Hoi,
Misschien moet ik maar niet reageren op dit topic, want ik heb echt een hekel aan het CB. In Enschede (waar we woonde toen mijn dochter klein was) waren het gewoon krengen van mensen. Ik snap niet waar ze zoveel mensen kunnen vinden die niet van kinderen houden.......
Hier in Wijchen zijn het op zich lieve mensen, maar ik kan er niks mee. Als ik een vraag heb komen ze steevast met een boekje aanzetten. Dat boekje heb ik zelf ook in huis en ik kan lezen, dus als ik mijn antwoord daarin had gevonden, was ik er echt niet naartoe gegaan!
Toen we problemen hadden met het afbouwen van het inbakeren, zat ik vol met vragen daarover. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik er meer van wist dan zij. Als ze dan eerlijk zeggen: We weten het niet.... Nee, ze komen met domme tips aan.
Verder vind ik de adviezen vaak zo tegenstrijdig. Bas had vaak niet genoeg aan een fles van 200 cc. Of ik niet wat extra water erbij mocht doen? Nee, een kindje mag nooit meer dan 200 cc per keer drinken, anders rekt het maagje te veel op. Twee minuten later hebben we het over zijn moeizame ontlasting, krijg ik de tip om 20 cc water per fles erbij te doen ?!?!?!?
Mijn man zegt iedere keer als ik mijn relaas doe na een bezoek: Waarom vraag je er nog dingen?
Ergens heeft hij natuurlijk gelijk, maar soms wil je gewoon dingen weten. En wat zou het toch ontzettend leuk zijn als je eens te horen kreeg: Wat ziet hij er goed uit. Wat doet hij het goed. Nog nooit heb ik zoiets van ze gehoord. Zo jammer.
Ik blijf trouw naar mijn afspraken gaan en probeer er maar niet te veel van te verwachten. Als ik tegenwoordig vragen over voeding heb, dan bel ik de voedingslijn voor kinderen en baby ´s. Nummer staat op de pakken voeding. Goede en bruikbare adviezen krijg je dan. Daar heb ik wat aan!
Groetjes,
Karin