Hoe bouw je borstvoeding af?! HELP

<p>hoi allemaal,</p><p>Rond januari willen mijn vriend en ik graag gaan voor een 2e kindje. Ik zou tegen die tijd dan graag minderen/stoppen met borstvoeding ivm de volgende zwangerschap. </p><p>Mijn kindje is nu 1 jaar en drinkt 3x per dag aan de borst. Om 11 uur, 16 uur en 20 uur. </p><p>Hoe hebben jullie afgebouwd en wat is jullie ervaring met een zwangerschap en borstvoeden?</p>
 
Januari duurt nog wel even. Je zou het op zijn beloop kunnen laten gaan, wellicht zit je tegen die tijd al op minder voedingen en kun je makkelijk stoppen.  


Waarom wil je stoppen voor je zwangerschap? Als je al ongesteld bent geweest en een regelmatige cyclus hebt is je vruchtbaarheid niet verminderd. Je kunt tijdens de zwangerschap zonder gevaar voor het ongeboren kind doorvoeden. Er is geen verhoogde kans op een miskraam en in de meeste gevallen ook niet op een vroeggeboorte. 
Wel is de kans groot dat je melkproductie tijdens de zwangerschap stopt. Veel kindjes stoppen dan vanzelf met drinken. Als je dat wilt kun je ook droogvoeden tot de melk terugkomt en na de bevalling van de tweede beide kindjes voeden.
Het gaat er dus vooral om waar jij je prettig bij voelt. 
 
[quote quote=10346450]Januari duurt nog wel even. Je zou het op zijn beloop kunnen laten gaan, wellicht zit je tegen die tijd al op minder voedingen en kun je makkelijk stoppen. Waarom wil je stoppen voor je zwangerschap? Als je al ongesteld bent geweest en een regelmatige cyclus hebt is je vruchtbaarheid niet verminderd. Je kunt tijdens de zwangerschap zonder gevaar voor het ongeboren kind doorvoeden. Er is geen verhoogde kans op een miskraam en in de meeste gevallen ook niet op een vroeggeboorte. Wel is de kans groot dat je melkproductie tijdens de zwangerschap stopt. Veel kindjes stoppen dan vanzelf met drinken. Als je dat wilt kun je ook droogvoeden tot de melk terugkomt en na de bevalling van de tweede beide kindjes voeden. Het gaat er dus vooral om waar jij je prettig bij voelt.[/quote]
Wat een duidelijk antwoord! Dank je wel. 
Ik wil stoppen of nou ja willen, ik dacht dat het voor mijn kindje fijner zou zijn als ze tegen die tijd al zonder kan. Ik zou het heel erg sneu vinden als ze nog zo veel behoefte heeft aan het drinken en dat de productie dan terug loopt. 
Maar beide kindjes voeden heb ik nog niet aan gedacht :) nu wel, dank je wel
 
Hoi,  ik was weer zwanger toen mn 1e dochter 10 maanden was en ook nog volledige bv kreeg. Mijn idee was om te gaan tandem voeden maar uiteindelijk is mn dochter zelf bij 16m (dus 6m zwanger) gestopt. 
Mijn voeding liep toen ook al wel terug dus het kan ook een combinatie zijn van factoren. 
Zwanger zijn en bv is soms best uitputtend voor je lichaam, maar ik vond het prima te doen. Ook met dikke buik. 
 
Terug
Bovenaan