Hoe bewaren jullie zelfbereide oefenhapjes?

Ja de glazen potjes vroor ik ook in, ging prima en vond dat toch fijner dan in een Tupperware voor het plasticvrije, zeker als je het erin warm wilt maken. 
De ziplog zakjes was ik even vergeten, inderdaad een handige tussenstap anders heb je wel heel veel ijsblokjesvormen nodig ?
 
Ik had ook de ijsblok bakjes van de AH. Voor 1,50 echt super. Ik deed ze er altijd een dag lang in de vriezer, daarna over in een ziplock zak. Doe je boter in het hapje? Ik heb nooit moeite gehad om de blokjes eruit te krijgen.
 
De avond ervoor haalde ik dan het eruit voor de dag erna. En inderdaad mee geven aan de opvang omdat mijn dame altijd eet rond 1630. Dan ben ik nog niet terug van werk. Ik zou even vragen op jouw opvang hoe dat daar werkt.
 
Hier ook alles in een ijsblokjesvorm. Een beetje KOUD water over de achterkant van het vakje gieten waarvan je het blokje wil hebben en je kunt het blokje er zo uithalen. Je hoeft de oefenhapjes niet mee te geven
 
Bedankt voor de tips mensen. 
Ik heb inmiddels afsluitbare siliconen ijsblokbakjes besteld. Als je ze na een dagje vriezer leegt in een diepvrieszak, vriezen de blokjes dan niet aan elkaar in zo'n zak?
Ik ga het voorlopig nog maar even niet aan de opvang meegeven, tot het wat substantieler wordt en ook belangrijk voor de hoeveelheid eten op een dag wordt. Voor nu is het echt enkel oefenen en drinkt ze gewoon haar liter melk op een dag. Ik voed op verzoek, en ritme met vaste tijden is er nog niet te bekennen, zowel met slapen als eten niet. Dus er is toch geen vaste tijd voor dat oefenhapje.
 
Nee hoor dat vriest niet meer aan elkaar. Nu met 11 maanden doe ik het nog zo. Voorraadje aardappelpuree, couscous, pasta. Omdat het kleine blokjes zijn is het ook sneller ontdooit. 


Zolang het oefenhapjes zijn zou ik het nog niet meegeven, wel als het straks echt een volledig groente- of fruithapje is. 
 
Terug
Bovenaan