Hoe begon jouw bevalling?

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment 38 weken zwanger en ik vroeg me af hoe bij jullie de bevalling begon.

Braken eerst de vliezen en begonnen daarna de weeen of had je juist eerst weeen en braken de vliezen pas later in de ontsluitingsfase?

Dank jullie wel?

Ik had best wel een verrassend begin. Heb me altijd verbaasd over die series waarin een vrouw krampen krijgt en dan gevraagd wordt: hee, misschien is de bevalling begonnen?? En dan in de paniek schiet. Nou ik ben dus die vrouw haha!

Ik had de hele zwangerschap een verkorte baarmoederhals en genoeg krampen en voorweeen en ander gerommel gevoeld. Tot 35 weken was het met rust op te lossen. Ik had met 35 weken weer een hoop gerommel, kind goed ingedaald, auw! Maar de verloskundige voelde geen ontsluiting. Wegens pre-eclampsie overgedragen aan het ziekenhuis, en daar nog 2 dagen aan de testjes gezeten. Die tweede dag was in het weekend, ik lag op de verloskunde te wachten op de arts die me de uitslag zou geven, of ik nog naar huis mocht. Ik voelde me oncomfortabel met rugpijn, wat krampen, gerommel. Maar hee het voelde hetzelfde als de andere dagen en toen was er geen ontsluiting. Ik had er na 4 uur wachten schoon genoeg van, dus ik stond zwaar hormonaal te stampvoeten en huilen dat ik nu naar huis wilde. Dus er kwam een arts, en die voelde ook even omdat ze dacht: huh, krampen?? 
5 cm ontsluiting! 

Geen slijmprop verloren, geen vruchtwater verloren, niks. En deed mij dus niet bijzonder pijn. 

Ik wilde toch naar huis, dus afgesproken dat ik nog even 1 of 2 uurtjes naar huis ging om tot mezelf te komen. Maar ik was geschrokken en door de adrenaline heb ik een heerlijk relaxte normale avond en nacht gehad. Volgende ochtend verloor ik mijn slijmprop en kreeg ik een weeenstorm. Hup terug naar het ziekenhuis, en na 7 uurtjes was ze er.

Bij mijn eerste zoontje ben ik met 37.1 bevallen. Om 7uur 's ochtends op nieuwjaarsdag braken mijn vliezen. Het duurde wel even voordat de weeën hevig genoeg waren. Dat was pas rond 16.00u. Om 22.30 had ik 10cm ontsluiting en mocht ik persen. Om 00.14 was hij geboren. 
Bij de tweede ben ik gestript met 40.3 omdat ik een grote baby droeg. Uiteindelijk kreeg ik de ochtend daarop opbouwende weeën. Mijn vliezen zijn door de verloskundige geprikt omdat het niet verder door leek te zetten. Nadat de vliezen waren geprikt is wee uur later de tweede geboren.
Succes met de laatste loodjes! ?

Bij mij braken de vliezen eerst met 40+3 rond 13:30 (onderweg terug in de auto van een controle bij de gynaecoloog, waar ik het er nog over had dat er geen enkel teken was dat de bevalling eraan zat te komen). Om 16:00 begonnen de weeën, en 16:30 de dag erna is mijn zoontje met een keizersnede geboren.

Ik had een dag van te voren menstruatie achtige pijn dat waren blijkbaar voorweeen. Ik sliep gewoon een hele nacht in de ochtend tot avond werd het steeds erger en sneller etc. In de middag had ik 2 cm ontluiting toen mochten wij naar het zkh. In het zkh hadden ze mijn vliezen gebroken. Ik kreeg morfine daarna de prik in de ochtend om 06:00 begon het laatste stuk tot 06:10.

Terug
Bovenaan