Op zondagmiddag rond 16.00 braken mijn vliezen, terwijl ik op de bank lag. Ik was toen 36+1 en bij de vorige controle was de baby nog niet ingedaald, dus ik heb gelijk de vk gebeld en ben plat op bed gaan liggen. Kwartiertje later was de vk er en die stuurde ons na een aantal controles direct door naar het ziekenhuis.
Hier aangekomen werd ik aan de CTG gelegd en was het wachten op wat de gynaecoloog graag wilde. Ondertussen had ik nog nergens last van.
De gynaecoloog wilde graag dat ik de rest van de week zou blijven. Mocht de baby zich ondertussen melden, dan zou ik geen weeënremmers krijgen en anders zou ik met 37 week ingeleid worden.
Mijn vriend mocht gelukkig ook blijven overnachten en we werden naar onze kamer gebracht. Ik ben nog even gaan douchen omdat ik wat pijn in mijn onderrug kreeg en mijn vriend gaat nog even snel naar huis om z’n eigen spulletjes op te halen. Na ongeveer 1,5 uur komt hij terug en nog maar net op tijd, want ik was al druk bezig de weeën weg te puffen. Ik werd weer teruggereden naar de verloskamer en daar bleek dat ik al 9cm ontsluiting had. Even later mocht ik al persen en 19 minuten later , op maandagochtend om 00.17 is onze dochter geboren ?