Hoe begon jouw bevalling?

Bij de 1e met 35 weken om 7 uur savsonds in ziekenhuis begonnen met weeen. Moest zwz in ziekenhuis door vele bloedingen. Met 35.1 bevallen om 8 uur smorgens
De 2e om 00.04 braken vliezen met 39.6 en om 01.49 is die geboren. Dus nog geen 1.5 uur later.

Verschilt heel erg per bevalling.

Ik werd wakker om 02.00 uur van buikpijn & de vliezen braken direct toen ik naar t toilet ging. De weeën waren al begonnen en zetten ook door. Bevallen om 08.30 uur dus heel voorspoedig verlopen (met 39+4 weken).

Met 38+4 opeens wat vocht verliest. Dacht eerst afscheiding dus gewoon de middag verder gegaan en gaan slapen. Vriend volgende dag gewoon naar werk gegaan. Ik wel naar de verloskundige en waren m’n vliezen die gebroken waren (had eigenlijk achteraf al wel zo’n gevoel) doorgestuurd naar het zkh ivm al bijna 24 uur gebroken vliezen. Vrijdag eind vd middag ctg gehad en alles was prima. Zaterdag ochtend weer melden voor ctg. Vruchtwater verlies was wel steeds meer (hele golven die er uit kwamen) maar had totaal geen weeën oid. Zaterdag ochtend ctg was weer prima. Afgesproken zaterdag avond in te leiden. Kreeg toen rond 22:00 een balonnetje, had toen 1cm ontsluiting. Ballon viel er toen na 2uur al uit! Toen begonnen de weeën en uiteindelijk zondag met 39w om 12:30 bevallen. Wel hele lange rit geweest op deze manier

Eerst weeën gekregen. Was eerst vooral het gevoel van harde buiken dus het duurde even voor ik door had dat het zo ver was ? mijn vliezen zijn pas helemaal op het einde gebroken (bij 9 cm ontsluiting) en een goed uur later was mijn zoontje geboren.

Ik heb mij helemaal prima gevoelt, niets aan de hand, tot dat ik naar bed ging. Had lichtjes menstruatie achtige krampen. 2 dagen voor de uitgerekende datum. Heel de zwangerschap geen harde buiken ervaren of iets dus dit was nieuw. Kon gewoon slapen en rond een uur of 3 werd ik hier wakker van. Toen kon ik concluderen dat het weeën waren, voelde een opbouw en afname van de pijn. Deze namen wel weer af in de ochtend. Begin van de avond begon het weer en meteen een stuk heftiger heel de nacht. Vliezen zijn in de ochtend gebroken door de verloskundige omdat mijn ontsluiting niet vorderde. Rond 14:00 is mijn kleine geboren. :)

Terug
Bovenaan