Hoe 2 kindjes combineren

Geef het de tijd, ik heb een zoon van 1,5 en onze tweede is bijna 8 weken oud. Na de kraamweek was het heus heftig maar het is schouders eronder en gaan. Ik heb misschien wel makkelijk praten want ik heb twee goede slapers en bijvoorbeeld geen refluxbaby. We zijn nu dus twee maanden verder en we hebben een goed ritme te pakken. Maar als de oudste slaapt op 19:00 is het huis wel redelijk ontploft ?. Gelukkig komt mijn moeder helpen als mijn vriend een avonddienst heeft. Vraag dus om hulp! Gaat de oudste naar het KDV? Want die dagen kan ik echt een beetje bijtanken en de volle aandacht geven aan de kleinste. Op zondag gaat mijn vriend altijd wat leuks doen met de oudste en doordeweeks naar de speeltuin met de baby in de wandelwagen. 
Maak je niet te druk, je wordt er echt vanzelf handig in!

Ohhh dit is mijn verhaal haha. Toen mijn 2e geboren werd was de 1e ook 15 maanden. Ik vond de eerste weken zo zwaar en overweldigend. De eerste is dan nog zo klein en wil je volledige aandacht, terwijl dat kleintje de hele tijd tegen je aan geplakt wil zijn. Ik had constant het gevoel beide tekort te doen en slaapgebrek hielp ook niet mee.
Maaaaarrrr... Mamma het komt echt goed! Het hielp mij hulp te vragen. Aan man, familie, oppas. Om af en toe alleen met de oudste iets te doen, of met de jongste, of iets helemaal voor mezelf. Of met je man samen. Daar laad je van op en kun je het weer wat beter aan allemaal. Het heeft gewoon ff tijd nodig om een nieuw ritme te vinden (en de hormonen wat te laten zakken).

Ohh dank je wel voor jullie reacties! Het lucht al op om te lezen dat het zo herkenbaar is!
Onze kindjes zijn dus alletwee refluxbabys. De oudste gelukkig niet meer, maar de jongste wel weer. Slaapt slecht en wil vaak bij je zijn, want dan slaapt ie goed.

Mijn man is gelukkig 5 weken vrij (lang leve de nieuwe regeling!) Maar ik vind het best spannend om straks alleen te zijn.

De oudste vindt zijn broertje best leuk, maar als er visite komt (verloskundige, consultatiebureau enz) dan is het een drama. Dan vindt ie het niet meer leuk en laat dan duidelijk merken dat het niet naar zn zin gaat.

Gelukkig heeft ie dit niet als we geen visite hebben. Afgelopen tijd was natuurlijk ook raar voor hem. Kraamzorg in huis. Dat vond ie ook spannend.

Ik houd mij nu maar vast aan de 3 maanden dat het dan beter wordt, haha.

Terug
Bovenaan