Hoe benoem je het?

Hallo meiden,
Graag jullie ideeen a.u.b. want wij weten het even niet.

Ons zoontje van 2,5 jaar is erg nieuwsgierig en erg met de taal bezig wat we heel erg verwelkomen en praten heel wat af.

Maar nu stond ik met m'n mond vol tanden toen ons kleintje mij in de badkamer aankeek en "mama piemel" zei, waarop ik automatisch: "nee, mama heeft geen piemel, mama heeft..... ? en plasgatje" zei ik dan.
Maar dat plasgatje vind ik niet erg correct want dat bedoel je zelf toch ook niet als je het over je venusheuvel heb. Nou ja, daar heb je het ook niet over, maar ik bedoel maar...

En nu. Hoe verder?
Vagijntje of roosje, poesje, muts heb ik ook al gehoord bij andere moeders maar dat krijg ik niet mijn keel uit.

Maar hoe benoem je het dan wel?
Vagina lijkt wat medisch te klinken. Wat vinden jullie?

Graag jullie ideeen dan weten we tenminste hoe de rest van de ouders ermee omgaat.

Groetjes, Ella
 
Nou gewoon zo noemen zoals het is: mama heeft een vagina en papa een piemel. Als ze niet van jou horen, dan horen ze het wel van een ander. Niet moeilijk over doen !
 
hoi,
onze kinderen noemen het ¨kontje ¨ je hebt aan de achter kant je ¨kont ¨ en aan de voorkant ¨kontje ¨
ze zijn zelf met het idee gekomen en ik vond zelf dat dat nog wel door de beugel kon.

succes.
 
Mijn zoontje is van dezelfde leeftijd en vraagt dus ook hiernaar.
Erg moeilijk, ik die juist altijd zo stoer zei daar niet moeilijk over te doen. Piemel gaat nog wel, maar vagina..
Het voelt allemaal zo duf. En dan al die andere woorden: doosje, sneetje, poesje(weeh!), en dan heb ik het nog niet over de nog plattere benamingen.
Ik hou het voor nu maar op vagina, maar ik ben ook erg benieuw naar een leuke benaming.
Groetjes Jo
 
Waarom noem je het niet gewoon plasser? Dat gaatje zit er namelijk ook. Dat is ook een begrip wat je kind (waarschijnlijk al) kent. Ons zoontje van 2 jaar heeft namelijk zelf ook een 'plasser'. En papa ook.
Wij hebben niet voor het woord piemel gekozen. Dat komt nog wel, als hij wat groter is. Hetzelfde geldt voor de plasser van mama. Dat andere woord komt nog wel (als hij 16 is ofzo...;-))
 
Hoi Ella,
Ja das een lastige he. Wij hebben het wat makelijker opgelost. Wij zeggen meisjesplasser en jongensplasser.
we hebben een meisje en een jongen en het schept een hoop duidelijkheid.
Als de oudste met vragen komt van bijvoorbeeld opa is en een jongen dan is het duidelijk dat die een jongensplasser heeft en andersom natuurlijk ook. Ik kom nooit in genante situaties dat ze plasser of piemel roepen zo is het voor iedereen duidelijk ook al noemen hun het anders.
suc6 ermee.
 
Bedankt voor jullie reacties, meiden!

We hebben ze bekeken, gedraaid en gekeerd en zijn nu de 'meisjesplasser' aan het introduceren.
Heb het zelfs bij mijn schoonmoeder ten gehore gebracht (is wat conservatief aangelegd). Viel goed met een opmerking 'wel wat lang om uit te spreken'.

Andere voorbeelden zijn nog steeds welkom :)

Groetjes, Ella
 
Mijn dochter van twee heeft inmiddels ook ontdekt dat papa een piemel heeft, noemen we ook zo. Zijzelf en mama hebben een spleetje. En daar kan je mee plassen. Ze wijst nu zelf haar spleetje aan, maar is meer onder de indruk van de piemel van papa...
 
Terug
Bovenaan