Hoe begon het bij jullie?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Inmiddels ben ik 37 + 5 weken zwanger en kan niet wachten tot de kleine komt. Het wordt ons eerste kindje. Nu heb ik overdag en ‘s avonds een stuk regelmatiger pijnlijke harde buiken en van de week een beetje bloedverlies. </p><p>Nu was ik even benieuwd of jullie op tijd waren bij de eerste en hoe jullie bevalling begon..</p><p>Ben benieuwd naar jullie verhalen!</p><p>Liefs </p>

Hallo,
ik verloor op dinsdag de slijmprop en donderdagavond (dezelfde week) kreeg ik onregelmatige weeen, harde buiken die opzich niet veel pijn deden, vrijdag en zaterdag ook nog. Zondagmorgen werden ze regelmatiger en uiteindelijk is onze dochter snachts om 02.11uur geboren. Het is ons eerste kindje en qua voorbereiding nam het aardig wat dagen in beslag ? het persen ging erg snel met 9 minuten was ze er! Echte weeen, die ontsluiting veroorzaken, vind ik anders voelen dan de harde buiken. Je krijgt wel een harde buik maar daarbij ook flink wat pijn.. Weet niet of iedereen dit zo ervaart hoor! 
Onze dochter is precies 1 week te vroeg geboren.
Succes met de laatste loodjes en alvast veel kracht gewenst voor de bevalling! Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis/ geboortehotel? 

Bij de eerste met 37,6 weken bevallen een week voor de bevalling kreeg ik bloedverlies en krampen, en de dag zelf braken me vliezen in de ochtend rond 7 uur en die avond 18:43 ben ik bevallen. 
Bij de tweede ben ik met 37,7 weken bevallen. Ongeveer een week voor de bevalling had ik me slijmprop verloren rn had verder geen klachten. De dag van de bevalling werd ik rond 10 uur in de ochtend wakker en ging naar de wc, toen zag ik dat ik aan het lekken was. Ik had die nacht al een kraamverband gebruikt om dat ik veel afscheiding had. De kraamverband was helemaal groen toen wist ik al me vliezen zijn gebroken en de baby heeft in het vruchtwater gepoept. Ziekenhuis gebeld en uitgelegd ik moest komen en kreeg weeen opwekkers, want de baby had het benauwd. Ik had vrij snel heftige weeen en rugween. De ontsluiting ging ook wel snel, me zoon is die dag 15:23 geboren. 

Succes met de laatste loodjes!

Hallo! Ik verloor met 40+4 mn slijmprop en had toen het hele weekend harde buiken/voorweeen die redelijk oncomfortabel waren. Harde buiken had ik de hele zwangerschap lang al maar die deden geen pijn. Uiteindelijk begon op 40+6 de weeen om 01.45 snachts! Uiteindelijk naar zh gegaan voor pijnbestrijding en toen is mn dochter na 90 min persweeen om 17.50 geboren

Leuk om jullie verhalen te lezen. Zeer diverse bevallingen zo te lezen. (Net als de aankondiging ;-))
Ik hoop zelf thuis te bevallen en niet naar het ziekenhuis te hoeven.. Dat zou ik echt vervelend vinden! Maarja, als het zou moeten, dan moet het he? 
Dank voor jullie support!

Ik verloor op donderdag mijn slijmprop. Op zondag rond 16.30 uur kreeg ik wat buikpijn dat leek op bandenpijn. Rond 18.30 uur moest ik plassen en leek ik vochtverlies te hebben. Een uur later waren we in het zkh. In de auto kreeg ik korte aanvallen van pijn. In het zkh kreeg ik diverse onderzoeken  (de 40 weken waren namelijk nog lang niet in zicht). Ik verloor bloed. Om die reden werd er vaginaal onderzoek gedaan en bleek ik 5 cm ontsluiting te hebben. Niet veel later braken mijn vliezen. Rond 22.45 uur kreeg ik persweeën, maar ik mocht nog niet persen. Uiteindelijk in nummer 1 om  23.07 uur geboren na 2x persen. Nummer 2 is om de OK gehaald en geboren om 00.38 uur.

Ik liep al 1 a 2 weken rond met enorme pijn in mn onderbuik entussen mn benen indalingspijn  maar uiteindelijk had ik ook al 2 cm onsluiting voor het begon dus dat heeft allemaal al liggen  rommelen vandaar die pijn.  Ik werd medisch doordat ze dachten dat mn kindje te klein was dus vandaar dat ik toen al werd gecheckt of ik al ontsluiting had. Toen heeft ze me gelijk gestript omdat ik toch al 2 cm had. Ik was toen 38w 4 d.
Toe 2 dagen daarna begon het in de nacht.  Soort  menstruatie achtige krampen  maar dan steeds pijnlijker en het kwam steeds sneller terug.  Ik heb verder geen voor weeen gehad  dus ik dacht is dit het nu ? Vone het lullig loos alarm te slaan.  Maar was ook bang dat ik niet meer naar het ziekenhuis zou kunnen doordat ik al te ver ontsluiting  zou hebben omdat die 2 cm er ook al waren. Dus toen uiteindelijk  5 uurtjes daarna naar het ziekehuis gegaan  en nog maar 3 cm.
Ben uiteindelijk 17 uur bezig geweest naar 11 uur pijnbestrijding  gehad want ik was op.
Toen kom ik even  5 uur bij komen en naar een half uur persen was die er ?

Ik liep al 1 a 2 weken rond met enorme pijn in mn onderbuik entussen mn benen indalingspijn  maar uiteindelijk had ik ook al 2 cm onsluiting voor het begon dus dat heeft allemaal al liggen  rommelen vandaar die pijn.  Ik werd medisch doordat ze dachten dat mn kindje te klein was dus vandaar dat ik toen al werd gecheckt of ik al ontsluiting had. Toen heeft ze me gelijk gestript omdat ik toch al 2 cm had. Ik was toen 38w 4 d.
Toe 2 dagen daarna begon het in de nacht.  Soort  menstruatie achtige krampen  maar dan steeds pijnlijker en het kwam steeds sneller terug.  Ik heb verder geen voor weeen gehad  dus ik dacht is dit het nu ? Vone het lullig loos alarm te slaan.  Maar was ook bang dat ik niet meer naar het ziekenhuis zou kunnen doordat ik al te ver ontsluiting  zou hebben omdat die 2 cm er ook al waren. Dus toen uiteindelijk  5 uurtjes daarna naar het ziekehuis gegaan  en nog maar 3 cm.
Ben uiteindelijk 17 uur bezig geweest naar 11 uur pijnbestrijding  gehad want ik was op.
Toen kom ik even  5 uur bij komen en naar een half uur persen was die er ?

Terug
Bovenaan