Hoe aankleden?

Hee moeders.....

Ik vroeg me zomaar af wat jullie de kleintjes aandoen buiten en 's nachts in bed.
Als ik aan de wandel ben met Steyn, kom ik kleintjes tegen die helemaal zijn ingepakt of die alleen een winterjas aanhebben.

Als het wat kouwelijk is buiten, zit Steyn heerlijk ingepakt in de wandelwagen.

En wat hebben jullie kids 's nachts aan in bed?

Bij Steyn staat de verwarming eigenlijk nooit aan op zijn slaapkamer, hij heeft dan vaak een romper aan met lange mouw, een pyama, een warme slaapzak (zonder mouwen) en meestal dek ik hem toe met een dekentje. Ik ga maar na onder wat voor dik dekbed wij zelf slapen..... maar omdat ie tegenwoordig weer vaker wakker wordt 's nachts, vraag ik me af of ik hem misschien te warm heb aangekleed.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,
Mir.

Hoi,

Heather heeft 's nachts een pyjama aan, als het erg koud is zo'n jogging-pak pyjama en anders een gewone katoenen. Verder een slaapzak met lange mouwen en als het echt koud is nog een dekentje. De verwarming staat op de nachtstand.

Als we overdag gaan wandelen zorg ik dat ze warme voetjes heeft, we hebben een lekker warm winterjasje, een capuchon op (behalve met dit mooie lente weer natuurlijk) en wantjes en dan gaan we. Als het echt koud is krijgt ze nog een dekentje over haar benen, maar meestal niet.

Groetjes, KT

Ik heb dat al vanaf het begin heel erg lastig gevonden. En ik heb me echt wel eens behoorlijk vergist. Soms te warm maar soms ook te koud aangekleed. Het gaat wel steeds beter (makkelijker) maar het blijft lastig vind ik.

Thomas draagt onder z'n broek een marjot want sokken trekt ie altijd gelijk uit.
En buiten krijgt ie alleen wanten en muts als het heel koud is want Thomas trekt dat altijd gelijk weer uit en ik heb geen zin in dat gevecht als het niet echt nodig is.

's Nachts slaapt Thomas in een pyama en een warme slaapzak met mouwen. Een deken heeft geen zin want Thomas kruipt daar altijd gelijk bovenop.

groetjes Ida

Overdag heeft Iris een romper aan met halflange of lange mouwen, een shirt met lange mouwen en een vest of truitje. Lange broek, sokken en sloffen. (soms natuurlijk ook een rokje of jurkje....) Als we naar buiten gaan een muts op en een sjaal om en een winterjas. Over d'r benen leg ik nog een wollen dekentje en als we naar buiten gaan heeft ze ook haar schoenen aan.
's Nachts heeft ze ook een romper aan, een flanellen pyjama, een katoenen slaapzak zonder mouwen en ligt ze onder een lakentje en een wollen en een katoenen dekentje. Ook liggen er dan nog 2 warme kruiken in bed.
Lijkt allemaal erg veel en warm voor onze meid van 15 maanden, maar dat valt reuze mee. Ze is te vroeg geboren en een klein mankementje is dat ze het vrij snel koud heeft en dan ook echt een lage lichaamstemperatuur krijgt. Warm aankleden is dus ons motto!
Heel soms krijgt ze het wel warm en dan gaat het vestje gewoon uit.

Hallo,

Floris heeft als we naar buiten gaan een winterjas aan en verder zit hij in zo'n warme voetenzak in de wandelwagen. Ik doe eigenlijk alleen wanten aan en een muts op als we gaan fietsen.

's Nachts heeft Floris over z'n romper een katoenen pyjama aan en hij ligt in een slaapzak met mouwen. Het is een vierseizoenen slaapzak maar het is deze winter nog niet zo koud geweest dat hij de dikste slaapzak nodig had. Verder staat zijn verwarming niet aan en heb ik het ventilatierooster open (het is dus behoorlijk fris op zijn kamer maar hij voelt zelf altijd heerlijk warm aan).

Liefs Femke

hoi,

Het raam op de kamer van Jasmijn staat altijd op een kier, ook als het en beetje vriest.
Ze heeft dan een romper met korte mouwen, een bovenstukje van pyjama en een slaapzak zonder mouwen aan. En een deken erover, maar  soms is die halverwege de nacht weggetrappeld.
Haar handjes zijn s morgens soms een beetje fris, maar haar lijfje is altijd warm.

in de buggy heeft ze nu een winterjas aan en de buggyzak alleen over haar benen. Maar ze vindt het niet prettig om met jas en al in de zak te zitten, ze gaat jammeren en friemelen dus ik hoop dat het snel beter weer wordt, het zonnetje schijnt al vandaag in elk geval.

groeten ELke

Hoi,

Isis draagt buiten een winterjasje, een sjaaltje en een muts. In de buggy en wandelwagen vaak ook  de voetenzak.

's nachts een rompertje met lange mouwen, een p.j. tje en een slaapzak met lange mouwen én een dekentje. Er staat geen verwarming aan en het bovenlicht is open. Ik check regelmatig of ze het té warm of koud heeft, en kijk ook hoe ik zelf 'ingepakt' ben (ben nogal een koukleum).

x Esther

als we naar buiten gaan heeft lynn winterjas,sjaal en muts en als ze dan in de wagen zit,zit ze ook nog in een voetenzak. Als het heel koud is doe ik handschoentjes aan maar vind ze helemaal niks.

In bed: Als ze romper met lange mouw,pyama(dikke)) aan heeft doe ik slaapzak zonder mouw en als ik romper korte mouw,pyama(katoenen) aan heeft rits ik de mouwen op de slaapzak.
Ze ligt zonder dekens want daar heeft ze een hekel aan. Ze trap ze net zolang weg tot dat ze   ze niet meer voelt, ook in haar slaap.
De kachel staat op nachtstand.(15 gr.)
groetjes

Terug
Bovenaan