Hoe begon het bij jullie?

Op maandagochtend begonnen om half5 bij mij weeen. om half2 was t verdwenen. Verloskundige was nog geweest maar niks aan de hand. De volgende ochtend om 4uur begon t weer maar nu sneller achter elkaar. Om half8 de verloskundige gebeld om half9 was ze er en om half10 zat ik in t ziekenhuis. Om half11 braken ze me vliezen. Om half12 kreeg ik een ruggenprik om half3 had ik 10cm ontsluiting en om 15.14 was ons zoontje er?

Op zondagmiddag rond 16.00 braken mijn vliezen, terwijl ik op de bank lag. Ik was toen 36+1 en bij de vorige controle was de baby nog niet ingedaald, dus ik heb gelijk de vk gebeld en ben plat op bed gaan liggen. Kwartiertje later was de vk er en die stuurde ons na een aantal controles direct door naar het ziekenhuis.
Hier aangekomen werd ik aan de CTG gelegd en was het wachten op wat de gynaecoloog graag wilde. Ondertussen had ik nog nergens last van. 
De gynaecoloog wilde graag dat ik de rest van de week zou blijven. Mocht de baby zich ondertussen melden, dan zou ik geen weeënremmers krijgen en anders zou ik met 37 week ingeleid worden.
Mijn vriend mocht gelukkig ook blijven overnachten en we werden naar onze kamer gebracht. Ik ben nog even gaan douchen omdat ik wat pijn in mijn onderrug kreeg en mijn vriend gaat nog even snel naar huis om z’n eigen spulletjes op te halen. Na ongeveer 1,5 uur komt hij terug en nog maar net op tijd, want ik was al druk bezig de weeën weg te puffen. Ik werd weer teruggereden naar de verloskamer en daar bleek dat ik al 9cm ontsluiting had. Even later mocht ik al persen en 19 minuten later , op maandagochtend om 00.17 is onze dochter geboren ?

Ik ben met 38+4 bevallen. Donderdagavond dacht ik dat ik vruchtwater verloor. De verloskundige is komen kijken en was waarschijnlijk urine. Ze stelde voor om naar bed te gaan en eventueel de volgende dag nog even langs te komen.
Vanaf een uur of 23 kreeg ik wat kramp en rond 03.00 werden de krampjes wat heftiger en wilde ik een kruik warm maken. Hier werd mijn man wakker van en had al snel door dat dit weeën waren. Ik was nog in ontkenning ?. Vanaf dat moment ging het snel, de weeën werden steeds heftiger en kwamen steeds sneller. Om 04.30 was de verloskundige er en had ik al 5 cm ontsluiting. Naar het ziekenhuis, hier werden mijn vliezen gebroken en had ik om 06.00 al 8 cm. Vanaf 07.00 uur mocht ik persen en uiteindelijk is ze om 08.45 geboren. 

Leuk om al die verhalen te lezen! Oh zou zo weer zwanger willen zijn en de bevalling.. je kindje voor het eerst zien: geweldig! Ik schreef mijn bevalligsverhaal op mijn blog (en over mijn zwangerschap en de tijd na de bevalling): https://halloliefkleintje.nl/2018/05/10/blog-19-persoonlijk-mijn-bevalling/

misschien vind je het leuk om te lezen. :)

Terug
Bovenaan