Hoe denk jij over het consultatieburo?

Hmm... hoe ik erover denk??
Ik vind het goed dat ze er zijn, maar ze moeten eens meer de moeders luisteren ipv naar statistieken kijken.
Het ene kindje eet meer dan de andere, en de ene is sneller met rollen en de ander praat weer sneller.
Ik ga er ook alleen maar heen, als ik daadwerkelijk een afspr. heb met ze.

Groetjes Debby.

Ik denk er heel wisselend over. Met bepaalde dingen is het wel handig, zoals met wegen en meten en de prikjes, maar verder houd ik me er niet zo mee bezig. Ik werk zelf in de kinderopvang, dus heb genoeg ervaring met kinderen van alle leeftijden. Dat scheelt ook, dus ik slik niet alles voor zoete koek. En verder vind ik het belangrijker te kijken naar Benthe zelf en te luisteren naar mijn eigen gevoel en instinct.

hoi
het consultatie buro hier dringt niks op,ze luisteren naar wat ik zelf aandraag,geven natuurlijk wel hun eigen tips.maar het is niet dat dat vervelend overkomt.ik heb het idee dat ze het een heleboel aan de moeders zelf overlaten hoe en wat te doen.ik heb tenminste nog geen vervelende dingen mee gemaakt.ik hoor wel eens anders.nee ik ga met een goed gevoel er heen.
gr petra

Ik vind het goed dat er een instantie is die de grote lijnen in de gaten houdt.
BIj sommige gezinnen is het inderdaad nodig dat er een instantie bovenop zit.
Kindermishandeling ed komt helaas nog steeds voor.
Ook voor het tijdig signaleren van sommige ziektenbeelden of extreme groei of ontwikkelingsachterstanden.
Voor de injecties ed is het inderdaad handig.
Verder de adviezen die ze geven waar ik wat aan heb daar doe ik wat mee.
Maar met sommige dingen denk ik ook zoek het lekker uit.
Ik doe wat ik zelf het beste vind voor mijn kind.
Ik neem de meeste dingen die ze zeggen over de statistieken meestal maar met een flinke korrel zout.

hoi
toen ik voor de eerste keer ging had mijn dochter geplast op het groei schema en het was gelijk van alles is goed en tot de volgende keer. daar zijn ze denk ik erg vies van ja ze vroeg zelf van plas je dochter veel en toen dacht me dochter zeker ik geef wel antwoord hahaha

Hoi,

Misschien moet ik maar niet reageren op dit topic, want ik heb echt een hekel aan het CB. In Enschede (waar we woonde toen mijn dochter klein was) waren het gewoon krengen van mensen. Ik snap niet waar ze zoveel mensen kunnen vinden die niet van kinderen houden.......
Hier in Wijchen zijn het op zich lieve mensen, maar ik kan er niks mee. Als ik een vraag heb komen ze steevast met een boekje aanzetten. Dat boekje heb ik zelf ook in huis en ik kan lezen, dus als ik mijn antwoord daarin had gevonden, was ik er echt niet naartoe gegaan!
Toen we problemen hadden met het afbouwen van het inbakeren, zat ik vol met vragen daarover. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik er meer van wist dan zij. Als ze dan eerlijk zeggen: We weten het niet.... Nee, ze komen met domme tips aan.
Verder vind ik de adviezen vaak zo tegenstrijdig. Bas had vaak niet genoeg aan een fles van 200 cc. Of ik niet wat extra water erbij mocht doen? Nee, een kindje mag nooit meer dan 200 cc per keer drinken, anders rekt het maagje te veel op. Twee minuten later hebben we het over zijn moeizame ontlasting, krijg ik de tip om 20 cc water per fles erbij te doen ?!?!?!?

Mijn man zegt iedere keer als ik mijn relaas doe na een bezoek: Waarom vraag je er nog dingen?
Ergens heeft hij natuurlijk gelijk, maar soms wil je gewoon dingen weten. En wat zou het toch ontzettend leuk zijn als je eens te horen kreeg: Wat ziet hij er goed uit. Wat doet hij het goed. Nog nooit heb ik zoiets van ze gehoord. Zo jammer.

Ik blijf trouw naar mijn afspraken gaan en probeer er maar niet te veel van te verwachten. Als ik tegenwoordig vragen over voeding heb, dan bel ik de voedingslijn voor kinderen en baby ´s. Nummer staat op de pakken voeding. Goede en bruikbare adviezen krijg je dan. Daar heb ik wat aan!

Groetjes,
Karin

Hoi,

Ik vind het bureau hier eigenlijk wel oke. Geen klachten. Volgens mij houden ze alles wel goed in de gaten en bij twijfel roepen ze de kinderarts erbij. Ik vind dat wel fijn.
Verder zit Hidde keurig in de lijn en doet alles prima, dus ik heb ook weinig met ze te maken.
Groetjes lynn

Terug
Bovenaan