hoe afvallen?

Hoi Allemaal,

Ik vind dat ik te weinig discipline heb, want er was te weinig af tot nu toe. Ik ga vanaf nu niet meer snoepen, proberen meer te bewegen en gewoon weinig eten, maar wel geregeld.
Ik ben ook in een keer gestopt met roken 2 jaar geleden, dus ik weet dat ik wel discipline kan hebben, dus even doorzetten (probleem is dat alles zo lekker is...) schoonvader en moeder zijn jarig deze week en vieren het zondag. En die appeltaart die mijn schoonmoeder maakt is gewoon te lekker. Dus ik neem een mini stukje.

liefs Maris

Hoi meiden,

De enige verantwoorde manier om af te vallen is inderdaad meer bewegen en gezond eten. Gezond eten betekent ook niet direct minder eten. Voor veel mensen is dit juist méér eten. (ik spreek uit ervaring)

Als je te weinig voedsel binnenkrijgt, gaat je lichaam op de 'Expeditie Robinson-stand'. Als je daarna weer normale hoeveelheden gaat eten, houdt je lichaam alles vast en dat is niet de bedoeling. Dan ga je jojo-en en dat is echt heel ongezond!

Als je meer beweegt heb je meer voedsel nodig, maar val je wel af. Als je een advies wilt hebben op maat (want daar heb je het meeste aan, niet iedereen is hetzelfde), ga dan naar een dietiste.

Superdieten die de hemel beloven, geloof er maar niet in. Afvallen is hard werken en vooral veel geduld. Een halve tot 1 kilo per week is normaal. Sonja Bakkeren valt wat mij betreft niet onder dieten. Die leert je gewoon gezond te eten met minder calorieen en dat werkt om extra kilo's kwijt te raken heel goed! Maar daarna kun je wel weer 'gewoon' gaan eten. En je kunt best af en toe een patatje eten of zo, dat doet Sonja zelf ook. En dat kan ook gewoon, als je je maar niet iedere dag laat gaan.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan