Hoe bewaren jullie zelfbereide oefenhapjes?

<p>Ik ben voor onze 4,5 mnd oude dochter net begonnen met oefenhapjes. </p><p>Nou heb ik wortel gekookt, gepureerd en in een ijsblokjesvorm gedaan. Vervolgens sta ik daar met dat ding op het aanrecht te rammen en met lauw water te klooien om ze eruit te krijgen. Even 1 blokje pakken zit er dus niet in. En om nou per blokje een plastic zakje of bakje te gebruiken is ook niet milieuvriendelijk. En 1 worteltje koken en prakken, ehm nee ook niet haha!</p><p>Misschien kan ik leren van de tips van andere moeders?</p><p>En geef je dat nu al mee aan het kinderdagverblijf trouwens? Of kan ik die 2 dagen voorlopig nog even overslaan tot het echt een vervanging voor melk gaat worden?    </p>
 
Ik maakte ook een heleboel ineens en dan invriezen, maar niet in hard plastic ijsblokjesvormen! Er bestaan van die siliconen ijsblokjesvormen, daarmee gaat het al een stuk makkelijker ? en je hebt er ook speciaal voor babyhapjes invriezen.. ook handige voor als de porties iets groter worden! Daarna gebruikte ik glazen potjes om hele maaltijdjes in te doen, als ze wat groter worden en ook andere dingen dan alleen groente mogen.. maar je moet er een beetje je eigen weg in vinden denk ik, wat voor jou werkt. 
 
Die siliconen bakjes idd! Die werken hier goed. En als de hapjes groter worden doe ik het per hapje in een klein tupperware bakje. 


Mee naar het kdv doe ik niet. Bij ons is het in principe de bedoeling dat ze de warme (avond) maaltijd thuis eten. Maar als ze op jullie kdv avond eten krijgen of als je het groente prakje midden op de dag wil geven zou ik gewoon smorgens een bakje (of een paar ijsblokjes in een bakje) mee geven en daar laten ontdooien.
 
Idd koken en in silicone ijsblokvormpjes invriezen, je kan het er dan uithalen en in een ziplockzakje doen.
Vaak heb je wel dingen die je kleine al mee kunt eten, als je sperziboontjes of dat soort dingen eet kan de kleine er van mee eten. Je wordt er vanzelf handig in ?
Qua kdv, ik weet niet wat het ritme is, bij ons eten ze tussen de middag warm..
 
Ik heb eerst van die grote silicone ijsblokbakken gebruikt (bij bol.com te koop). die zijn flexibel, dus duw je ze er gewoon uit. Daarna gewoon tupperware bakjes van 0.25L van de Hema, en dan heb ik er 10, ideaal voor grotere hapjes uiteindelijk
 
Ik gebruikte het ijsblokjesbakje van de Albert Heijn (1,50). Daar zit een deksel op, vond ik wel fijn. Er zitten aan de onderkant een soort bolletjes waardoor je de blokjes er makkelijk uit kunt drukken. 
Ik deed ze eigenlijk wel gelijk dezelfde dag over in een andere diepvriesbak omdat ik vaak meerdere dingen op 1 dag klaar maakte. Hoe langer je het erin laat zitten, hoe moeilijker het los komt (ook met die siliconen dingen, die heb ik ook). 
Ben al vrij snel grotere porties gaan invriezen in kleine bakjes van Nuby. Heb er 18 van, te koop bij de Kruidvat. Ideaal! 
 
Terug
Bovenaan