hoe bevalt het? kleine, werken, thuis enzo

sinds een jaar ben ik thuis om voor ons kindje te zorgen, manlief werkt en de andere kinderen gaan gewoon naar school. zelf werk ik vanuit huis, meestal op tijden dat ze slaapt. oppas hebben we dus eigenlijk niet nodig, maar is soms wel gewenst. onze kleine dame wil echter het liefst bij mama zijn, fijn gevoel maar lastig voor de oppas. dit is onze laatste en daar wil ik graag optimaal van genieten maar dat valt niet altijd mee (bij jullie ook niet als ik het zo lees). natuurlijk mag ik niet klagen dat ik de mogelijkheid heb om de hele dag bij mijn kindje te zijn, dat kon de vorige keer echt niet, maar soms zou ik zo graag even iets voor mezelf doen zonder het gevoel te hebben dat ik thuis gewenst ben. die oppas komt er vast wel, maar nu nog even niet.....

hallo dames

nou gesprek gehad met het gastouderburo, niet met mijn vaste consulente want die is langdurig ziek.
en met mijn gastouder.

onze voorlopige keuze is 3 hele dagen afnemen voor mara en straks onze nieuwe kleine
dan 1 dag is mijn keuzedag dat ik nooit werk en de 5e dag kan bij nood mijn schoonzus 100km verderop wat betekenen. die dag heb ik normaal slaapdienst dus dat zal waarschijnlijk nooit voorkomen.

onze 2e keuze is een andere gastouder (en mijne bevalt zo goed) net zo dichtbij die echt flexibele opvang voor mijn 2 kindjes kan geven.
Het buro gaat hiernaar kijken, ze geven ook aan dat er veel gastouders zijn en dat hierdoor ook elke week nieuwe mogelijkheden komen.

Nu vraag ik mij 1 ding af? waarom kon dit vorig jaar niet? waarom werd er elke keer zo lastig gedaan? waarom is deze consulente wel klantgericht?

Ene kant opgelucht dat het nu beter geregeld is, wel goed oppassen dat we het kunnen betalen. Andere kant errug boos dat ik daar een jaar voor heb lopen stressen.

ik wil niet weg bij mijn gastouder maar een echte felxibele opvang is wel beter en goedkoper. zeker met 2 kinderen straks

nu afwachten hoe het gaat lopen, maar het zal zeker beter zijn dan het tot nu toe was.
enne als ik opvang heb maar niet hoef te werken, kan ik lekker thuis zwanger zijn en slapen terwijl mara lekker slaapt

@ sweetwicca,
Goh, wat een gedoe allemaal! Hopelijk is het nu allemaal goed en kun je lekker genieten.

Iris sliep ook pas na +/- 10 maanden door, maar zo nu en dan heeft ze wel eens een terugval. Afgelopen week had ze bijv. ineens de zesde ziekte en haar boventandjes kwamen ook nu pas door, dit speelde natuurlijk ook allemaal mee.

Als ik eerlijk moet zijn, heb ik het met name de eerste paar maanden ook niet helemaal als rooskleurig ervaren. Iris huilde veel, sliep niet door en het is overduidelijk een meisje met een eigen willetje wat soms best pittig kan zijn. Gelukkig lacht ze wel veel en is ze heel ondernemend, dit maakt een hoop weer goed.

De combinatie met werk en oppas gaat goed. ik wer zelf op maandag, dinsdag en donderdag, meestal gaat ze op maandag naar de gastouder, dinsdag naar mijn ouders en donderdag naar mijn schoonouders, wanneer mijn ouders met vakantie zijn gaat ze ook dinsdag naar de gastouder. Dit is allemaal erg goed geregeld en gelukkig is zij ook erg flexibel en mijn moeder gelukkig ook.

Doordat Iris nu erg ondernemend is en erg op ontdekking uit is, moet ik haar goed in de gaten houden. Er zit wel een koppie op, maar ze kan ook ontzettend vrolijk zijn en heel veel lachen. We genieten wel echt van haar nu.
We hopen binnenkort ook weer zwanger te kunnen worden van een 2e kindje.

Groetjes Syreetha

heel veel succes syreetha :)
En alle andere dames die voor een 2e of 3e willen gaan

tja een kleine is echt super, maar er zitten ook minder leuke dingen aan, en die moet je ook ergens kwijt kunnen.

Ik vind het ook erg fijn om te lezen dat iedereen zo wel haar dingetjes heeft wat het moeilijk maakt, de herkenningg en erkenning is soms best wel even fijn

Terug
Bovenaan