hoe begon jullie bevalling?

A

Anoniem

Guest
Ik ben benieuwd hoe jullie bevalling begon,heb nu al een aantal dagen met vlagen een beetje een ongesteldheidsgevoel.Zou dit een begin zijn?Hoop het zo...

groetjes

Ze hadden geprobeerd mij in te leiden d.m.v. het inbrengen met gel, maar dat gaf geen resultaat dus toen kon ik weer naar huis. Maar na een paar uur brak mijn water en toen begonnen ook de weeen. Maar ik heb nooit geen gerommel of voorweeen gehad dus kan daar helaas niets over zeggen. Ik lees hier op de forums wel dat het bij sommige dames al weken rommelt. Ik hoop voor je dat het snel begint!

Ben met 41+2 dagen gestript, daarna wat harde buiken en slijmprop verloren. In de nacht plotseling darmkrampen en diarree, wel 5x dun! Daarna 2x gebraakt (helemaal schoon van binnen...) en toen ik daar hijgend van lag bij te komen: boem de eerste wee. Ik had al vaak buikpijn/rugpijn en rommelingen etc gehad, maar het cliche is waar: als je een wee voelt, dan weet je echt zeker dat het een wee is. Ik vond de eerste wee meteen heftig en ze kwamen bij mij meteen om de 3-4 minuten. Meteen gebeld naar verloskamers en wij er naartoe. Binnen een uur kwamen mijn weeen om de minuut, ging heel snel allemaal. Ongeveer 2 uur na de eerste wee had ik al 8 cm ontsluiting, niet zo lang er na vliezen gebroken en toen was ik echt van de wereld. Ik was alleen nog maar hele heftige weeen aan het wegpuffen, wat nauwelijks meer ging. Ongeveer 4 uur na de allereerste wee mocht ik persen en 20 minuten later (bij 41+3 wkn) was mijn beer geboren: 4355 gram!!
Ging dus lekker snel allemaal.

Mijn moeder schijnt haar 2 bevallingen ook begonnen te zijn met diarree en braken...

Heel veel succes, ik weet nog goed hoe zwaar het wachten was, 10 dagen overtijd...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (20 weken)

PS voorspoedige bevalling toegewenst!

Hoi,
Bij mij begon het twee keer met bloedverlies. De eerste keer had inderdaad al een dag wat krampen/ongesteldheidsgevoel, de tweede keer niet. Ging naar de wc en er was bloed, pas 4 uur later begonnen de weeen. Mijn tweede bevalling begon toen ik sliep. Ik werd wakker van een wee en binnen 3 uur was mijn dochter geboren.
Alvast heel veel succes gewenst.
Ivy

Hoi,

Bij mij begon het met het breken van mijn vliezen en anderhalf uur later was mijn kleine meid geboren. Ik was toen 39.3 weken zwanger en heb een hele heftige snelle bevalling gehad voor een 1e kindje. Ondanks mijn heftige weëenstorm hoop ik dat het deze keer ook snel en voorspoedig verloopt. En het liefs ook voor de uitgerekend datum. Wel met de aanwezigheid van de verloskundige deze keer  want die kwam toen ongeveer  5 minuten na  de  bevalling binnen wandelen.

Liefs Jacy (35.4)

Ben benieuwd of ik op mijn moeder lijk zo ja dan heb ik het makkelijk qua bevalling (VK was toen ook net optijd zo snel ging het) alleen had ons mam 6-7 weken al harde buiken voorweeen das wat minder...

Ik was één dag een soort van 'grieperig': misselijk, diarree, braken. In de daarop volgende nacht werd ik wakker met weeën. Toen braken mijn vliezen en brak er een weeënstorm los en 1,5 uur later is onze dochter geboren!
Hopelijk gaat het deze keer net zo snel...

Groetjes,

Eveline

Hoi,

Toen ik 1dag overtijd was had ik er toch wel genoeg van (vanaf 37w loop je nlk al te wachten). Omdat ik overal gelezen had dat sex kon helpen heb ik mn vriend die avond "overgehaald".
De volgende dag begon het een beetje te rommelen, net alsof ik idd menstruatie achtige of darm krampen had. Die middag had ik toch een afspraak bij VK, dus toen ik hiervan vertelde en ze me daarop bekeek was de baarmoedermond al iets verweekt. Hierop stelde mijn VK voor me te strippen (PIJN! vond het vervelender dan de hele bevalling bij elkaar!).
Hierna kwamen de weeen wel een beetje meer op gang, maar het heeft uiteindelijk tot 10.20 de volgende morgen geduurd voordat ik mn zoontje eindelijk mocht ontmoeten.

Voor het begin van mijn bevalling heb ik wel regelmatig harde buiken gehad, maar  niet echt krampen... Maar iedereen en elke bevalling is weer anders...

Liefs Nika (22,4w)  

Terug
Bovenaan