hoe betrouwbaar is een test

A

Anoniem

Guest
hallo
ik heb een beetje een ingewikkeld verhaal.
januari ben ik gestopt met de pil.
2 januari ongesteld geworden daarna de pil laten staan.
eind januari werd ik 'gewoon' ongesteld.
een week nadat het gestopt was (vorige week dus) had ik enorm last van mijn darmen en voelde licht misselijk en dacht laat ik eens een test (claerblue) doen en ja hoor deze was positief. kon het eerst totaal niet geloven omdat ik ''gewoon'' ongesteld was geworden dacht ik.
dus die dag er na nog een test (claerblue) gedaan deze was ook positief. nu 2 dagen later deed ik weer een test omdat ik het eigenlijk nog steeds niet geloven kon en deze blijkt negatief (was kruidvat eigen merk)
nu mijn vraag aan jullie heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat ik hier mee aan moet?

Hoi Rappy,

De ene test is gevoeliger dan de andere test. Bij de een kan je ook pas op de dag van je NOD testen, anderen al een week ervoor. Het kan zijn dat de Clear Blue al aangeeft dat je zwanger bent met het weinige HCG terwijl Kruidvat iets meer hormoon nodig heeft om het aan te kunnen tonen. Of......het kan zijn dat je een hele vroege miskraam hebt gehad en je daardoor "ongesteld" bent geweest en dat het hormoon nog niet uit je lichaam was en nu wel (daardoor test je nu negatief)....ik hoop het natuurlijk niet voor je maar hou rekening met beide.
Je zou even de ha kunnen bellen voor een bloedtest.

Succes en laat je het even weten?
Liefs Joy

hoi Rappy,

ik zou als ik jouw was even met de Ha bellen voor eventueel een test en/ of een bloedtest dan weet je het zeker, hoop voor je dat het positief uitpakt.

groetjes kaatje

heey joy,
maar als ik evt. miskraam zou hebben gehad dan had ik voor die ''ongetseldheid'' ook een positieve test moeten hebben toch? want dat had ik namelijk niet?
liefs

Dat je ervoor geen positieve test gehad hebt kan ook weer te maken hebben met de hoeveelheid hcg. Misschien dat het toen nog niet een meetbare hoeveelheid had. Ik zou toch maar ff huisarts bellen

Hoi Rappy,

ik kan het je duidelijk zeggen; tests zijn niet altijd betrouwbaar. Ik heb drie verschillende testen gedaan (ochtendurine) waaronder kruidvat eigen merk alldrie negatief. Volgende dag huisarts test, positief bleek ik al ruim drie maanden zwanger. Vandaag kruidvat eigen merk (middagurine) test in 1x positief pas zes weken zwanger. Zo zie je maar het verschilt echt per keer.

beankt voor jullie reacties ik heb mijn verloskundige gebeld aangezien ik al een afspraak gemaakt heb en ze zei dat ik zondag nog maar een keer op nieuw moest testen....
vind het heel erg spannend en ik hoop natuurlijk dat die test weer positief uit gaat pakken..

Terug
Bovenaan