Hoe bevalt het jullie tot nu toe??

hi hopvrouw en visje,

raar he dat leidinggevende zo doen. bij mij is het ook zo. er komen nieuwe klanten en er wordt nu niet aan mij gevraagd of ik die im mijn beheer wil nemen.... straks krijgen we een nieuwe structuur en er wordt gezegd tja voor jou lastig allemaal nu je zwanger bent..... alsof ik niet meetel of zo.

ik heb het geluk dat ik het allemaal makkelijk naast me neerleg nu en gewoon volop uitkijk naar het moederschap en daarna zien we wel verder.

hai,
Ik vind de zwangerschap echt een periode van ups en downs. De eerste drie maanden was ik vooral heel gespannen, dit vanwege twee miskramen daarvoor. De periode daarna was ik heerlijk opgelucht en ging ik er langzaam van genieten.
De afgelopen weken vind ik het zwaar worden. Niet meer lekker slapen, maagzuur, bij velen van jullie bekend. Maar het meest vervelend vind ik toch mijn rug. De pijn neemt iedere week toe, inmiddels kan ik niet meer staand koken of mijn tandenpoetsen. Lopen gaat nog wel, maar dan moet ik wel lekker door kunnen lopen. Het is gewoon heel belemmerend, en soms vind ik het moeilijk om me er bij neer te leggen dat het gewoon even niet anders is. ik kijk erg uit naar ons kindje, maar ik vind zwanger zijn niet echt het leukste wat er is.

En heel eerlijk: ik mis ook best mijn sigaretjes en een avondje "wijnen" met een vriendin.
Of wat dacht je van een hele grote biefstuk of een broodje rosbief...
Groetjes Soela

Hoi hoi,

Mag niet klagen. Heb wel wat pijntjes en lastjes, maar daar laat ik me niet door uit het   veld slaan. Ook bij mij is de motivatie voor het werk weg. Als ik een klant voor het eerst ontvang, rond ik alles ongeveer 6/7 weken later af. Op dit moment ziet het ernaar uit dat ik dan met verlof kan zijn. En mensen houden er gewoon niet van om door verschillende mensen geholpen te worden. Dus nu ben ik aan de administratie. Op zich errug leuk, maar door mijn hormoontjes heb ik veel te veel energie, en dat kan ik niet kwijt.
Verder geweldige collega's. Regelen alles voor me, als ik maar zo lang mogelijk blijf. Al neem ik alleen de telefoon aan......

Ik heb wel het idee dat ik loop als een zoutzak, maar ach...
Nog wel een tip voor gordeldragers in de auto, ik laat de gordel vast zitten en doe alleen de lange kant over me heen. Dit zit stukken beter!

Iedereen heel veel sterkte met de soms lastige kwalen, maar we gaan voor een geweldig doel, en gezond kindje(s)

Ik ben ook niet van het type dat stralend de zwangerschap beleeft. Ik vind het iets heel moois en bijzonders, maar ik vind het ook bikkelen. Eerst 3 maanden moe en misselijk, dan wat betere weken, en  nu breken de laatste loodjes aan. Slapen gaat al tijden slecht en ik heb weinig puf. De ene dag gaat het beter dan de andere. Soms kan ik best veel, maar soms heb ik nergens energie voor. Ik merk helaas pas achteraf dat ik teveel gedaan heb, dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Zo gaat het op mijn werk prima en heb ik energie genoeg, maar de dag erna (meestal als ik vrij ben dus)   moet ik het bezuren, ben niet vorouit te branden. En juist op zo'n dag zou ik ook wel eens iets leuks met mijn dochter willen doen. Dat komt er dus weinig van. Maar gelukkig is ze nog tevreden met een boodschapje doen en een wandelingetje naar de schommels om de hoek  dus dat scheelt.
Nadat mijn dochter geboren was, voelde ik de energie al heel snel terugkomen en ik hoop dat dat deze keer ook zo zal zijn!

Groetjes,
RV

ik voel me eigenlijk prima, net als bij mijn eerste zwangerschap. Ben alleen wel moe, heel erg moe, en daar had ik volgens mij toen niet zoveel last van als deze keer, maar goed, ik heb dan ook een 3 jarige rond lopen. Werk nog gewoon 3 dagen en eigenlijk is dat heerlijk, hoef ik alleen te zitten, is minder inspannend. Hopelijk blijven alle klachten weg.

groetjes
lia

Hoi,
tot nu toe ging het wel alleen heel moe en af en toe licht in mijn hoofd maar dat komt door de lage bloeddruk.
vind het alleen al wel zwaar worden nu vooral met bukken.
van mij mag het snel december zijn maar ik zal heus niet de enigste zijn die zo denkt.
gr lisette

Hoi hoi,

Hier gaat eigenlijk alles nog heel erg goed. Op flink wat pijn in mijn rug na mag ik helemaal niet klagen. En die pijn komt dan ook alleen als ik echt teveel gedaan heb en ik weet dus ook wanneer ik het kan verwachten.

Maar van mij mag het ook wel snel december zijn hoor, ben wel erg benieuwd naar ons kleine meiske!!

Saskia

HoiHoi,

Hier gaat t tot nu toe nog prima.. wel wat moeier dan voorheen, maar dat hoort erbij.
Werk nog steeds fulltime, met de lekkere lange reistijden van en naar amsterdam. Manlief krijgt steeds meer door dat hij ook mee moet aanpakken in en om huis, en leert nu zelfs koken (hihi). Ik heb gedreigd in staking te gaan als ik met 8 maanden nog steeds alles zelf moet doen.

Ik hoop dat  t allemaal zo door blijft gaan, dan komt alles goed en ga ik over bijna 10 weken met verlof...

Esther

Terug
Bovenaan