hoe begin ik eigen bedrijf??tips??

hoi Annett,
Ik ben zelfstandig grafisch ontwerper.
ik ben ook bezig met een website waar je geboortekaartjes kan bestellen die ik heb ontworpen, maar die is nog niet af.

groetjes,
Daphne

Hoi,

Ik ben ook zelfstandig ondernemer. Ik verkoop baby en kindermode op weekmarkten, braderien en via een internetsite.
Voor je een bedrijf start zou ik eerst eens gaan uitzoeken wat voor kleding je wilt verkopen. Dan moet je inkoopadressen zoeken. En geloof mij dat is moeilijk. Ik ben nu 4 jaar bezig en nog steeds aan het zoeken. Ik heb wel adressen hoor, maar altijd op zoek naar iets nieuws.
Je moet ook naar de kamer van koophandel voor een inschrijving. Bedenk ook een naam want dat vragen ze.
Dan moet je kijken wat voor site je wilt. Een eigen ontworpen site of een standaard site. Zit veel prijsverschil tussen.

Als je een site hebt moet je zorgen dat je elke week nieuwe aanvoer van kleding hebt, want mensen zijn snel uitgekeken.

Ik wens je veel succes.
Gr linda

Hoi,

De KvK heeft in elke regio ook startersbijeenkomsten, waar je als starter heen kunt om informatie te verkrijgen en vragen te stellen. Inschrijven is noodzakelijk, tenzij je een vrij beroep uitoefent. Mijn advies is om een goed ondernemingsplan te schrijven (ook hiervoor geeft de KvK een CD-rom uit), zodat je weet of je idee haalbaar is en ook daadwerkelijk iets zal opleveren voordat je gaat investeren.

Succes ermee!
Groetjes, Dionne

Hai Dionne

Heb jij wel goede ervaring met de infobijeenkomsten van de KvK? Ik ben er geweest voor 'starten vanuit een uitkeringssituatie' en ze wisten mij echt he-le-maal niets nieuws te vertellen (ik wist dan wel beroepsmatig eea...). elke inhuodelijke vraag konden ze niet beantwoorden. Echt zonde van mijn geld geweest.

Bij veel CWI vestigingen zitten ook onafhankelijke adviseurs die meer kunnen vertellen. Tegen hen kan je vrijuit praten, ze zijn niet 'van' het cwi of uwv.

Groeten
Rosanne

P.S. bij de balstingdienst kan je ook brochures downloaden over starten ve bedrijf

hoi allemaal,

echt super bedankt voor de tips ik kan nu echt verder met mijn idee.
en rossana ik zal je mijn emailadres wel geven dat is net zo makkelijk:kim030387@hotmail.com

bedankt allemaal.
groetjes kim

Hai Kim

Ik heb je toegevoegd aan mijn msn. Dan kunnen we binnenkort er verder over kletsen. Ik heb vanmiddag een gesprek voor toestemming om een traject te starten bij het uwv. Met een arbeidsdeskundige, want ik heb een wao-verleden. Van daaruit zijn waarschijnlijk meer middelen beschikbaar dan vanuit de ww. Ik weet niet welke uitkering je hebt, maar dat hoor ik op msn wel.

Groeten

Rosanne

Terug
Bovenaan