hoe bevalt het? kleine, werken, thuis enzo

Hoi dames

hoe bevalt het jullie nu?

we zijn al een tijdje verder en als ik terugkijk heb ik toch wisselende gevoelens

Mara is echt super en dat bevalt goed, mama zijn is super

mama en papa zijn terwijjl we ondertussen leerden samenwonen en trouwden, dat was heel pittig maar is helemaal goedgekomen en bevalt goed

opa en oma hebben hun 1e jaar goed gedaan, ze hebben zich goed gedragen maar nu is het afwachten hoe het verder gaat. Ze zijn niet consequent en eerlijk in hun gedrag maar dat weet ik al mijn hele leven

werk en opvang
dat valt dus vies tegen.
niet alleen het wennen aan werken en thuis alles geregeld hebben. Maar vooral alles in balans te houden. ik had flexibele opvang geregeld, 2 weken na de bevalling kwam het gastouderburo ermee dat buiten mijn 2 dagdelen alles vol zit, niks flexibel. Ramp! dat was gedeeltelijk opgelost en onze gastouder is heel wat flexibeler dan het buro gelukkig.
maar mijn werk komt er ook nog bij, bijna wekelijks moet ik wel wijzigingen doorgeven of extra dagdelen aanvragen, of mijn collega's laten zitten.
ik heb het idee dat ik constant in een spagaat met 3 benen zit. ik kan niet op werk constant weigeren, maar ik kan ook niet elke week de opvang veranderen bij de gastouder en ik kan niet elders terecht, maandag maar eens met mijn baas over hebben.
Ik heb een 26uur contract dus daar zou mijjn werk zich ook aan moeten houden, en er is zoveel onregelmatig werk terwijl er echt felxibele opvang niet bestaat, laat staan weekends en nachts.

De 2e komt eraan, dus het wordt niet makkelijker, wel dat tegen die tijd net nieuwe plek is bij mijn gastouder en ik dus meer dagen kan vragen. maar moet ik meer geld betalen omdat ik misschien soms die dag ook moet werken?

ik weet wel dat thuisblijfmoeder bij ons er niet uit kan, en ik bij deze besluit om het maar bij 2 kids te houden.

hoe gaat het bij jullie?

als ik terug kijk op het afgelopen jaar heb ik ook gemengde gevoelens
de eerste paar maanden waren dus echt totaal niet leuk. heb echt niet op een roze wolk gezeten, met al dat gehuil van haar.
aleiyah is een zorgen kindje. huilde de eerste paar maanden alleen maar, heeft ondertussen bronchitis en exceem erbij gekregen (vanaf 4 maanden). als er een tandje doorkomt heeft ze extreem erge luier uitslag. zo erg dat zelfs het cb er van schrok!
ze is een behoorlijk pittige tante, die krijst als ze haar zin niet krijgt. toch waren er ook hele leuke kanten. voor t eerst zitten, nu sinds kort staat ze en heeft ze zelfs haar eerste stapjes aan mn handen gezet! ze kruipt nu overal naar toe. ze is meestal lief tegen haar grote zus en wat heeft ze genoten gisteren in drievliet.

in het begin was het ontzettend zoeken naar een ritme. voor zowel aleiyah, als voor nathalia, als voor erwin en mij. maar toen we eenmaal dat ritme vonden, liep alles heel soepeltjes.
ik werk niet, dus heb de kids 24/7 bij me.
zou niet anders willen eerlijk gezegd. vind het heerlijk zo.
ik hoop binnenkort met een positieve test te staan. we willen dolgraag een 3e kindje erbij.
ook dan zal het weer zoeken worden naar ritme. maar ik ben ervan overtuigd dat ook de we weer zullen vinden, en dat het dan ook alleen nog maar genieten is :D

Als ik kijk naar het afgelopen jaar...is het alsof het nooit anders is geweest...

Lasse was een makkelijke baby en hij is nog steeds een makkelijke dreumes...
Hij zit vol streken en kan heel stout zijn maar ik vind het geweldig...

Hij sliep natuurlijk met 9 dgn al door, dus slapeloze nachten kennen wij niet en hadden het ritme gelijk te pakken.
Nova heeft het vanaf het begin af aan al geweldig gevonden en dat vindt ze nog steeds.

Tuurlijk heb je je zorgelijke momenten, Lasse heeft net als Nova last van eczeem, daar hebben we goede producten voor die bij Lasse beter helpen dan bij Nova (met haar moeten we dinsdag terug naar de kinderarts) en hij heeft die waterpokken op een hele erge wijze gehad..

Verder gaat de ontwikkeling goed, loopt overal langs, kruipt het huis door, zegt papa, mama en nog een paar woordjes en is de vrolijkheid zelf.

T is dat wij na de zwangerschap, bevalling en het overlijden van Ninthe* geen zorgeloze zwangerschappen meer hebben gehad...
Die angst en dat we gezegend zijn met nog een gezonde dochter en zoon heeft ons doen besluiten dat wij compleet zijn...
Maar eerlijk is eerlijk, als ik de zwangerschap en bevalling niet zou hoeven doen, wij ver boven modaal verdienden...dan zou ik er zo wel 10 willen hahahaha

Nee grapje...wij zijn compleet, een engel en 2 bengels het is goed zo...

Liefs Randy

als ik terugkijk denk ik steeds wat heb een een prachtige en geweldige baby gekregen.
dat maakt voor mij gevoel ook wel goed voor de pijn en depressie die ik heb gehad tijdens mijn zwangerschap
ik zoek nog steeds naar mijn ritme en merkt dat ik nu pas een beetje weer mezelf word langzaam aan.

werk zit ik niet lekker mee (past niet meer bij mij)
ik werk ook onregelmatig wat niet helpt bij mijn ritme vinden.
oppas (gastouder) is geweldig kan ik niks slecht over zeggen ze is echt mega flexibel kan altijd terecht ook laatste moment nog wisselen etc. echt super blij mee.
(anders red ik het ook niet met onregelmatig werken)
ik werk ook 26 uur. omdat ik het niet naar me zin heb is het veel voor mijn gevoel haha maar dat is altijd als het het niet leuk vind.

onze relatie heeft wel wat de verduren gehad merk ik. we moeten weer een beetje de liefde en romantiek terug vinden. alles is nu zo zakelijk ik werken hij op demi passen als hij terug is van werk of in het weekeind en als ik niet aan het werk ben dat pas ik op demi en is mijn man weg.

opa en oma`s doen het ook goed, ook zoals verwacht dat wel maar ze houden zich wel aan onze regels en zijn consequent en ene wat meer als de andere maar ja hou je toch en daar zijn het dan oma voor (ze passen alleen op als wij iets leuk gaan doen dus niet structureel)

maar ik zou het voor geen goud willen missen en misschien toch voor 2de gaan. (begin volgend jaar)

ik zat er vanmorgen echt zo doorheen, al die stress en zwangerschapshormonen. ik trok het niet meer.

continu in die spagaat tussen werk, opvang en thuis
continu stress en altijd iemand wel teleurstellen

daarbij speelt er meer op werk en moet ik snel leren voor mijzelf opkomen want zo gaat het niet verder

vanmorgen functioneringsgesprek hierover gehad en werk lijdt er nu onder, thuis ook en door al die stress lijkt het ook of ik mega veel werk en zie ik continu wel ergens tegenop.

ik had mijn gesprek in maart al aangevraagd en het is nu juli, zo goed zorg ik dus voor mijzelf.

Maar toen ik daarna thuiszat om een plan te maken hoe ik verder wil, ging de telefoon.
Mijn gastouder had een onofficieel berichtje gekregen dat 1 kindje weggaat op kort termijn.
Buro gebeld en woensdag gesprek, we gaan kijken hoe ik zo flexibel mogelijk kan zijn met de opvang en meer uren opvang. en ook voor ons 2e kleintje wordt direct gereserveerd.
Dus als het goed gaat dan wordt het over 2 maand beter!!!!!!!
ben zo blij met mijn gastouder, flexibel soms zelfs tegen de regels in en zij zag mij struggelen met de opvang en dacht direct aan mij toen ze dit nieuws hoorde.

en manlief mag meer in huis gaan doen en net als de vorige zwangerschap sparen we nu voor een hulp in huis 2 uurtjes per week. (lang leve marktplaats)

en ik heb besloten dat ik mara gewoon de hele dagdeel daar laat, kan zij spelen en ik na werk rustig boodschappen doen of uurtje slapen of gewoon lekker zwanger op de bank zitten voor ik haar ophaal.
De tijd dat ik haar heb kan ik dan ook eens voor wat leuks gebruiken ipv huishouen of boodschappen.

En ik ga een echt goed plan maken voor wanneer ik geen opvang heb dat ik bij nood op werk wel oppas heb. toen ik zwanger was wou iedereen wel en in werkelijkheid??????? sommigen hebben een goede reden hoor, depressief met 2 babies en ander is morgen uitgerekend, mijn ouders zijn gewoon onbetrouwbaar met afspraken enzovoorts.....

@sparkelgem
hoe heb jij je opvang bij je gastouder geregeld?
wil je mij dat uitleggen?
ik heb woensdagmorgen gesprek om alles te regelen en zou graag een voorbeeld willen hebben

@ randy
lasse is een makkelijk en lekker kereltje, soms was ik gewoon jaloers, mara sliep pas met 11 maanden goed door :-(
dat heeft mij ook niet veel goeds gedaan

groetjes sabine

@ sweetwicca

wij hebben een gastouder ze werkt ma, dins, don en vrijdag (op woensdag kan ik niet terecht dan heeft ze vrij maar is mijn man thuis)
ik geef haar altijd mij rooster door zo gauw ik deze heb, verder als ik het wil veranderen bel ik op en zegt ze is goed. haha in principe is het letterlijk zo dat demi daar altijd terecht moet kunnen omdat ze een plek voor haar moet hebben omdat ik dan bij de gastouder flexibele opvang heb (betaal je volgens mij ook voor)
als ik langer moet werken zeg ik dat zo gauw ik dat weet dan variëren tot week of dag of diezelfde dag pas en dan kan demi ook altijd blijven.
en als ik eerder moet beginnen kan ik ook bellen en vind ze ook goed.
(heb eigenlijk heel veel geluk ook ze is heel makkelijk daarin) ik moet wel 24 uur van te voren afbellen als ik niet kom ander moet ik betalen.
ik betaal ook alleen voorde daadwerkelijk gemaakt uren.
verder krijgt demi daar ook melk en brood. dus hoef ik alleen zelf fruit mee te geven. (toen ze klein was natuurlijk wel flesvoeding en fles etc)

het enige nadeel is dat ze ongeveer 6 weken vakantie heeft en ik maar 5 .... (moet ook mijn vakantie aanpassen aan die van haar omdat onze ouders niet kunne oppassen en ook gewoon moeten werken)

ik breng demi op alle tijden vanaf 6.45 en tot max 18.15 maar als het een keer echt niet anders kan mag ik haar denk ik ook wel eerder brengen haha
alleen later niet (denk is, is ook nooit voorgevallen)

hoop dat je er wat aan heb anders kan je altijd nog vragen

kus

@ sparkelgem
hoe heeft jouw gastouderburo het flexibel geregeld?
dat kennen ze hier niet en dat is het grootste probleem
wat betaal jij dan per uur en hoe staat dat dan in je contract?
hoe heb je de kinderopvangtoeslag dan weer geregeld?
kan ik d at direct woensdag meenemen
fijn om eindelijk iemand tegen te komen die het kent
dan wordt onregelmatig werken een stuk makkelijker.
nachts en weekends is dennes er wel
ps mag ook via email, sweetwicca at hetepost

mijn opvang is ook incl melk, brood, fruit en luierdoekjes, ik neem dus alleen luiers mee en pap, de rest krijgt ze daar. zelfs als Dennes wat later is en Mara bedelt, eet ze gewoon mee met de warme pot
half uur later of ietsje eerder is ook helemaal geen probleem. ze belde vandaag met het goede nieuws omdat zij zich weer schuldig voelde dat ze niet meer voor mij kon betekenen afgelopen maanden. echt een schat.

dank je wel :-D

groetjes sabine

Terug
Bovenaan