Hoe bevalt het jullie tot nu toe??

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Eventjes een vraagje over de zwangerschap. Hoe gaat het jullie af? Gaan jullie er fluitend door heen of vinden jullie het zwaarder dan gedacht?
Ik zelf hoor niet bij de vrouwen die zich het best voelen als ze zwanger zijn. Maar ik vind het wel heel erg eluk tot nu toe. De kwalen blijven wel achterwege, op was rug klachten na. Maar als dat alles is. Nog 8,5 week werken en dan verlof. Gaan jullie het ook volhouden? Of gaat dat lastig worden?

Succes allemaal!!  

Eigenlijk viel het me allemaal wel mee, op wat kleine kwaaltjes na dan, het liep allemaal wel. Maar ineens sinds vorige week is het zwaar. Ik voel me zelf lomp en zwaar, begin een beetje stijfjes te worden, kan me niet meer goed bukken, en daarnaast is er ineens sinds vorige week donderdag die brandende maagzuur!!! Het wil niet meer weg en begint erg vervelend te worden!
Tja, en dan moet je nog drie maand, dat kan ik me haast niet voorstellen. Bij de andere zwangerschappen had ik dit pas veel later! Valt me nu zo tegen!!! En daar baal ik zo van!

Maar ja, niets aan te doen, even lekker klagen helpt wel, maar we moeten nog maar even doorbijten!

Liefs Hilma.

Hey!
In het kort: het bevalt heel erg goed

Ook ik mag eigenlijk niet klagen over kwaaltjes. Ik ben maar een korte periode misselijk geweest en kan nu gewoon eten. Zelfs van mijn rug en heupen heb ik (nog) geen last. Minpuntje is voor mij wel dat ik geen nacht meer heb doorgeslapen sinds ik zwanger ben. Ik lig wakker en val niet meer in slaap, of ik moet plassen, of ik ben een minuut bezig met omdraaien en kussens verleggen etc. Dus ik heb veel minder energie dan normaal. Last van schoonmaakwoedes of ander nestelgedrag heb ik eigenlijk niet, maar ik vind het wel héél leuk om met de (onderwater) babykamer bezig te zijn.

Ik blijf het heerlijk vinden om de kleine erwt te voelen duwen in mijn buik, ik kan het niet vaak genoeg voelen en moet vaak de neiging onderdrukken om hem/haar wakker te maken, haha. Helaas heeft mijn man nog niks kunnen voelen want de gymoefeningen houden spontaan op als zijn hand in de buurt komt...

Morgen weer kijken naar de beeb met een pretecho, leuk!!!

Ik wens iedereen in ieder geval nog een heel prettige en zorgeloze zwangerschap!
En anders kunnen we het gewoon hier kwijt

Liefs, Lotte

Ik moet zeggen dat ik het allemaal erg snel vind gaan!
Ik ben nu 23w en 4d, maar ben er eigenlijk nog helemaal niet echt mee bezig.
Ik heb hier een kleine meid rondlopen van 22,5 maand en ben daar ook erg druk mee, + werken en het huishouden.
Ben blij als ik s`avonds mijn bedje in kan rollen!
Qua ongemakjes word het wel wat meer!
Ik ben vrijwel niet misselijk geweest, was alleen een hele tijd erg moe.
Nu komt die moeheid langzaamaan weer terug, ook heb ik sinds het weekend rug en bekkenklachten.
Als ik op zulke momenten last heb, dan denk ik goh, nog 3,5 maand en dan is het zover, dan al!!!
Dus tot op heden bevalt het me nog wel, al is er soms natuurlijk toch wel wat!

Liefs

Ik ben erg blij met mijn zwnagerschap en merk dat de hormonen mij erg veranderen.
Ben veel zachter qua karakter en kijk erg uit naar het moederschap.
Waar ik voorheen me druk maakte over werk (omzetten, klanten ed.) kan ik me daar nu niets bij voorstellen. En ik ben nu pas 22 weken...
Tot een paar weken terug riep ik hard ik wil blijven werken, 4,5 dag (waarvan die halve thuis) nu ben ik aan het rekenen en bedenk dat ik ook wel 3 dagen zou kunnen gaan werken.

Ik merk vooral dat ik uit kijk naar andere dingen.

Het zwanger zijn zelf valt me wel wat zwaarder dan ik van te voren had gedacht. Ik ben op mijn werk een echt power vrouw en had ook gedacht dat ik dat in de zwangerschap zou zijn. maar dat is niet zo. Ben nog steeds moe en kan echt niet meer de hele wereld aan. Maar dat wil ik nu ook niet meer.

Ik ben echt aan het veranderen en vind het heerlijk!

hallo allemaal

mijn eerste 3 maanden waren vrij makkelijk. een beetje misselijk maar moest niet
overgeven.wel was ik erg moe, maar dat hoort er allemaal bij. vanaf 12 tot 16 weken
ben ik best wel beroerd geweest. met veel overgeven niks lekker vinden en ook erg
moe. maar vanaf de 16 weken tot nu 22 weken gaat het eigenlijk wel goed. ik werk
part-time en is op zich heel goed vol te houden. maar heb de nodige problemen op
me werk en de motivatie is er behoorlijk uit. ik heb een baas die iets tegen zwangere
vrouwen heeft denk ik. want sinds hij weet dat ik zwanger ben doe ik niks meer goed.
bij mijn eerste zwangerschap werkte ik nog wel fulltime en ik ging er 100% voor dus
wat hij ook zegt ik weet dat ik mijn werk goed doe.gelukkig heb ik nog erg veel
vakantie uren staan en hoef ik nog maar 3 weken te werken. en dan zoekt hij het
maar lekker zelf uit. ik ben aan het aftellen en dan lekker een half jaar thuis.
ik kijk er nu al naar uit.
veel liefs hopvrouw

Hoi Hopvrouw,

Ik kan me wel vinden in jou verhaal betreft je baas.
Ik kan ook niet veel meer goed doen sinds ze weet dat ik zwanger ben.
Ik ben dan ook langzaam mijn vakantie uren aan het opmaken.
En inderdaad aftellen naar je verlof, het kan niet snel genoeg gaan...
Heel veel sterkte ermee,
X
Visje

Eigenlijk mag ook ik niet klagen. Ben nu inmiddels 26 weken en heb behalve wat rugklachten, heb ik verder niets last van... Het enige wat ik wel hoor is of ik geen tweeling krijg... Hmmm...wat moet je daarmee he!

Maar probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Lekker te ontspannen op zijn tijd en kijk nu al uit naar mijn verlof! Maar nog 9 weken te gaan, daarna heerlijk vrij!

Succes allemaal de komende maanden!!!

Terug
Bovenaan