hoe bevalt nu het moeder zijn?

we zijn inmiddels al wat verder maar hoe bevalt het jullie nu het moeder zijn??? ik vind persoonlijk sommige dingen nog erg zwaar zoals de nachten en dat manlief de kleine niet hoort. verder geniet ik werkelijk elke dag van hem.

Ik heb natuurlijk al een zoontje van 2 jaar en 3 maanden en ben al wat langer moeder dus. Maar nog steeds geniet ik er iedere dag van. Het is heerlijk om moeder te zijn. En ik kan je zeggen, hoe ouder je kindjes worden hoe leuker het ook wordt. Alle nieuwe ontwikkelingen. De eerste keer dat hij/zij mama zegt, de eerste stapjes en ga zo maar door. Het is echt genieten.

Liefs Maria
mv Miguel (2 jaar) en Rafael (4 weken)

Hoe makkelijk ik de nachten de eerste weken vond.. hoe zwaar ze me nu vallen. Gelukkig geldt voor vaderlief het omgekeerde, die vond de eerste weken de nachten zo zwaar en trekt het nu stukken beter dan ik. Dus we hebben een deal.. hij de nacht, ik de eerste ochtendvoeding, zodat hij uit kan slapen. Uitslapen lukt mij zowiezo niet meer, dus ik ben toch vroeg uit de veren (terwijl ik schandalig genoeg ook gewoon door de nachtvoedingen heen kan slapen.. soms wordt ik niet eens wakker!)

Behalve dat vind ik het heerlijk! Het is zo'n wonder!! En hij (Milian is nu bijna 6 weken) begint steeds meer te lachen, al is het nog niet echt gericht tegen vaders en moeders, maar ziet er heel schattig uit. Het is een heel grappig knulletje en ik kan niet genoeg van hem krijgen!

Toch hoef ik nog niet zo één twee drie een volgend kindje, inmiddels heb ik wel ontdekt dat ik compleet gestoord zou worden van al die flesjes en vieze luiers. Als Milian kan lopen en zichzelf een beetje aan kan kleden, wordt het een ander verhaal.. maar ik moet er niet aan denken om twee in de luiers te hebben! Dan blijft er voor mij weinig meer te genieten over heb ik wel door..
Applaus voor alle moeders die twee kindjes zo dicht op elkaar hebben, ik neem werkelijk mijn petje er voor af!!

Ps. Jantine, ik las ergens dat jr zo veel huilt en krampjes heeft.. Ik wil niet het honderdduizendste advies naar je hoofd slingeren, maar heb je wel eens ingebakerd?
Dat helpt ons nl. ontzettend goed!

hey Harma je mag best adviseren hoor geen probleem.
maar Jr had erg last van de voeding en het gaat nu steeds beter zelfs met het poepen. zie het verhaal maar van 1 druppeltje vitamine d per dag

Ik vind het heerlijk om mama te zijn. Behalve de grote zorgen die je je af en toe maakt maar dat hoort er ook bij. En natuurlijk is het niet leuk om er 'snachts uit te moeten maar ik kan me er wel overheen zetten. Ik heb ook echt een heerlijke meid. Al vind ik het niet leuk dat het een papa's kindje is... bij hem is ze altijd stil als hij haar troost. Nee ik geeft het moeder zijn een dikke tien!

Groetjes Kirsten, mama van Tyche (19/08/06)

ook ik vind het moeder zijn geweldig.
en inderdaad de nachten dat je eruit moet en de onzekerheden dat neem ik allemaal maar voor lief want je hebt het er toch allemaal voor over he.
groetjes mira en marek 6 wk

Ik vind het steeds leuker, in het begin moest ik echt wennen, heel erg onzeker of ik het allemaal wel goed deed enzo, maar sinds wij zijn begonnen met rust en regelmaat gaat het helemaal super, ik moet er 's nachts nog wel uit voor een voeding, maar die worden steeds later dus ik hoop binnenkort helemaal niet meer.
Lotte is ontzettend vrolijk en slaapt veel (ik laat haar veel slapen.)
Dus ik heb ook weer tijd voor me eigen echt heerlijk!

Liefs Lilian mv Lotte vandaag 10 weken (gaat echt snel)

Terug
Bovenaan