Hoe dan?! (Slaapvraag)

Oh oh oh, ik voel je mama ❤️
Ik snap je helemaal; je doet alles voor de slaap van je kindje.
Ik heb ook tot 15 weken veel verdriet gekend omtrent het slapen.

Mijn kindje heeft heeel veel gehuild i.v.m. oververmoeidheid en verborgen reflux. Dat doordringend huilen… het gebeurt nu gelukkig bijna niet meer, maar áls het gebeurt knijpt mijn maag nog steeds samen terugdenkend aan de tijd van toen. Hartverscheurend en je kan je ér zo mega ellendig en alleen door voelen.
Wat Lewis ook o.a. zegt;
Vanaf 12 weken oud heb ik iedere keer een slaapje geoefend in haar bedje. Ik suste, ik trooste, keek haar gewoon in haar oogjes aan (sommige raden dat af, voelde voor mij niet goed), legde mn hand op haar hoofdje en buik nét zo lang tot ze rustiger werd en sliep. Bij écht overstuur huilen dírect uit bed en weer rust creëren. Soms lukte het een slaapje van 15 min. Soms 20/30 min. Te kort.. maar het is moeilijk, baby’s moeten dit echt leren ❤️
Ging het echt niet, dan liet ik haar weer moeiheid op bouwen en sliep ze bij mij.
Sowieso oefende ik dus één slaapje in bed per dag én de rest sliep ze bij mij, om in ieder geval voor slaap te zorgen.
En wat echt zo was; overdag beter slapen was in de nacht automatisch ook beter slapen. Slapen doet slapen.

En ja, ik heb ook heel vaak huilend naast haar gezeten, regelmatig geen geduld meer gehad omdat ik zó op en kapot was… maar het wérd langzaam steeds beter én haar slaapjes langer.

Nú slaapt ze ieder slaapje in haar bed zónder huilen. Vaak 1,5 uur per keer, een enkele keer 2 uur, maar eigenlijk standaard een volledige slaapcyclus van 45 min. Ze heeft liefde en geborgenheid gekend wat haar enorm geholpen heeft.

Op Instagram volgde ik; bureauvanslaap.Zij gebruiken een liefdevolle aanpak zónder je baby te laten huilen (vond ik echt super belangrijk).
Zij geven ook slaaptrainingen voor jonge baby’s en je kan telefonische consulten aanvragen.
Ik heb zelf uiteindelijk genoeg gehad aan het 1000x bekijken van alle filmpjes en gratis tips die ze op hun Instapagina delen. Wellicht is het iets voor je!

Succes mama!

Dit is niet rot bedoelt maar babys doen toch wel wat ze willen. Hoe hard je ook je best doet een schema te volgen. En ze voelen alles aan. Ik denk wat frustratie te lezen in je bericht. Misschien moet je alles laten varen wat betreft schemas en eerst focussen wat wel goed gaat. En met een leeg hoofd en stap voor stap proberen een ritme te volgen waar jullie allebei je lekker in voelen. Kijk bijvoorbeeld wanneer een huiluurtje is? Dan ben je voorbereid dat er nu veel gehuil te horen is. Wordt ze rustig en moe van een badje. Doet dit dan net voor of na het huiluurje. Of vlak voor het slapen gaan. Probeer zulke handvaten te creëren. Pakt het toch anders uit dan je dacht accepteren en doorgaan. En hoe lastig ook neem rust waar je kan. Succes! 

Terug
Bovenaan