hoe badderen jullie kleintjes??

he dames

waar ik wel een beetje van schrik maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
is dat terwijl het kindje in bad zit met  of zonder  hulpmiddel moeders zelf gaat douchen of tandenpoetsen??

stel dat er wat gebeurt stel he door bv een productfout vanhet hulpmiddel of omdat je kindje net even wat sterker is dan je verwacht had. hoe snel ben je er dan bij

als je onder de douche staat en je bent je haar aan het wassen en uitspoelen heb je volgens mij je ogen dicht en let je dus niet op je kindje als er wat gebeurt kan er een kans zijn dat je er niet op tijd bij bent.

ik wil niemand veroordelen iedereeen wil het beste voor zijn/haar kind en zoekt de handigste oplossing om bepaalde dingen te doen.
maar ik vind het heel gevaarlijk om te gaan douchen tewijl je kindje in bad zit of ie nu in een zitje zit of niet ook door te spetteren kunnen ze een hele golf water over zich heen krijgen.

en tanden poetsen terwijl je kindje in een laagje water van het bad ligt? wat nou als ie zich omdraaid op zn buik en jij dat niet in de gaten hebt moe word en zn hoofd laat hangen (in het water dus)

nomaals wil jullie niet veroordelen of zeggen dat je niet goed op je kindje let of wat dan ook maar dus vat het asjeblieft niet negatief n persoonlijk op maar zie het gevaar er wel van in.

ze zeggen een ongeluk zit in een klein hoekje
en als er wat gebeurt dat vergeef je jezelf toch nooit

He juppie, ik veroordeel je niet, ik begrijp je best.
Maar volgens mij, doe ik het op mijn manier best wel veilig, de deur van de douchecabine staat open en gelijk daar voor staat het badje met mn zoontje.
Ik doe er zowiezo als ik zelf tegelijkertijd ga douche alleen een klein laagje water in voor het plezier, en tijdens het haren uitspoelen kijk ik echt zeer regelmatig en natuurlijk probeer ik kontakt te houden!!
Als ik klaar ben met douchen vul ik zijn badje met meer water, al mijn spullen liggen in de douche en zo gauw ik klaar ben met aankleden enzenz ga ik mn zoontje wassen.

Liefs

hoi hoi,
hier ook een klein moedertje. hier kunnen ze eindelijk redelijk goed (9mnd) zitten en dat scheelt idd wel tijdens het badderen.
een tijdje terug draaide ik ze met hun rug tegen het brede stuk van het badje. (dit is dus recht) zodat ze lekker konden spelen. ook hield ik ze dan met mijn arm schuin over de buik naar een been vast.
nu kunnen ze ook al redelijk goed staan en willen de boefjes ook staan tijdens het baddreren. haha. zo heeft elke fase weer een nieuw truukje...

Groetjes,
Petra
mv Brenda en Samantha 06-05-2008

@ yuppie
ik zie Joris de hele tijd hoor, ook al heb ik mijn tandenborstel vast. en hij blijft spetteren en geluid maken, dus ik blijf contact houden. ook hebben die kleintjes volgens mij een reflex, want toen joris kleiner was en wilde draaien stopte hij zodra hij merkte dat zijn gezicht onder water kwam. nu draait hij soms wel, maar kan ook goed op zijn armen steunen. nee echt alleen laat ik hem niet, ik kan hem meteen vast grijpen mocht er wat gebeuren. maar ik begrijp je bezorgdheid.

gr floor

Hoi,

Ik laat Sofie NOOIT alleen als ze in haar badring zit! Ik snap ook niet dat er mensn zijn die dit wel doet, want inderdaad, een ongeluk zit in een klein hoekje!

Ik blijf altijd naast het bad zitten en spetter een beetje met haar mee en speel met haar met de badspeeltjes!

Groetjes Marije

Hoihoi,

Evy gaat ook al een hele tijd in het grote bad. Ze vond het niet meer
leuk in het babybadje. Ik heb haar eerst een tijdje ook zo laten liggen
in bad met een klein laagje water. Maar dat vond ik toch niet zo
prettig voor haar. Heb toen het badstoeltje erbij gehaald (die met de
zuignappen) en dat was een groot succes. Lekker veel water in bad; mama
of papa ernaast op de badrand en dan alles lekker natspetteren.

De laatste weken merkte ik, dat Evy veel beweeglijker wordt in het badstoeltje en zich met momenten er bijna zelf uitduwt.

Ik wilde haar toen zelf laten zitten in bad, maar idd dat glibbert
behoorlijk. Maar een antislipmat in bad doet wonderen. Ze gaat nu nog
wel in het stoeltje, maar kan nu ook veilig zelf zitten in bad. Ik zit
dan wel op mijn knieën naast het bad, zodat ik haar meteen kan
tegenhouden, als ze onderuit zou gaan.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

@mamasab: even een vraagje die misschien het beste thuishoort in dit topic. Op je foto in de fototopic (lijkt me logisch haha) zit je kleine in een badring in een bebejoubadje. Welk merk badring heb je? Ik ben op zoek naar zo'n ding, heb het geprobeerd met prenatalmerk in de winkel maar die pastte niet echt goed.
Ik hoor het graag!

Hej!
Ook ik begrijp de ongerustheid 100% hoor, zal ook zeker je bezorgdheid niet veroordelen. Meid, ik zou bijna zeggen, kom s kijken, ha,ha,ha!!! Het is een regelrechte slapstick! Mijn haar uitspoelen is in 5 sec. gebeurd hoor!!! En mezelf 'douchen' in 10. Ik doe alles in sneltreinvaart, en heb mijn ogen altijd gericht op mijn hummeltje voor me. Soms was ik mijn haar zelfs zittend, gaat ook best.Ze zit zowat op mijn voeten, ik ken elk geluid van haar, net als jullie dat ook doen van jullie kindjes. Daarbij zit ze niet 100% onder de straal, maar alleen met haar ruggetje. Als ik de rest van haar lekker warm wil maken, til ik haar op en wieg haar heen en weer onder de straal en terug. Vindt ze machtig!! Linde zit stevig, ze valt echt niet zomaar meer om, alleen ik ben toch altijd nog bang dat ze misschien om zal kukelen. Daarom zit ik vaak naast haar op de grond in de douche.   Gelukkig past dat prima. Als mijn man er wel is, dan douche ik me uitgebreid, als hij haar heeft overgenomen. Zo doet hij dat ook als hij met Linde doucht en  ik haar overneem.
Het belangrijkste is, dat ik ondanks dat ik alleen de dingen moet organiseren, ook de kleine goed kan wassen en tegelijkertijd plezier met haar heb. En echt, het gaat supergoed, en Linde vindt t geweldig. En natuurlijk komt dit niet elke dag voor...
En ik laat haar nooit alleen, niet bij de commode, niet in bad, niet in de douche. Je kent die verhalen wel, van de deurbel, telefoon of een ander kindje wat ineens aandacht nodig heeft om het een of ander en dan de baby loslaten of alleen laten. Nee, ik ben een kloek, en echt voorzichtig hoor, ha,ha,ha. Stel je voor.... Liefs Pippi

Terug
Bovenaan