Hoe ‘s nachts baby kleden?

<p>Hi allemaal!</p><p>Ik vind het lastig hoe ik mijn baby van bijna 3 maanden moet kleden ‘s nachts.</p><p>het is met deze warme dagen tussen de 22-23,5 graden op haar kamertje.</p><p>ik heb de zomer slaapzak zonder mouwen van Jollein aangeschaft, omdat onze dochter zichzelf vaak bloot trapt ‘s nachts. </p><p>Maar wat moet zij aan onder de slaapzak?</p><p>een luier en een korte mouwen romper en dan met blote beentjes in de slaapzak?</p><p>(en moet ze dan nog een heel dun katoenen lakentje over haar heen?)</p><p>Of moet ze een luier, romper en broekje aan onder de slaapzak, en dan een lakentje erover?</p><p> </p><p>Ik heb gelezen over die TOG waarden, maar ik snap het niet helemaal.</p><p>ik vind het heel lastig. Wie kan mij helpen ajb? </p><p>Liefs</p><p> </p>

Ik zou persoonlijk haar gewoon met een romper in een zomerslaapzakje leggen. Als de armpjes of beentjes fris aanvoelen kun je er nog een extra lakentje of lange mouwen aan toevoegen?

Hoi! Ik vind het nu ook zo lastig, zeker toen het deze week weer wat frisser werd snachts. Met deze hete dagen leggen we hem meestal in een romper zonder mouwen op bed, en pas bij de avondfles in de zomerslaapzak van Jollein. Ik denk dat een extra lakentje niet hoeft. 
Afgelopen week heb ik hem in een romper met lange mouwen op bed gelegd, omdat het toen iets frisser was. 

Onze dochter van 13 maanden heeft het 's nachts snel koud. Dus ze slaapt in een dikke slaapzak zonder mouwen, pyamashirt met lange mouwen en een romper zonder mouwen. En dan zonder dekentje.

Het is erg lastig. Ik heb zelf de slaapzakken van puckababy en dan nu de zomervariant en een romper met korte mouwen, maar hier os het 27 graden dus bij 23 graden zou ik een romper met lange mouwen doen. Beter iets te fris gekleed dan te warm !

Ik zou zeggen met romper (korte mouwen) in de (zomer)slaapzak. Lijkt me voldoende. Een baby heeft ook babyvetjes. Je kan ook altijd eens in de avond in het nekje voelen, dan weet je ook of hij/zij het te warm of te koud heeft. Je kan dan altijd nog besluiten of je nog een lakentje nodig hebt. 

Terug
Bovenaan