hoe de kleertjes wassen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

ff een kort vraagje wie weet of je babykleertjes met was verzachter mag uitwassen of met een speciaal wasmiddel. lijkt me handig om te weten voordat ik het er fout ingooi.

liefs wendy

hoi wendy

het beste kunje baby kleertjes wassen met een zacht wasmiddel en geen was verzachter gebruiken
zo ook de hydrofiele luiers anders nemen ze geen vocht meer op(ook niet stijken)
en was verzachter kan een allergiesche reactie geven

gr eus

Hoi,

Ik (37 weken zwanger van de eerste) heb alles gewassen met Neutral wasmiddel én Neutral wasverzwachter. Ook de hydrofile luiers.......tja, en omdat ik ze pas over ca. 3 weken kan uitproberen, kan ik je niet vertellen of ze dan al dan niet vocht opnemen.
Wat ik wel erg miste was de lekkere geur die je bijvoorbeeld hebt van Robijn wasmiddel, maar mij was uitdrukkelijk geadviseerd om vooral geurloos en neutraal wasmiddel te gebruiken.

Ik ben ook wel benieuwd naar de overige adviezen.

Oh ja, heb niks in de droger gedaan en bijna alles gestreken. En heb alles op 40 graden gewassen.

Groetjes Diana

Ik was met een fijnwasmiddel (die van de Edah ruikt erg lekker) en gebruik  de wasverzachter van neutral.

Ik ga alleen de hydrofiel luiers, washandjes e.d. wassen (gewoon met ons eigen 2 in 1 wasmiddel) verder doe ik niet aan kleertjes wassen, deden ze vroeger bij mij ook niet aan en heb nooit ergens last van gehad. Zodra ik merk dat hij erg last van heeft zou ik pas naar een ander wasmiddel zoeken...

Mensen vinden nieuwe kleertjes vies als ze niet gewassen zijn maar was je ook alle nieuwe knuffelberen en was je alle speeltjes grondig af voordat je ze geeft? Een beetje bacterieen of dergelijk kan echt geen kwaad (je kan het namelijk ook overdrijven)

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-05-2007 15:33:04'));

Ik ga alleen de hydrofiel luiers, washandjes e.d. wassen (gewoon met ons eigen 2 in 1 wasmiddel) verder doe ik niet aan kleertjes wassen, deden ze vroeger bij mij ook niet aan en heb nooit ergens last van gehad. Zodra ik merk dat hij erg last van heeft zou ik pas naar een ander wasmiddel zoeken...

Mensen vinden nieuwe kleertjes vies als ze niet gewassen zijn maar was je ook alle nieuwe knuffelberen en was je alle speeltjes grondig af voordat je ze geeft? Een beetje bacterieen of dergelijk kan echt geen kwaad (je kan het namelijk ook overdrijven)

Je wast wel de chemische kleurstoffen uit de kleertjes. Dat vind ik wel een fijn idee.

Ik gebruik gewoon mijn fijnwasmiddel hiervoor (Dreft) en Ariel voor de luiers etc. Als je merkt dat je kindje er niet goed op reageert kan je altijd nog overstappen op Neutral of zo. Je blijft anders na de bevalling diverse wassen draaien en ... wanneer hou je ermee op?

Ingeborg

ik hoor ook steeds weer nieuwe dingen, over het wassen heb ik nog nooit tips gehad. Zijn we tegenwoordig niet wat al te voorzichtig met onze kinderen?

Hallo,

ik heb gisteren twee reacties geplaatst, maar die zijn verdwenen.  

Mij werd geadviseerd om gewoon met je eigen wasmiddel te wassen en dan in het bakje voor de wasverzachter wat keukenazijn te doen. Dan gaat het parfum uit het wasmiddel weg, waardoor je de kans op allergische reacties verkleint. het is ook niets als je straks al je babyspullen nogmaals moet wassen omdat je baby niet tegen het wasmiddel kan.

Voedingsbeha's en zoogcompressen kan je ook het beste wassen met azijn om de kans op tepelkloven te verkleinen, weet ik uit ervaring.

Groetjes van Marloes

(eens kijken of mijn reactie nu wel blijft staan)

Terug
Bovenaan