hoe de kleertjes wassen

ja ik dus ook !! (berichten geplaatst die later zijn verdwenen) dacht al dat IK gek werd :p (zwangerschapsdementia ofzo)

Hoi hoi,

Ben niet meer zwanger, maar pas bevallen, maar toch even een reactie:
Ik heb ook alle kleertjes en luiers etc. gewasssen. Al vroeg ik me soms ook af waarom. Zelf was ik nieuwe kleren namelijk nooit.

Ik heb geen apart wasmiddel gebruikt. Wasverzachter gebruikte ik al nooit, dus ook niet voor onze baby. Daarna is alle was gewoon in de droger gedaan en alles wat gekreukt was heb ik gestreken. Dat doe ik nu (4 weken na de bevalling) nog steeds. Geen apart wasmiddel, geen aparte wasjes. Als je de baby was apart wilt wassen, dan duurt het veel te lang voor ik een volle machine heb. En met onze eigen was erbij gaat dat wat sneller (wat een efficiency).

Gr. Tamara.

Hoi meiden,
Ik heb ook alle eerste kleertjes lekker van te voren gewassen. Vond het ook gewoon heel leuk om te doen. Maar met een neutraal wasmiddel vond ik het zo saai ruiken. Ik kreeg de tip er een flinke scheut zwitsal bij te doen, Heerlijk! Alle kleertjes ruiken nu heerlijk naar baby.
Ja dan maar hopen dat de kleine niet overgevoelig is voor zwitsal. Maar dat komt erg weinig voor.
Misschien een idee voor als je het wil wassen met een neutraal middel en toch lekker wil laten ruiken. Ik vind het iedergeavl geweldig. hihi!
Liefs Remy

Hoi hoi,

ik was altijd nieuwe kleding en textiel voordat ik het gebruik. Zelfs de dekbedden gaan eerst in de wasmachine. Ook knuffels voor de baby heb ik eerst gewassen. Dat komt waarschijnlijk omdat wij zelf nogal een gevoelige huid hebben. Ik zit nu ook weer onder de eczeem. Mijn kinderen zijn van het soort dat dus wel allergisch is voor Zwitzal. En ik ken nog veel meer kinderen die daar niet tegen kunnen. Daarom heb ik bij een buurvrouw wat lavendel geknipt en dat in washandjes in de kasten gelegd. Ruikt heerlijk.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan