echt het idee dat deze zwangerschap me super sterk aan het maken is.

@petra, hoeveel uur werk je nog dan? is dat wel haalbaar met een bekkeninstabiliteit werken? Heb je het idee dat je op je werk wel alle support krijgt?

@heppy, trots zijn is inderdaad belangrijker.

Terug
Bovenaan