hoe dan jullie dat met de autostoel??

hallo allemaal,
onze zoon luca is nu 8maanden en met 9maanden mag hij in zijn autostoel.(eindelijk,want hij groeit aardig uit de maxicosi!)
nu vroeg ik me af hoe jullie dat doen,zetten jullie hem achterin en voor of achteruit kijkend?
ik vroeg me dit af,omdat ik heb gelezen op internet dat je het stoeltje het beste achterste voren erin kunt zetten,dus met zijn gezicht naar achter. maar wij hebben een 3deurs,dus das dan erg moeilijk om hem er telkens in te zetten? ben een beetje onzeker hoe we dit moeten doen en vraag me af hoe andere dit doen met een 3deurs auo?
hoop dat ik ervaringen en/of tips van julie hoor,erg fijn dat je elkaar zo kunt helpen!!
groetjes inet

Hoi, maakt dat wat uit hoedat hij in zijn autostoeltje zit dan??
Ik dacht dat ze dan naar voren mochten kijken??
Dylano is ook bijna uit zijn maxi-cosi, dus ben blij dat je dit onderwerp ff aansnijdt

Volgens mij kan je zo'n autostoeltje niet eens zo zetten dat ze in de tegenovergestelde richting kijken hoor.. Je moet ze aan de achterkant bevestigen met de gordel en dan kan niet als het stoeltje niet met de achterkant tegen de leuning staat...
Wij hebben onze oudste in een stoeltje gezet toen hij idd uit de maxicosi gegroeid was, volgens mij was ie toen een maand of 11 of zo.. Wij hebben hem op de achterbank gezet, achter de passagiersstoel, zodat je er evt. nog bij kunt als je aan het rijden bent (alleen als er iets aan de hand in natuurlijk haha..). Sinds een week zit de oudste in de volgende stoel zeg maar..
Gr. Anne-Marie

hoi hoi,

Een autostoel kan je alleen maar op de goede manier bevestigen met de rugleuning tegen de bank aan. En onze anne-sophie zat er al met 6 maanden in. Ze paste echt niet meer normaal in de maxicosi. zeker niet met een dikke winterjas aan. onze autostoel kan gelukkig in meerdere standen zodat ze toch nog een beetje kon liggen in de autostoel.

groetjes marianne

Hoi,

Er zijn inderdaad wel stoeltjes die je 'achterstevoren' op de achterbank kunt zetten, maar dit kan niet met alle stoeltjes. Bij een drie deurs auto zou ik niet voor zo'n stoeltje kiezen, want het lijkt mij bijna ondoenelijk om je kindje er dan in te zetten.
Mijn eigen autootje is ook een drie deurs. De Maxicosi staat altijd op de voorstoel omdat de riemen achterin niet lang genoeg zijn om hem vast te zetten. Binnenkort kan hij niet meer in de Maxicosi en dan gaat hij gezellig met zijn zus op de achterbank. Het is even wennen om je kindje dan in de stoel te tillen, maar je krijgt er al snel handigheid in.

Als je trouwens geen airbags hebt (zoals mijn auto), dan mag je kindje ook op de voorstoel zitten. Dan kun je hem er makkelijker inzetten. Niet iedereen vindt dit handig/veilig, maar toen ik hoogzwanger was, zat mijn dochter naast me, omdat ik haar gewoon niet meer achterin kreeg. Soms is het ook handig als je ze bijvoorbeeld nog even wakker wil houden op weg naar huis.....

Groetjes,
Karin

Hoi,
ik zag laatst in een programma dat het inderdaad het beste is om een autostoeltje met de rug tegen de achterkant van de voorstoel te zetten. Helaas kan dit alleen met autostoeltjes die worden gefabriceerd in de ska
ndinavische landen, die zijn daarvoor gemaakt en niet in NL verkrijgbaar....
Een andere vraag; er zijn zoveel merken en meestal hoor je over maxocosi en romer king, maar wat is volgens jullie nu een goede stoel?
groetjes

Toen wij die stoel gingen halen zeiden ze dat Maxicosi priori dat jaar als beste uit de bus was gekomen. Die dame zei ook dat maxicosi en romer de beste zijn en ook het meest verkocht worden...
Wij hebben een maxicosi gekocht en die beviel (mijn oudste zit sinds kort en een andere stoel) harstikke goed. Maar voor in mijn autootje hebben we een andere gekocht, omdat hij daar maar soms in zat en hebben we dus een goedkopere gekocht (weet het merk ff niet) maar die bevalt ook heel goed hoor..
Gr. Anne-Marie

Inet,
Waarom wacht je tot de 9mnd?
Hij mag er nu ook wel in, als hij maar minimaal 9kg weegt he!
Ik begreep nl dat je echt zit te wachten tot hij 9 mnd is?
Rina

Terug
Bovenaan