Hoe de tijd doorkomen tot 12 weken…?

Hi dames,
Ik heb ik september een miskraam gehad bij 9 weken.
Tot ons grote geluk ben ik nu weer zwanger, gisteren op 1 dag voor NOD een knaller van een streep.
Ontzettend blij, en ik vind het ook ontzettend spannend.
Rond de 7 weken zal ik mijn eerste echo krijgen. En zekerheid heb je nooit, daarna kan het ook altijd nog fout gaan… Maar de 12 weken is toch wel een grens. Hoe zijn jullie, na een miskraam, de tijd tot de 12 weken een beetje goed doorgekomen?
Ik werk, heb een kleine meid, en we hebben een sociaal leven. Maar die avonden, nachten…
Pfffff

Iemand tips??

Hier ook bekend met miskramen. Zwaar he? Die onzekerheid. 
Het hielp mij om te accepteren dat het een zware tijd was. Er niet tegen vechten. En steeds de gedachte dat elke week verder minder kans op een miskraam betekende. 

Heb in mei een miskraam gehad en nu 10 weken zwanger. Ik zit dus nog niet op 12 weken. Maar ik ben de afgelopen weken zo ziek en moe dat ik de puf niet meer heb om me hier druk over te maken.

We hebben al wel een goede eerste echo gehad, en ik voel me over deze zwangerschap veeel beter dan de vorige. Dat scheelt bij mij heel veel. Vorige zwangerschap had ik zoveel paniek dat het niet goed was, en dat bleek te kloppen.
Verder heb ik het er met mijn verloskundige over gehad en zij gaf aan, hoe moeilijk ook, probeer het echt los te laten. De kans is nog steeds zoveel groter dat het goed gaat en je kunt jezelf helemaal gek maken. Ga savonds gewoon wat eerder slapen, kijk wat tv ter afleiding als je je verveelt, etc.

[quote quote=10525941]Hier ook bekend met miskramen. Zwaar he? Die onzekerheid. 
Het hielp mij om te accepteren dat het een zware tijd was. Er niet tegen vechten. En steeds de gedachte dat elke week verder minder kans op een miskraam betekende. [/quote]Dat vind ik een mooie, elke week verder is minder kans op een miskraam. Zo had ik het nog even niet bekeken :)

En accepteren… Ja is eigenlijk ook wat je echt moet doen hè.
Maar, ik voel ook van alles! Heb pijnlijke bovenbenen en veel steekjes in mijn onderbuik en een soort van zwaar gevoel in mijn buik. Ik Google heel bewust niks, want weet nu al dat dat bij de ene wijst op een goede zwangerschap en bij de ander op een miskraam…
Bedankt voor je reactie!!

[quote quote=10525943]Heb in mei een miskraam gehad en nu 10 weken zwanger. Ik zit dus nog niet op 12 weken. Maar ik ben de afgelopen weken zo ziek en moe dat ik de puf niet meer heb om me hier druk over te maken.

We hebben al wel een goede eerste echo gehad, en ik voel me over deze zwangerschap veeel beter dan de vorige. Dat scheelt bij mij heel veel. Vorige zwangerschap had ik zoveel paniek dat het niet goed was, en dat bleek te kloppen.
Verder heb ik het er met mijn verloskundige over gehad en zij gaf aan, hoe moeilijk ook, probeer het echt los te laten. De kans is nog steeds zoveel groter dat het goed gaat en je kunt jezelf helemaal gek maken. Ga savonds gewoon wat eerder slapen, kijk wat tv ter afleiding als je je verveelt, etc.[/quote]

Wat fijn dat je alweer zo ver bent! Gefeliciteerd :)
De test die ik nu heb gedaan was echt al zoveel duidelijker dan de test van de miskraam. Dat geeft me een bepaalde hoop ook wel. En het gevoel is goed, achteraf gezien was dat bij de miskraam-zwangerschap ook anders.
Maar, garantie tot de deur van de echokamer helaas. Pas over 8 maanden weet je het echt zeker natuurlijk…

Ik hoop dat je je snel beter voelt, en lekker kan genieten van de zwangerschap

Fijn dat je weer zwanger bent!
Ik had met 8 weken een goede echo en met de 12 weken echo bleek het hartje te zijn gestopt. Bij mijn volgende zwangerschap heb ik om een extra echo gevraagt omdat ik deze periode wel erg spannend vond. Zo zat er gelukkig minder tijd tussen alle echo's en kon ik een beetje ontspannen. Maar helemaal ontspannen lukte pas nadat ik wist dat alles goed was na de 20 weken echo.

Ik heb nooit ern miskraam gehad. Maar ik wilde je wel ff melden dat ik bij de eerste 2 kindjes alleen termijnecho had en geen vroege echo. Nu bij de 3e zwangerschap wel een vroege echo omdat er veel vrouwen dat graag wilde. Dus heb ik t ook maar gedaan. Maar moet zeggen dat dat mij juist ook onzeker maakte ondanks dat er met 7 weken toch al een erg krachtig hartje is en de vk mij vertelde dat de kans dat mis zou gaan nog maar 8% zou zijn. Maar de wachttijd tot.de termijnecho vondt ik ook erg verschrikkelijk. Ook al heb ik totaal geen reden voor

Oh dat heb ik ook gedaan ja, een extra echo zelf betaald. 
Dus ik had wegens zwanger via IUI met 7 weken een levensvatbaarheidsecho. En rond 9 weken zelf betaald. En met 11 weken termijnecho, 13 weken echo, en toen met 15 weken zelf een geslachtsbepalingsecho. Zo kreeg ik iedere 2 weken bevestiging dat alles nog goed ging. Daarna voelde ik haar al, tweede succesvolle zwangerschap. Maar dat sleepte me er dus ook wel doorheen. 
En klachtjes zeggen inderdaad helemaal niks. Mensen zonder klachten krijgen ook gezonde babies en mensen met veel klachten krijgen ook wel eens miskramen. Het zegt alleen maar dat er iets in je buik verandert en dat je hormonen werken. Zolang je niet veel bloed met zware krampen hebt, is het meestal iets dat gewoon bij zwanger zijn hoort. Ik heb die eerste weken bij beiden veel krampen gehad, zoals ongesteld zijn. 

Terug
Bovenaan