hoe bevalt nu het moeder zijn?

Ook ik geniet ongelofelijk veel van het moeder zijn. Elke dag weer een beetje meer. Het enige waar ik wel eens moeite mee heb is dat je altijd gebonden ben. Je kan niet zomaar effe weg en ik geef ook nog steeds borstvoeding en dat doe ik liever niet waar mensen bij zijn. Maar ik heb een heerlijk kereltje en van mij mag hij voorlopig nog wel even baby blijven. Heerlijk dat lachje, dat huiltje, dat praten enzovoort enzovoort....

Groetjes Hanneke

In het begin vond ik het wel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik ingeknipt ben en  ontzettend veel bloed heb verloren, ik had een hb van 5,4
Dat heeft 7 weken geduurd dat ik weer de oude was.
Gelukkig helpt mijn vriend me heel veel zowel in het huishouden als voor Danique.
Terwijl hij wel hele dagen werkt en ik thuis ben.

Maar heb wel altijd van mijn meisje genoten in die tijd.
Ik heb me er ook bij neergelegd dat het  soms best  zwaar is  en sinds ik dat heb gedaan.
Ben ik nog meer gaan genieten van mijn kleine meid.

Wat hou ik van mijn   meissie en ik zou niet weten wat ik zonder haar moet.
Ik kan zo intens van haar genieten.
Ik zing heel de dag voor haar en dat vind ze zo leuk.
Meestal zijn het verzonnen liedjes.
Ik zwem met haar.
Ik masseer haar lekker als ze uit haar badje komt met zwitsal olie.

En het ontroerde me gisteren zo, dat ze in het zwembad haar armpjes om mijn nek klemde. Omdat de lerares haar wilde  pakken om onderwater met haar te gaan.

Ik ben dan zo dankbaar dat ik dit allemaal mag mee maken, omdat ik mensen ken die dit nooit zullen meemaken omdat ze geen kinderen kunnen krijgen.

En ik dacht dat ik dit ook nooit zal meemaken na mijn 2 miskramen

Liefs Ilse en Danique

ik vind het heerlijk...mama zijn!
moet wel zeggen, merel is opzich een makkelijke baby.
Laat ons lekker doorslapen snachts al heel lang en na de fles van 7 uur smorgens dan leg ik haar terug en dan slaap ik door tot 9 uur, daarna heb ik alle tijd om mezelf te douchen/aankleden. Ze word dan wel wakker maar brabbeld wat in zichzelf.

Smelt nog voor ieder lachje en ze begint steeds meer te brabbelen.

Het enige wat me tegen valt zijn de huil momenten die ze tussen 7-9 sávonds heeft. Dan wil ze dus echt niet naar bedje. Maargoed als dat het enige is..

Ook ik heb al iets langer ervaring als moeder omdat ik natuurlijk al 21 maanden van Stijn kan genieten, maar nu Thomas er sinds 3 maanden  bij is gekomen vind ik het alleen maar nog leuker.

Het is wel druk met twee van die kleine mannetjes (ja, ik ben inmiddels meer dan professioneel luierverwisselaar ), maar ik geniet ontzettend van ze.

Natuurlijk hebben ze ook zo hun dagen/kuren, maar als ze dan weer naar me lachen of - in het geval van Stijn - even lekker op mijn schoot kruipen om zoals hij het zegt "mama koelen" (oftewel met  mama kroelen) dan ben ik dat alweer vergeten.

En ik kan jullie ook al vertellen dat hoe ouder ze worden, hoe leuker ze worden.
Het is echt fantastisch om te zien hoe zo'n kind van een hulpeloos wezentje veranderd in een eigen persoontje.

Geniet ervan meiden, want ze zijn zo "groot" !

Jolanda

Ik vind het heerlijk maar wel vermoeiend. Doordat ik veel bloed verloren ben was mijn HB gehalte gedaald naar 4,1. Nu het weer een beetje op normaal niveau is gaat het steeds beter.
Patrick is een heerlijk kereltje, 's nachts ben ik snel wakker en heb er ook geen moeite mee. Als hij de fles op heeft valt hij snel in slaap en ik ook.
Erik heeft er wel moeite mee die hoort hem niet en baalt daarvan want hij wil graag helpen. Maar ik wil hem ook weer niet wakker maken 's nachts als ik toch al wakker ben.
patrick lacht,beweegt veel en zit al recht op je schoot. vandaag heeft hij gericht iets opgepakt en naar z'n mond gebracht. geweldig om te zien.
kortom ik geniet van hem
groetjes sacha

ik vindt het heerlijk om moeder te zijn geworden,maar ook vermoeiend hi hi.
het is mijn eerste dus alles is heel bijzonder voor mij..het mooiste wat ikooit heb meegemaakt.soms echt een droom.maar heel eerlijk het is een druk leventje.mischien komt dat ook wel omdat ik nog niet zo lang geleden ben bevallen en dat was wel pittig met hechtingen enzo en ben gewoon nog erg moe enz.
maar verder is het zoooooo bijzonder!
liefs piewie-mama van mila 16-9-06

O, heerlijk.... mama zijn.
Ik ben natuurlijk al 2,5 jaar mama maar ik blijf het geweldig vinden,
Ik heb denk ik ook het geluk dat ik 2 hele makkelijke kids heb, Yari heeft zelfs nooit huiluurtjes. ( heeft Yenna ook nooit gehad )
Natuurlijk vond ik de nachtvoedingen zwaar en dan werd Yenna weer om 7.00 uur wakker en dat was wel zwaar maar sinds  Yari na de fles van 23.00 uur doorslaapt tot 7.30 uur hoor je mij niet meer klagen.
Toen ik gisteren tegen Yenna vertelde dat Oma Sjan op kwam passen omdat ik weer moest werken zei ze:  Mama,  hoe kan da nou ?? Moet ik jou missen ???
Tja toen smolt ik wel ff...........
Vandaag heb ik dus tot 17.00 uur gewerkt,   (viel erg mee  )   toen kwam ik thuis en ze vloog me om mijn nek en zei meteen, mama wat heb ik je gemist zeg..... ( en die dame is net 2,5 jaar )
Whaaaaa, toen moest ik wel ff slikken.
Yari heeft het ook  super gedaan !!!!
Wat ben ik toch trots dat ik de mama ben van deze  2 geweldige kids !!!!!
En dan te bedenken dat sommige mensen geen kids kunnen krijgen, vind ik echt heel erg.

Groetjes Marina.

UITSTEKEND!!!!!
zo n lief mooi manneke, daar hebben we het maar mooi mee getroffen
Ik geniet iedere dag weer van hem, vooral als hij aan het vertellen, lachen en kraaien is
Zo leuk!

Terug
Bovenaan