Hoe bevalt het werken eigenlijk weer echt?

Heel herkenbaar allemaal! Ik vond het ook heerlijk om weer aan het werk te gaan. Ik was wel even bang of ik het niet vervelend zou vinden om parttime te werken i.p.v. fulltime.
Ik sta nl. voor de klas (groep 6/7) en het leek me erg wennen om samen met iemand anders voor één groep te staan, je kan niet meer zo je eigen gang gaan....
Maar het valt me heel erg mee! En de passie? Die is juist meer geworden bij mij! Ik hoef nu nog maar voor drie dagen leuke dingetjes te bedenken, i.p.v. voor vijf dagen. Ik geniet weer echt van m'n werk! En de kinderen ook, staan te juichen als ze zien dat ik er die dag ben (wat een slijmballen hè)
Voor iedereen die op zoek gaat naar een nieuwe baan: succes! Ik hoop dat jullie het weer erg naar je zin gaan krijgen!!!

hoi,

Ik heb tijdens mijn zwangerschapsverlof een andere baan gevonden, omdat we ook nog verhuisden in die periode. Ik ben van full-time naar 3 middagen gegaan.
Ik vind het heerlijk om te werken maar ik vind mijn baan nu minder leuk. Uit 3 middagen haal ik niet echt voldoening. Steeds als ik lekker op dreef ben ga ik alweer naar huis en heb ik een dag vrij.
Ook vind ik nu de reistijden te lang in verhouding. 32 km is misschien niet zo ver als je een hele dag werkt maar als ik maar 4 uur werk wel (moet ook mijn dochtertjhe naar de opvang brengen).
Mijn werk (dierenarts) ligt niet voor het oprapen en de sfeer is erg leuk, daarom zal ik niet snel weg gaan maar ik zou ook wel meer willen werken.

groetjes Elke

ik vond het verschrikkelijk om weer te gaan werken, wou veel liever bij mijn mannetje blijven!
en het telt natuurlijk ook mee dat ik veel gezeik heb gehad in wat voor een functie en de uren die ik zou gaan draaien, dacht dat ik het allemaal had geregeld voor mijn zwangerschapsverlof,maar daar zijn ze dus op terug gekomen...grrr
na veel gezeur is er toch iets uitgekomen en werk ik nu nog 3 dagen, heb wel eens op het punt gestaan om daar weg te gaan, maar ben ook iemand die zekerheid wil.!!
ik heb er nu wel vrede mee, maar ben ook altijd blij als ik weer thuis ben.

gr danielle

Hallo,

Ik vind het wel lekker om weer te werken. Aan het einde van mijn zwangerschapsverlof hielden mijn contracten op, dus ik moest sowieso op zoek naar werk. En uiteindelijk een half jaar na de bevalling gevonden. Ik werk nu 12 uur in de week bij de dokterswacht, dus alleen maar 's avonds, 's nachts en in het weekend. Dus als ik werk is mijn vriend thuis. Wat voor ons ideaal werkt. En ik vind de afwisseling heerlijk. Dan kun je even ergens anders mee bezig zijn.
En ook vond ik het heerlijk om dat eerste half jaar thuis te zijn geweest.

Groetjes Vlindertjes

Terug
Bovenaan