Ben met 41+2 dagen gestript, daarna wat harde buiken en slijmprop verloren. In de nacht plotseling darmkrampen en diarree, wel 5x dun! Daarna 2x gebraakt (helemaal schoon van binnen...) en toen ik daar hijgend van lag bij te komen: boem de eerste wee. Ik had al vaak buikpijn/rugpijn en rommelingen etc gehad, maar het cliche is waar: als je een wee voelt, dan weet je echt zeker dat het een wee is. Ik vond de eerste wee meteen heftig en ze kwamen bij mij meteen om de 3-4 minuten. Meteen gebeld naar verloskamers en wij er naartoe. Binnen een uur kwamen mijn weeen om de minuut, ging heel snel allemaal. Ongeveer 2 uur na de eerste wee had ik al 8 cm ontsluiting, niet zo lang er na vliezen gebroken en toen was ik echt van de wereld. Ik was alleen nog maar hele heftige weeen aan het wegpuffen, wat nauwelijks meer ging. Ongeveer 4 uur na de allereerste wee mocht ik persen en 20 minuten later (bij 41+3 wkn) was mijn beer geboren: 4355 gram!!
Ging dus lekker snel allemaal.
Mijn moeder schijnt haar 2 bevallingen ook begonnen te zijn met diarree en braken...
Heel veel succes, ik weet nog goed hoe zwaar het wachten was, 10 dagen overtijd...
Groetjes, Karin
Mama van Christian (20 weken)
PS voorspoedige bevalling toegewenst!