<p>Hoi hoi,</p><p>Ik snap echt helemaal niks van mijn baby. Mijn jongste dochter is 5 maanden en word al zo’n 5 maanden als levend matras gebruikt. Na een slechte start als huilbaby (huilde op een goede dag een uur of 10 en op een slechte met gemak 16 uur) ben ik helemaal de draad kwijt. Dat is nu voorbij maar omdat we zo lang aan het ‘overleven’ zijn geweest zitten er een aantal (voor mij) hele vervelende slaap associaties ingebakken. Overdag valt ze alleen in slaap in de draagzak met veel ruis (we hebben een drukke peuter rondrennen) waarin ze het lang kan volhouden. Soms leg ik haar weg in haar bedje maar daarin wordt ze rond 30 min wakker. Dag en nacht en Ze slaapt al 5 maanden bovenop mij en ik lig al 5 maanden met haar op de bank omdat die simpelweg een stuk lekkerder ligt met een baby bovenop me en omdat ze zo simpelweg wel in staat is om slaapcyclussen aan elkaar te verbinden. Dit werkt en zo komt het hele gezin aan slaap maar fijn is anders. Met 6 maanden beginnen we met slaaptraining maar tot die tijd moet ik nog even volhouden. Ik heb een behoorlijke postnatale depressie opgelopen door de ontzettend heftige marathon die ik de afgelopen maanden heb moeten lopen en het enige wat ik wil is herstellen! </p><p>maargoed, de nachten gaan nog wel. (Nooit verwacht dat ik tevreden kon zijn met een half jaar bankslapen, ben al lang blij dat ik slaap) Maar overdag vind ik het erger dat ze nog niet in staat is om zelf in slaap te vallen. </p><p>Het laatste wat ik wil is een oververmoeide baby dus loop ik inmiddels tegen heug en meug met die draagzak om om mijn meisje aan voldoende slaap te helpen. Natuurlijk veranderd de slaapbehoefte van je baby naarmate ze ouder worden, dat snap ik. Ook snap ik dat er geen pasklaar antwoord is op hoeveel slaap, wanneer en hoe. Ieder kind is verschillend. Maaaar. Ik heb inmiddels in de afgelopen maanden mijn rug kapot getild met die vreselijke draagzak (haat-liefde) en ik heb nog een (inmiddels) hele opstandige peuter rondlopen die aanzienlijk minder aandacht krijgt dan haar zusje dus ik zou mijn baby graag wat beter willen begrijpen in haar slaapbehoefte. <br /><br /></p><p>als ze moe is gaat ze huilen, maar door het eindeloze maandenlange gehuil, en omdat ze nog steeds vrij pittig is, vind ik het lastig om te begrijpen wanneer ze nou echt moe is. Soms doe ik haar na anderhalf uur in de draagzak en wil ze niet in slaap vallen. Soms na een uur al en soms houdt ze het uren wakker vol. <br />Ze wordt om 6 uur wakker. Volgens internet hebben baby’s van 5 maanden 3 dutjes en een wakkertijd van 90 min. Hoe kan een baby nu 3 dutjes doen op een dag met een wakkertijd van 90 minuten als je baby niet eens in staat is om 2 slaap cyclussen aan elkaar te verbinden overdag? <br /><br /></p><p>ik probeer mijn baby te volgen maar snap er niks van en een schema aanhouden lukt zo ook niet. <br /><br /></p><p>kan iemand mij tips en uitleg geven? </p><p> </p>