hoe begin ik eigen bedrijf??tips??

hallo allemaal

ik wil een eigen bedrijf beginnen via internet.
ik wil daar baby en peuter kleding gaan verkopen en misschien nog iets van speelgoed.
maar ik weet alleen niet goed hoe en waar ik moet beginnen.
nu wilde ik vragen of jullie misschien wat tips en/of ideeen hebben om mijn verder te kunnen helpen.

alvast bedankt.
groetjes kim.

hoi,
In ieder geval naar de Kamer van Koophandel gaan en je daar inschrijven. Volgens mij hebben die ook informatie over een eigen bedrijf. Ik ben gewoon begonnen en heb me dus ingeschreven, dan heb je ook een BTW-nummer voor de Belasting.
Succes!

groetjes,
Daphne

Ik ben ook wel benieuwd, dus ik lees even alle tips hier mee. Ik heb zelf alleen geen tips, want weet vrijwel niets over het starten van een eigen bedrijf. Wat voor bedrijf heb jij Skipke?

Hoi, ontzettend leuk dat je een eigen bedrijf wilt beginnen. Inderdaad een info-pakket bij de KvK halen is stap 1. Uiteraard heb je een url-nodig en wat heel handig is om mensen via Ideal te laten betalen ipv creditcard. Ook pas spullen verzenden wanneer er betaald is! Maargoed dit zijn natuurlijk van zelfsprekende dingen.

Wat ik je wel mee wil geven, is start een uniek concept, ik ben bijna 16 weken thuis waarbij ik veel op internet heb gezeten, door te surfen ben ik echt ongelooflijk veel van dit soort sites tegen gekomen. Wat ik een nadeel van veel sites vind is het minimieme aanbod van kleding. Wat ik zou opzetten is een goedgevulde voorraad met kinderkleding van de merken Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, River Woods, Imps& Elfs, Miniman, Mexx, Esprit, Vingino, Ducky Beau, Burberry etc. zowel tweede hands als oudere collecties. Volgens mij kun je oudere collecties van deze merken via de merken kopen als je goede contacten weet te leggen.

Veel sites hebben iets hiervan, maar ik en veel vrienden van mij vinden het leuk om dit soort merkkleding aan te doen bij de kleintjes, en een oudere collectie maakt niet uit, maar de prijs wel!

Ach, misschien kan je hier wat mee.

M.a.w denk aan een goede USP (Unique Selling Point) dan kan het een succes worden

Hoi, ontzettend leuk dat je een eigen bedrijf wilt beginnen. Inderdaad een info-pakket bij de KvK halen is stap 1. Uiteraard heb je een url-nodig en wat heel handig is om mensen via Ideal te laten betalen ipv creditcard. Ook pas spullen verzenden wanneer er betaald is! Maargoed dit zijn natuurlijk van zelfsprekende dingen.

Wat ik je wel mee wil geven, is start een uniek concept, ik ben bijna 16 weken thuis waarbij ik veel op internet heb gezeten, door te surfen ben ik echt ongelooflijk veel van dit soort sites tegen gekomen. Wat ik een nadeel van veel sites vind is het minimieme aanbod van kleding. Wat ik zou opzetten is een goedgevulde voorraad met kinderkleding van de merken Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, River Woods, Imps& Elfs, Miniman, Mexx, Esprit, Vingino, Ducky Beau, Burberry etc. zowel tweede hands als oudere collecties. Volgens mij kun je oudere collecties van deze merken via de merken kopen als je goede contacten weet te leggen.

Veel sites hebben iets hiervan, maar ik en veel vrienden van mij vinden het leuk om dit soort merkkleding aan te doen bij de kleintjes, en een oudere collectie maakt niet uit, maar de prijs wel!

Ach, misschien kan je hier wat mee.

M.a.w denk aan een goede USP (Unique Selling Point) dan kan het een succes worden

hai kim

heb je een uitkering nu? als dat zo is kan je via het uwv begeleiding krijgen bij het opzetten, hebben ze een speciaal potje voor. daar ben ik nu ook mee bezig. laat maar weten als je interesse hebt, dan vertel ik meer

groeten
rosanne

enne...leuk! veel plezier!!!

hallo allemaal,

bedankt voor de snelle reacties en tips.
ik kan in ieder geval alweer iets verder.
en rossana ik heb inderdaad een uitkering,dus ik kan dat dan ook via het uwv of het cwi aanvragen???
als je hier nog meer info over hebt hoor ik het graag.

bedankt
groetjes kim

Ja,
dat heet IRO, een individuele reintegratie overeenkomst. Dan schakel je een bedrijf in dat jou begeleid bij het opzetten van je bedrijf en dat wordt betaald door het UWV. Het is coaching, maar ook een stok achter de deur. Ze willen je wel uit de uitkering hebben! Je kan dan voor 2 mogelijkheden kiezen, een proefperiode van een jaar waarbij inkomsten achteraf worden verrekend of je begint met aftrek van de uren die je in je bedrijf steekt.
Eigenlijk best veel info. Ik weet er veel van, beroepsmatig (ik was reintegratieconsulent, maar dan naar reguliere banen) en ik ga nu zelf een praktijk beginnen met behulp van een IRO. We zijn nu met een aanvraag bezig. Als je wil kan ik je meer info geven. Heb je MSN? Of via Email? Als je me je adres geeft, dan voeg ik je bij mij toe. Kunnen we er meer op in gaan. Wil je dat niet, dan kan ik je hier wel vertellen waar je meer info kan krijgen.

Groeten Rosanne

Terug
Bovenaan