Hoe benoem je het?

Ik heb laatst in de Opzij gelezen dat het echt heel slecht is om kinderen te leren dat vrouwen een plasser hebben. Dat zou namelijk verwarring op kunnen leveren. Er zit namelijk niet alleen een urinebuis maar ook een vagina die heel ergens anders voor bedoeld is dan om mee te plassen.... Ik zeg tegen mijn dochter van 2 gewoon dat ze een kutje heeft. Dat is toch potverdorie geen vies woord ofzo?
 
Anoniem van 7-1
Ikzelf vind kutje nou niet bepaald een normale benaming voor een vagina hoor..natuurlijk het is niet alleen maar een "plasser"maar dat hoeft een tweejarige zich toch nog niet te realiseren?
Ik vind het woord kutje toch een beetje een scheldwoord...je zegt tegen een jochie van twee toch ook niet dat ie een lul heeft?
Maar ik begrijp het probleem in deze discussie...ik heb een zoontje en we noemen het gewoon een piemeltje.Ik vind dat een redelijk onschuldig, vriendelijk woord....waarom geen meisjespiemeltje...een piemelientje????
Geen vreemde associaties met gaten en functies...lijkt mij...(niet dat ze niet mogen weten waar het voor dient hoor...maar meer voor als je in bijv. de supermarkt staat...ik ben absoluut niet conservatief of zo)
 
Hier heb ik vooralsnog alleen meisjes en die hebben een meidenplasser. Straks wordt mijn zoon geboren en die heeft gewoon een piemel.
Kutje vind ik ronduit smerig klinken, helemaal als een kind het zegt. Dan nog liever vagina, immers , zo heet dat geval ook in werkelijkheid. Of noem jij je borsten ook tieten t.o.v. je kind?
 
Mijn dochter is op Curacao geboren, en daar zeggen ze 'puni'(zeg: "poenie") en dat hebben we er maar in gehouden. 't Klinkt aardig en ik vind 'vagina'ook zo omslachtig (grappig woord-grapje???).
 
Terug
Bovenaan