Hoe bouw je borstvoeding af?! HELP

[quote quote=10346516]Dpl, dus je laat de baby dan eigenlijk alleen zuigen/sabbelen maar hij drinkt niet,.. meer zoals een speentje dus?[/quote]
Ja, borstvoeding is zoveel meer dan alleen voeding; prikkelverwerking, geborgenheid, emotieregulatie. Dat heb je dan nog steeds. Ook zorg je er op die manier voor dat je kindje de drinktechniek niet verleerd zodat als er weer melk is hij/zij weer 'echt' kan drinken. Maar veel kindjes stoppen ook als er geen melk meer komt hoor. 


En die speen is eigenlijk een vervanger van de borst, niet andersom ?
 
Als je gaat afbouwen is het het beste om eerst het tussen moment te stoppen. Dit een paar dagen zo volhouden, dan het avond moment, paar dagen zo volhouden, dan de ochtend (omdat je dan de meeste productie hebt.
Ik heb zelf aan de kolf afgebouwd ivm herhaaldelijk borstontstekingen, ik moest die momenten de helft van de tijd kolven, dus ipv 30 min kolven 15 min kolven, dit 2 dagen en daarna het hele moment laten zitten en weer n dag of 2. Dan door naar het volgende moment.
Maar dit moest toen heel strikt anders zou ik weer problemen kunnen krijgen. Succes
 
Dpl, ja haha dat snap ik. Hier geen speen, wel borst. Maar ik merk dat ik niet-voedend zuigen zelf niet zo goed trek. Dan haal ik hem er altijd af. Dus ik had hier nog nooit van gehoord en zou het zelf denk ik niet kunnen ;)
 
Terug
Bovenaan